• Gulltia

    Han vill ha hunden istället för egna barn

    Jag separerade med min sons pappa när han va ca 2,5år. Blev tillsammans med en granne som älskar hundar. Och har precis skaffat ny hund. Jag vill ha syskon till min nu 4,5 åring men han säger nej. Vi bor inte ihop han bor med sin hund och han köper hällre hundmat till henne än att fylla frys och kyl till sig själv. Lever på mig som går hemma. Jag vill ha ett syskon för att sonen inte ska bli ensambarn och jag ska sluta att se gravida och barnvagna överallt. Jag överväger att lämna honom å hunden. För jag tror att jag kommer bli lite gladare

  • Svar på tråden Han vill ha hunden istället för egna barn
  • josu

    Tycker att du gör helt rätt som överväger att lämmna honom. Ni har uppenbarligen olika intressen. Ställ inte upp på att låta honom leva på dig.

  • Fluffskalle

    Varför får han inte både ha hund och barn? Vi har två barn och två hundar. Det funkar fint. Raseras er ekonomi för att han köper hundmat så kanske det inte är dags att tänka på gemensamma barn än. Jag misstolkar kanske din trådstart?

  • Petronella01
    Gulltia skrev 2011-11-22 13:04:57 följande:
    Jag separerade med min sons pappa när han va ca 2,5år. Blev tillsammans med en granne som älskar hundar. Och har precis skaffat ny hund. Jag vill ha syskon till min nu 4,5 åring men han säger nej. Vi bor inte ihop han bor med sin hund och han köper hällre hundmat till henne än att fylla frys och kyl till sig själv. Lever på mig som går hemma. Jag vill ha ett syskon för att sonen inte ska bli ensambarn och jag ska sluta att se gravida och barnvagna överallt. Jag överväger att lämna honom å hunden. För jag tror att jag kommer bli lite gladare
    "Jag vill ha ett syskon, jag vill ha ett syskon" - Jaha, och? Den där killen har ingen skyldighet att skaffa barn med dig.
    Sedan förstår jag inte vad hunden har med saken att göra, han har ju uppenbarligen sagt att han inte vill ha barn? Eller ska du styra och ställa så till den milda grad att du "ska" ha ett barn, men han får inte ha hund?

    Din son skulle dessutom inte ta någon som helst skada i den händelse han förblir ensambarn. Finns en rad stenkorkade myter om ensambarn.
    If you´re not part of the freaks, you´re part of the boredom
  • Fluffskalle
    Petronella01 skrev 2011-11-22 13:27:23 följande:
    "Jag vill ha ett syskon, jag vill ha ett syskon" - Jaha, och? Den där killen har ingen skyldighet att skaffa barn med dig.
    Sedan förstår jag inte vad hunden har med saken att göra, han har ju uppenbarligen sagt att han inte vill ha barn? Eller ska du styra och ställa så till den milda grad att du "ska" ha ett barn, men han får inte ha hund?

    Din son skulle dessutom inte ta någon som helst skada i den händelse han förblir ensambarn. Finns en rad stenkorkade myter om ensambarn.
    Håller med. Och att sedan ens fundera på att skaffa ett barn till när de tydligen är i den ekonomiska sits att han lever på henne som "går hemma" och får välja mellan att köpa mat till sig själv eller hunden, det har jag mycket svårt att förstå. Att ha hund kostar några hundra i månaden. Har man inte råd att behålla hunden om man skaffar barn så kanske man ska vänta ett tag tills båda har bättre ekonomi. Även OM han skulle vilja ha barn med henne.
Svar på tråden Han vill ha hunden istället för egna barn