• Anonym

En gäst hade VIT långklänning på bröllop!

Va på bröllop i helgen. Och ja ha grämt mig sedan bröllopet på en liten detalj (stor detalj!!!!).

Va på väninnans bröllop, allt va frid och fröjd tills en gäst till paret gjorde entre. Hon hade en hel lång vit maxi klänning, och hade man inte vetat bättre hade man trott det va hon som va nygift. Håret va även uppsatt i en fin knut. Jag vet inte om det är jag som överreagerar, för bruden skrev i inbjudningskortet att vi får klä oss hur vi vill för hon skulle bara ha jeans på sig och en vit tunika.... Vad säger ni? Va de respektlöst mot bruden att bära vit lång klänning? Den va verkligen HEL vit.

• Svar på tråden En gäst hade VIT långklänning på bröllop!
  • Anonym

Även om man fick komma klädd hur man ville..så NEJ tycker inte man kommer klädd så...

• Anonym

Håller med! Otroligt respektlöst. Visste jag inte bättre hade jag trott det va hon som var bruden.....

• Anonym (76)

Vad tyckte bruden då? Eftersom det faktiskt är hennes åsikt som är viktig och inte din, egentligen...

• MajaVira

Även om det inte är någon klädkod så är helvit klänning inte särskilt lämpligt på ett bröllop.

• mia83

Tycker också det är respektlöst, men bryr sig inte bruden om det så är det väl en annan sak..

• Anonym
    mia83 skrev 2011-11-22 17:54:35 följande:
    Tycker också det är respektlöst, men bryr sig inte bruden om det så är det väl en annan sak..
    Ja grejen är ju att bruden inte brydde sej, hon sa man fick komma i underkläder om vi så ville *på skoj då..*.. Men ändå!
  • mia83
    Anonym skrev 2011-11-22 18:06:50 följande:
    Ja grejen är ju att bruden inte brydde sej, hon sa man fick komma i underkläder om vi så ville *på skoj då..*.. Men ändå!
    Bryr sig inte brudparet så skulle inte jag heller bry mig.
Svar på tråden En gäst hade VIT långklänning på bröllop!