• Twiist3d

HUR kan ni tycka att Anna Wahlgrens metoder är okej??

Tycker att hon är fullkomligt sinnessjuk!
    Speciellt det med vagningen.... Obestämd Fyfan..

• Twiist3d
    Koppkaka skrev 2011-11-22 21:04:19 följande:
    Hört talas om 5-minuters metoden? Anna Wahlgrens påhitt, och den använder måååånga föräldrar....
    Fem-minuters metoden är också sinnessjuk! Skrikandes Hur kan man använda den på sina små bebisar som bara vill ha närhet och tröst!?!?

Visst om barnet är 3,4,5 år. Prövade det med tösen för ett tag sen, men hon är ju 3½ år. Mitt hjärta gick sönder efter knappt en minut så usch nej. Förstår verkligen inte det där. Psykisk misshandel, tycker jag!
  • Twiist3d
    vittra skrev 2011-11-22 21:13:44 följande:
    Eh nej... hon avskyr den. Hon förespråkar endast sina egna metoder, allena. SHN är hennes svar på 5mm.
    Yes, sant!
  • Twiist3d
    Pellerina skrev 2011-11-22 21:19:55 följande:
    Har hört massor om den här 5 minuter metoden men inte hittat information som jag förstår om just detta. Är galet nyfiken på vad för tok bland allt annat människan har hittat på. Är det någon som har lust att förklara. Jag skulle vilja läsa hennes bok men skulle aldrig någonsin sponsra denna människa!
    http://www.eckerberg.se/somnproblem.htm

Står ganska långt ner
  • Twiist3d
    Koppkaka skrev 2011-11-22 21:24:04 följande:
    Kolla länkarna i ts.
    Fem minuters metoden har inget med Anna att göra.
  • Twiist3d
    Koppkaka skrev 2011-11-22 21:26:01 följande:
    tror dock hon pratade om aw
    Det kan hon inte göra eftersom Anna avstår från fem minuters metoden! Det är Eckerberg som förespråkar den.
  • Twiist3d
    Lizzan89 skrev 2011-11-22 21:27:04 följande:
    Lät som om hon ville veta vad för tok Anna Wahlgren pysslar med, så därför skrev nog Mium om länkarna.
    Jo men först skrev hon om fem minuters metoden och att hon inte hade hittat information om det direkt, så jag länkade.
    Det enda jag sa sen var att fem minuters metioden inte har något med Anna att göra.
  • Twiist3d

Skrev i Annas gästbok....
    TRO FAN att inlägget togs bort fort som fan!

Hoppas att det är hon själv som skrivit alla inläggen där inne.. Hoppas, hoppas, hoppas!!!

• Twiist3d
    Pellerina skrev 2011-11-22 21:55:52 följande:
    Som jag har förstått det så är hon "kvalificerad" för att hon har många barn, då kan fasiken min morsa också bli uppfostringsguru,,, 
    Någonstans måste man ju förstå när Kunnig personal på bvc tom avråder.

Jag håller med LiMe, det måste vara väldigt trötta och ensamma föräldrar som använder sig av dessa "metoder" 
    Min mormor hade 10 barn.
    Hon ansåg också att pojkar var mer värda än flickor. Och så slog hon sina barn.
    Så då borde hon vart mer kvalificerad än Anna? Mer barn liksom =)
  • Twiist3d
    Koppkaka skrev 2011-11-22 21:58:28 följande:
    VA? Tog dom bort inlägget? Vad skrev du?
    Skrev att folket var dumma i huvudet som gör såhär!
    Och att om jag hade gjort så med min dotter och socialtjänsten hade varit hemma hos mig så hade jag gjort blivit av med min dotter innan jag hade hunnit lägga en fis!
    Och sen så skrev jag att hoppas barnen är friska, inte för föräldrarnas skull utan barnens!

Jaa... Allt negativt som man kan skriva typ.
  • Twiist3d
    Pimey skrev 2011-11-22 21:59:08 följande:
    Blir äcklad av att läsa alla positiva kommentarer i hennes gästbok. jag hoppas verkligen att ingen följer hennes råd till punkt och pricka :(
    Jag hoppas verkligen att det är Anna som skrivit alla dom positiva inläggen!
    Men finns ju fan nötter till allt verkar det som...
  • Twiist3d
    Lizzan89 skrev 2011-11-22 22:01:02 följande:
    Ja det verkar som att man bara får skriva positiva saker om henne i gästboken. Sjukt stört!
    Ja visst!
  • Twiist3d
    MalinEddie skrev 2011-11-22 22:06:07 följande:
    Det tar hon självklart bort. Det är många som har försökt diskutera på forumet och varit sakliga utan påhopp men som också fått inlägg borttagna. Vad var det du reagerade på i gästboken som fick dig att skriva sådär? Jag tycker du gick för långt. Jag avskyr SHN och mår väldigt dåligt av många av de råd hon ger på forumet men jag tror inte påhopp eller att hota med soc är rätt väg att gå.
    Hotade jag med soc? Det gjorde jag inte!!
    Skrev:
    Och att om jag hade gjort så med min dotter och socialtjänsten hade varit hemma hos mig så hade jag blivit av med min dotter innan jag hade hunnit lägga en fis!

Har frågat barngruppen på socialen om just Annas metoder och hon kärringen där tycker inte att det är mänskligt och att det är misshandel.

Jag hotade inte. Inte ett skit.
  • Twiist3d
    MalinEddie skrev 2011-11-22 22:14:50 följande:
    Jag ber om ursäkt men tror du på det där själv? Din dotter hade troligtvis inte blivit omhändertagen för att du använde SHN.
    Så sa hon på socialtjänsten iallafall.
    Skrev bara vad hon sa till mig =) Inget annat.
  • Twiist3d
    MalinEddie skrev 2011-11-22 22:21:30 följande:
    Och det är BVC bra på? De har faktiskt inte speciellt mycket kunskap om barns utveckling.
    BVC-sköterskan sa till oss att vi absolut INTE fick ge vatten till våran tös när hon ammade. Fick aldrig svar på varför, men lyssnade inte på henne.

Det var 30 grader ute och min tös var törstig hela tiden och ville inte bli ammad. Gav vatten mellan måltiderna och hon ammade som vanligt efter en dag!

Vissa saker kanske man ska ta en nypa salt om vad som sägs på BVC.
  • Twiist3d
    Twiist3d skrev 2011-11-22 22:24:24 följande:
    BVC-sköterskan sa till oss att vi absolut INTE fick ge vatten till våran tös när hon ammade. Fick aldrig svar på varför, men lyssnade inte på henne.

Det var 30 grader ute och min tös var törstig hela tiden och ville inte bli ammad. Gav vatten mellan måltiderna och hon ammade som vanligt efter en dag!

Vissa saker kanske man ska ta en nypa salt om vad som sägs på BVC.
    Gallskrek gjorde min dotter innan jag började ge henne vatten. Skrek och grät och gick inte att trösta henne. Stackars henne om jag hade lyssnat på sköterskan. Fy =(
  • Twiist3d
    MalinEddie skrev 2011-11-22 22:29:15 följande:
    Skrev du också i gästboken att den bara vara en kvinna som arbetade på socialtjänsten som sa så? Som sagt, jag försvarar inte AW metoder. Flera av de råd hon ger på forumet gränser till vanvård och för många barn är SHN psykiskt lidande. Jag tycker bara det är tråkigt att man hoppar på föräldrarna utan att veta bakgrunden. Eftersom jag har diskuterat AW metoder i ett par år vet jag att föräldrarna ofta gör om metoderna till sina egna. Problemet ligger i metoderna och de råd hon ger. Föräldrar som funderar på att använda hennes metoder kommer troligtvis inte tänka om när någon skriver "du är dum i huvudet" eller " en kvinna som jobbar på socialtjänsten som jag känner sa.." utan det krävs mer.
    Jag skev så som jag skrev här på familjeliv. Uppfattar man det som hot så är det inte mitt problem.
  • Twiist3d
    MalinEddie skrev 2011-11-22 22:31:52 följande:
    Ja, vi går bara dit för att väga, mäta och vaccinera. Jag vet mer om barns utveckling än vad hon gör. Ibland har jag nämnt någon utvecklingsfas och hon har tittat på mig frågande. Att så väldigt många BVC fortafarnde rekommenderar 5-minutersmetoden visar på hur dåligt uppdaterade de är.
    Har faktiskt hört flera säga att deras sköterska/läkare på BVC som uppmuntrar till 5mm. Förstår det inte. Men ja.. Är det inte mitt barn så kan jag inte styra å ställa. Tycker bara så otroligt synd om barnen. Fyfan... =(
  • Twiist3d
    UnderbaraMix skrev 2011-11-22 23:35:30 följande:
    Lite otäckt att försöka betinga barn på det sättet. Rabbla en ramsa så lägger sig barnet på mage och somnar om. Usch. Läser om pojken som dunkar huvet nu. Tar lite tid eftersom sonen precis vaknade, fick pussar och kramar och nu somnat om. Utan pavlos hundar bör tilläggas ;)
Svar på tråden HUR kan ni tycka att Anna Wahlgrens metoder är okej??