• ajnas

Badkläder i bastun?

Kan vi prata om det här med badkläder i bastun i badhuset- Jag har aldrig förstått varför man inte får ha det! Pratade med min sambo igår, och han påstår att "ALLA" män behåller badbyxorna på i bastun. Min uppfattning är att i kvinnornas bastu är vi nakna. Delar ni uppfattningen? Om det är vanligare att män har badkläderna i bastun än att kvinnor har det, vad tror ni det beror på? Och, varför får man inte ha badkläderna på? Prata med mig!

• Svar på tråden Badkläder i bastun?
  • ajnas

Jag gissar att det har med hygien att göra, men är det för bastuns hygien eller är det för min egna privata hygien och välmåendes del?

• ajnas
    whitetrach86 skrev 2011-11-22 21:21:04 följande:
    för att vi kvinnor inte har storleks komplex Flört
    Jaa, eller inte är lika rädda för att sitta nakna i ett rum tillsammans?
  • ajnas

Intressant, känns som att jag fått någorlunda svar på mina funderingar

• ajnas

Googlade lite på ämnet och insåg att jag är långt ifrån ensam om mina funderingar!

118100 säger:

Varför får man inte ha badbyxor i bastun i badhuset?

Största anledningen till att man inte bör ha sina badkläder på sig i bastun är att bakterier och svampar frodas extra bra i den fuktiga varma miljön som råder i en bastu och att våra badkläder är utmärkta "spridare" av dessa. Det bästa är alltså att man duschar noga både före och efter bastun, samt att man har med sig en ren och torr handduk att sitta på.

Svar på tråden Badkläder i bastun?