Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Timpenning för nanny

100kr/timmen svart fick jag... Varför skulle barnflickor behöva tjäna så jävla lite?

Det är skillnad på en barnflicka som får husrum och mat betalt av sin arbetsgivare eller om hon inte får det...

150kr efter rut hos ett företag får hon inte mycket av, max får hon ut just en 100-lapp som hon sen ska skatta för också....

• Sweet life

Har du tänkt på att 150kr efter rut är 300kr utan rut? Tycker du då att 150kr låter mycket?

• Sweet life
    Merkuríus skrev 2011-11-23 08:27:59 följande:
    Klart att det är tråkigt att en barnflicka ska tjäna SÅÅ lite pengar men samtidigt måste man tänka på att det är familjer man jobbar hos (kankse inte har barnskötarutbildning) som kankse inte har så mycket pengar (dom får inte bidrag som förskolor) vill man ha en "bättre" lön får man ta och utbilda sig och börja jobba i förskola om man vill arbeta med barn.
    Ja, men anser man sig ha råd att ha en nanny får man fan punga upp lite pengar också... Annars får man snällt hämta sina barn själv på förskola/skola....

Jag har jobbat som nanny under min utbildning, så det handlar inte om att jag inte har en utbildning och därför inte kan få bättre betalt...

Jag tycker inte hon ska ha en krona UNDER 100kr efter skatt... Beror självklart på ålder också!
  • Sweet life
    Merkuríus skrev 2011-11-23 08:30:45 följande:
    Snälla söta rara det är en barnflicka vi pratar om, 150kr i timmen är ca vad en förskollärare med sämre lön tjänar i sverige och du tror att nån kommer betala en barnflicka det?
    DU har ingen aning om hon har eller vad för utbildning hon har....

JAg skulle hellre betala en barnflicka 150kr/tim än att betala en pool den summan....
  • Sweet life
    LAMolly skrev 2011-11-23 21:40:47 följande:
    Ok, Sweet Life, du säger att du fick 100 kr svart som barnflicka. Var du nöjd med det?
    Ja, det vart 800kr i veckan alltså 3200kr/ månad, det hjälpte mig ganska bra att dryga ut studentkassan..

Då jobbade jag 8 timmar varje torsdag och sen hoppade jag in några timmar då och då när föräldrarna behövde barnvakt på helgen eller en vardagskväll för att kunna äta middag eller träna tillsammans...

Minns när jag var 19 år och fick 100kr för en hel kväll för att passa mina två vilda kusiner.. Minns hur jävla ledsen och utnyttjad jag kände mig då...
Svar på tråden Timpenning för nanny