Inlägg från: Trivelina73 |Visa alla inlägg
  • Trivelina73

min dotter vill att vi flyttar...från min sambo

Haha.Din dotter lider av tonårsdiva fasoner då. Att han är tråkig är inte ett skäl att göra slut. Vill hon ha något mer spännande så får hon skaffa egen kille. Det är faktiskt du som ska trivas.

• Trivelina73

Hon är 16, och snart kan hon väl söka sig till gymnasium på annan ort och sånt? Då slipper hon hela familjen, så gjorde jag! Gick på folkhögskola låååååångt borta när jag var 15 

• Trivelina73
    Fluffskalle skrev 2011-11-23 14:12:38 följande:
    Det är inte en helt dum idé. Man lär sig ganska snabbt att uppskatta sin familj om man inte behöver vara med dem hela tiden. Höll också på att bli galen av att bo hemma mellan 16-18 år. Borde ha flyttat direkt då.

TS, att fundera på att flytta ifrån sin sambo för att tonårsdottern tycker att han är tråkig, det är såklart helt fel.
    Haha! jaaa, kan förstå dig! De va de bästa jag någonsin gjort som ung.. Jag fick ju barnbidraget, scn och något avståndsbidrag från csn, destå längre bort destå större summa + boende något tillägg.. kanske går att få något från försäkringskassan oxå typ av bostadsbidrag.
  • Trivelina73
    Fluffskalle skrev 2011-11-23 14:19:00 följande:
    Flyttade som 18-åring (började studera på univ) och kände nog att det var för sent det med, även om man här på FL ofta verkar vara "barn" tills man är 21... Men det beror såklart på om barnet är moget nog att flytta osv. Vissa 16-18-åringar är ganska barnsliga.
    Ja, är de fördärvade av curligförädrar så blir de inte mogna någonsin att flytta hemmifrån, egentligen...
Svar på tråden min dotter vill att vi flyttar...från min sambo