min dotter vill att vi flyttar...från min sambo
Happy Sadie skrev 2011-11-23 11:42:16 följande:
tack för alla svar..det blir en knepig situation. Jag har givetvis sagt att vi inte kan göra en sådan förändring om det inte finns någon riktig anledning till hennes missnöje.Jag har sagt just att hon inte behöver 'älska honom men alla ska bli respekterade i en familj.
Jag har valt att leva med honom och h an är snäll med både mig och båda tjejerna trots den äldres avoga inställning. Han vet vad hon tycker.
Men, det hjälper ju inte alltid ibland kommer det dåliga samvetet fram och man börjar fundera om man gjort rätt val. Är det inte alla föräldrars huvudvärk?
Vi bor i lgh och kan inte få så mycket större. Hon har eget rum. Vi har diskuterat en flytt av hela familjen men med bostadsbrist i stan är det inte det enklaste så i dagsläget är det inget alternativ.
Däremot tycker jag även att du borde kunna ställa dig utanför och se på det hela med nyktra "icke-förälder" ögon. Din dotter anser att din och din sambos lycka är mindre viktig än hennes rätt att få bestämma.
Vad säger det dig om din dotter och hennes syn på nära och kära?
Hade jag varit dig hade jag tagit ett ordentligt snack, och då menar jag samtal, inte skäll, med henne om respekt och hänsyn.
Du finns där nu och ta hand om det, men vad händer om hon tar med sig den här attityden ut i vuxenlivet? Tror du det kommer att gynna henne?