Inlägg från: Anonym (arv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (arv)

Större arv

har ett arv på kommande som ligger runt 600.000 kronor. Är totalt ointresserad  av fonder, aktier och placeringar.
    Har ett huslån på 1 miljon och funderar på att betala bort cirka hälften av lånet. Banken tycker att det är dumt gjort, de vill att jag ska placera pengarna i fonder....   
    Vad gör jag klokast??  

• Svar på tråden Större arv
  • Anonym (arv)

De hade egentligen ingen motivering, pratade bara om att placera pengarna och förespråkade fonder av alla de slag trots att jag sa att jag inte är intresserad.
      Sen hör man från annat håll att banken vill att man ska ha sina lån kvar, så de får in sina räntor...

• Anonym (arv)

Litar helt på "min" banktjänsteman därför blev jag så fundersam då avbetalning på lånet tycktes vara en mindre bra ide...  Men tar gärna emot tips hur andra skulle göra :)

• Anonym (arv)

Har inga andra lån att betala bort på, vi har endast huslån. Ska på en längre resa men sen vet jag inte vad man mer ska "unna" sej... Lyxproblem i ett nötskal!

• Anonym (arv)

Tack för alla tipsen! 200.000 kronor har jag redan placerat på ett konto med högre ränta och nu ska jag snart få 400.000 till som de på banken föreslår att jag ska lägga på fonder men jag förstår ju att de föreslår det endast för egen vinning....

Vi har redan väldigt låg ränta på huslånet och får ingen straffavgift om vi amorterar för snabbt, lånet är indelat i tre olika lån och det med högst ränta ligger på 240.000 kronor så det är väl det lånet som jag tänkt att betala bort och sedan ha de båda andra med väldigt låg ränta kvar (vi har haft hårda förhandlingar redan med banken angående våra lån*s*) men eftersom banken då menar att det är dumt att betala av på lånen och man inte är särskilt insatt så vet man verkligen inte hur man ska göra...

Svar på tråden Större arv