• mando2011

    Vilken bank rekommenderar ni? Sparande?

    Pensionsparar privat, vilken bank skulle ni rekommendera som ger bäst i framtiden? 
     

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken bank rekommenderar ni? Sparande?
  • annca

    Skulle säga vad som helst utom Swedbank...

    Rekommenderar Danske Bank.


    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Gladskit

    Har också bara negativa erfarenheter av Swedbank.
    Bland de andra är det hugget som stucket om du frågar mig. Det handlar om placering, vilka lösningar (aktier, fonder, kapitalförsäkring) man väljer samt hur insatt man själv är. Eller hur duktig ens personliga bankman är

    Mina favoriter är annars Avanza www.avanza.se och Svea Direkt www.sveaekonomi.se

  • mando2011
    Gladskit skrev 2011-11-24 19:53:53 följande:
    Har också bara negativa erfarenheter av Swedbank.
    Bland de andra är det hugget som stucket om du frågar mig. Det handlar om placering, vilka lösningar (aktier, fonder, kapitalförsäkring) man väljer samt hur insatt man själv är. Eller hur duktig ens personliga bankman är

    Mina favoriter är annars Avanza www.avanza.se och Svea Direkt www.sveaekonomi.se
    jag kan ju inte så mycket om hur man ska placera sina pengar. 
    har bara pratat med telefon banken och dom rekommenderar vissa fonder men är lite skeptisk iom 
    att jag har gått back hela tiden,  har ett vanligt månadssparande på swedbank. 

    Ska kika på dom länkarna iaf :) tack  
    Dina ögon lyser som hundballar i månskenet
  • mando2011
    annca skrev 2011-11-24 19:21:25 följande:
    Skulle säga vad som helst utom Swedbank...

    Rekommenderar Danske Bank.
    ok :) tack
     
    Dina ögon lyser som hundballar i månskenet
  • Gladskit
    mando2011 skrev 2011-11-25 00:14:38 följande:
    jag kan ju inte så mycket om hur man ska placera sina pengar. 
    har bara pratat med telefon banken och dom rekommenderar vissa fonder men är lite skeptisk iom 
    att jag har gått back hela tiden,  har ett vanligt månadssparande på swedbank. 

    Ska kika på dom länkarna iaf :) tack  
    Nej då är det ju svårt.
    Mitt råd är att köpa tex. Privata affärer. Det kan låta jätteavancerat och svårt, men det är inte raketforskning direkt.
    Jag började lära mig mer genom att först ta över hanteringen av mina ppm-fonder. Eftersom det är så lång tid kvar tills de pengarna ska "användas" så känns det som att man kan experimentera lite utan att det är så farligt. Man hinner få igen det man ev. förlorar, om man håller sig uppdaterad såklart.
    Men jag brukar bläddra lite i privata affärer och bland nyhetsbreven på tex. Avanza och Nordnet, följer ett par av deras tips och sen bevakar jag vad som händer med den fonden. Sen om jag precis satsat på Indienfonder och jag hör på nyheterna att det börjar backa där så kollar jag såklart upp fonderna och placerar om. Men det är inte så att jag är inne och grejer med det där varje dag. En gång i månaden kan räcka.
  • Vildblomman

    Har faktiskt ingen koll alls tänkte mer kolla varför folk inte är nöjda med Swedbank?
    Hade tidigare transfer80 eller vad den heter i Swedbank. Sedan bytte jag till södra Dalarnas sparbank. Min bankkontakt där tyckte jag inte skulle ha den längre så hon tog något annat. Men fortfarande har jag ingen koll.

Svar på tråden Vilken bank rekommenderar ni? Sparande?