• Amelie

Augustibebis 2012

När mensen inte kom idag som den skulle så testade jag, och det stod gravid 2-3 veckor ,  BF runt den 8/8. Det är vårt tredje barn, har en dotter som blir 4 i mars och en son som är 1,5 år.

Mailade den BM som jag har haft tidigare så vi har bokat in tid för inskrivning nu. Det är ett ganska populärt MVC och de har inte möjlighet att ta emot alla som vill gå då där. Så tänkte det var bäst att vara ute i god tid. Vi bokade in en tid i början av januari så det är långt tills jag ska på inskrivning. De gör alltid ett UL på inskrivningen och det ser jag fram emot. Bor dock inte i Stockholm så jag kan inte rekommendera något MVC natlup.

• Amelie

Jag har börjat känna mig ganska trött, sen har jag börjat känna av fogarna bak. Är inte besvärad av det men jag känner av en förändring. Känns inte så bra att det redan ska börja nu, är ju bara i vecka 5. Förra graviditeten blev jag sjukskriven på 100 % från vecka 26 pga foglossning och sammandragningar. Blev sjukskriven fram till BF. Hade inga problem med foglossning med första barnet. Har för mig att det kan bli värre och värre för varje graviditet, men det hoppas jag verkligen inte.

• Amelie

Jag testade med CB digitalt test med veckoindikator, men man får ju vara veta om man är gravid i 2-3 veckor eller liknande så det är ju inte så exakt. Har inte gjort VUL under mina graviditeter. Men när jag har varit på inskrivning runt vecka 10-11 så har jag gjort ett vanligt UL, kommer göra det denna gången med.

• Amelie

Har berättat för några vänner, några som visste att vi försökte bli gravida igen och några vi hade hemma på middag i lördags. Men vi har inte berättat för våra familjer ännu, tror dock inte vi kan hålla oss till jul eller efter inskrivningen hos MVC den 4/1.

Är gravid med vårt tredje barn, har en dotter som är född 2008 och en son som är född 2010. Vi bor i Göteborg, finns det några fler som väntar syskon och bor i Göteborg?

• Amelie

Soolina; Vad kul med någon som väntar syskon i Göteborg .

Bokade tid för inskrivning samma dag som jag fick veta att jag var gravid. Men det är för att jag vet att det är svårt att få tid där. Jag har varit nöjd de andra graviditeterna och det känns skönt att få samma BM igen.

• Amelie

Har ganska mycket mammakläder sen innan, borde nog kunna ha en hel del. Gillar POPs mammabyxor, har både de med låg mudd och de med hög. Gillar de med hög mudd bättre. De med låg mudd tycker jag skär in mot magen när magen blir lite större. Tycker att det fungerar bra med vanliga tunikor och klänningar. Det är mest byxor och kjolar som jag har använt av de mammaplagg som jag har köpt. 

Angående storlek så har jag köpt min vanliga storlek när det gäller POP. 

Svar på tråden Augustibebis 2012