• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kosmos katten

Hej!
    Jag plussade i tisdags på BIM -4. Första barnet och första fösöket. Var helt inställd på att det skulle ta många månader så jag är lite i chock just nu och kan inte riktigt tro att det sant. Har testat mig varje dag sen plusset Glad
    BF är beräknat till 4/8.

Har varit gravid en gång tidigare men fick MF. Känner mig ganska orolig att jag ska få det igen. Försöker att inte tänka på det men det är svårt. Så många runt omkring mig som har fått återupprepade missfall.

Jag har molvärk, ont i brösten och mår illa.

• isis79

Hej. Här är en till ny +ad. Gjorde testet för ca 1 timme sedan och håller på och smälta det. Har en 3 årig dotter sedan tidigare och plusssde exakt en vecka tidigare förra året som slutade i MA, fick reda på det 2 dagar innan julafton. Så jag hoppas den här julen blir bättre och att ärtan stannar kvar.

♥Isabel 080924♥ isis79.blogspot.com
  • oxle bo

haj jag hoppa in här, vet inte när jag har bf men är i v4 enligt vul. jag +ade i måndags, tog ett test då det svidigt i mina bröst 2 veckor. o det blev ett starkt +. har blivit spontan bravid, har 2 barn sen tidigare o en änglason o dom har blivit till med hjälp av pergotim, så när jag fick 1 ett trodde jag att jag var i v 6-8 så lite besviken, varför har jag ont i tuttarna , haft sen ägglosning då..

grattis tjejer.

• oxle bo

glömde, jag gjorde ju vil, där fans det en hinnsäck motsvarande v4 men det fans även vätska ,som dom inte viste var det var.. mf på g tänker jag.. hoppas inte..ska till baka 12 dec känns som en evighet..

• Gadget

Vad kul att så många hoppade in så snabbt! Men jag gissar att vi nyplussade inte har annat i huvudet just nu. Minns förra året då jag jobbade den dagen jag fick + att jag mest surfade runt istället för att jobba... Nu är jag ledig och det känns rätt skönt. 

När jag plussade vaknade jag vid 4 på morgonen och behövde kissa, kunde inte somna om, och eftersom jag bestämt mig att testa med morgonurin den dagen var det bara att gå upp och göra testet. Varken jag eller sambon kunde somna om efter det.  

Nyköpings bo: Hur kommer det sig att du gjorde UL så tidigt? Jag hoppas att det inte är något konstigt, men tror också det är svårt för dem att se så tidigt vad allt är o.s.v. Vad sa läkaren? Hejar på dig. MF är hemskt även om det utan att vara någon tröst är bättre att det händer tidigt om det nu ska hända. 

Komiskt isis79 att vi båda blev gravida för närapå exakt ett år sedan och nu är det igen. Jag tittade efter nu och förra året plussade jag den 16 november, nu den 22 november. Hoppas vi båda nu kan få behålla våra små.

• oxle bo

jag bokade på en privat klinik då dom inte tog mot mig på lasarettet, jag har aldrig mens så hade ingen anning om hur längt jag hadde gått, det ,måste varit "tur" att jag upptäkte det så tidigt, hon viste inte vad vätskan var, men jag har googlat så klart. kunde varit en mens som runnit uppåt eller en till graviditet som dött.. fins säkert fler orsaker,, läste även att många har haft vätska som har försvunnit till nästa VUL

min första graviditet vart tvillingar fick ett MF i v7-8 o sen blödde jag floder dagligen tills jag fick värkar så kom simon i v20, får lite såna vibbar från då. känner att det orkar jag inte med..

• Gadget

Usch vad tufft att förlora båda tvillingarna vid olika tillfällen. Jag hoppas verkligen att det går vägen den här gången - för dig och för oss alla.

• Carolines Secrets

Jag plussade nu i veckan så hoppar in här! Går in i vecka 5 imorgon :)

Jag har extremt ömma bröst och stark molvärk! Hur mår ni andra?

• Naimisen

Hej! En till som plussat i dag (bim idag).
    4e försöket, 2a barnet.
    Har en son som är 20 månader.
    Är i vecka 5 (4+0) enligt FLs uträkning, BF 1/8.

Har väl egentligen inte så starka symptom än men jag känner av, stickningar i brösten, åksjuk, molvärk, trötthet och jag blir andfådd så fort ja går i trappor.

• Naimisen

Carolines- Tar frågan i denna tråd istället ;).
    Va skönt att du fått tid, är de kub du gör då 3 veckor efter inskrivning eller är de tidigt ultraljud?
    Ska kolla lite vart ja ska gå men de lutar åt mama mia.

Svar på tråden Augustibebis 2012