Inlägg från: jordgubbsylt |Visa alla inlägg
  • jordgubbsylt

Augustibebis 2012

Hej!

Plussade i måndags och är beräknad till 1 augusti. Jag har ett barn sedan innan som fyller två nu i januari. Är så nervös den här gången för att det inte ska gå bra. Precis som alla andra längtar jag bara att v.12 ska komma så man kan pusta ut lite.

Förra graviditetn mådde jag verkligen pyton de första veckorna med förlamande trötthet och flera spyor varje dag så jag sitter lite och väntar på att det ska komma nu. Skönt är att jag pluggar så jag känner att blir det lika illa som sist så kan jag faktist missa kvarvarande poäng denna termin och ändå ta igen det senare.

Hälsosamtal på onsdag.

Kul att det är så många här som ska ha i augusti.

• jordgubbsylt
    natlup skrev 2011-12-02 15:05:49 följande:
    Jag bor i Sthlm och undrar vilken MVC man ska skriva in sig på. Vet ni vad det är för skillnad mellan privata och de vanliga? Det finns ju 100-tals att välja mellan. Någon/några som har en bra tipps!
    Jag har valt Södra BB den här graviditeten för jag tycker det låter sympatiskt med mödravård, förlossning och eftervård i samma lokaler med samma personal.
    Förra graviditeten var vi inskrivna på södermalms mödravårdscentral. Detta för att vi bodde precis brevid SÖS och de bm som jobbar på förlossningen där jobbar ochså på södermalms mödravårdscentral så det kändes bra och som att det fanns en chans att få "vår" bm till förlossning. I slutändan förlöstes jag på Huddinge p.g.a platsbrist men det är en annan historia.

Vet inte vad det är för skillnad på de privata och vanliga. Tror mest det handlar om att man får en bra bm.
  • jordgubbsylt
    isis79 skrev 2011-12-02 19:13:54 följande:
    Här inne går det undan :), roligt! Jordgubbsylt: jag ska oxå gå på Södra BB. Vi kanske springer på varandra där så småningom.
    Kanske kanske :)

Jag ska dit på onsdag för hälsosamtal. Har du gått dit vid tidigare grav? Vet inte riktigt hur stor sannolikhet det är att man faktist får föda där i slutändan men man har ju större chans helt klart om man är inskriven från början.
  • jordgubbsylt

Jag har verkligen inga jättetuttar och känner ingenting i brösten öht.

Däremot har jag det senaste dygnet haft fruktansvärt mycket restless legs. Så fort jag ligger ner bara strålar det i benen.. gah. I natt vart jag tvungen att ta en alvedon för att kunna sova. Vet inte om det har med graviteten att göra, jag hade såhär en period i början av min förra grav också så jag misstänker det. Irriterande i alla fall.

Hur har ni andra det med illamåendet? Jag hade förväntat mig att jag skulle börja må superilla vid det här laget men jag mår prima.

• jordgubbsylt

välkomna alla nya!

Bullen: Jag pluggar också och har barn. Det funkar jättebra. Bättre för mig än innan för nu har jag mycket tydligare ramar. Man måste plugga på dagarna om man ska hinna och motivationen är större när man har ett barn att jobba för på något sätt.

Nu kommer min klagan... MINA BEN. jag håller på att krevera för jag har så fruktansvärt ont i benen. Såfort jag ligger ner en stund börjar det krypa och sedan gör det bara ondare och ondare. Jag sover som en kratta och vet inte vad jag ska ta mig till. Egentligen är jag ju jättetrött men det går inte att sova. Hoppas det här går över snarast.

• jordgubbsylt
    Stövelkatten skrev 2011-12-06 11:25:02 följande:
    BVC kan nog vara öppna med tider, annars kommer faktiskt din sambo kunna vara föräldraledig samtidigt som dig! (from 1/1) Så kanske ni kan pyssla ihop det. En dag i veckan, eller vad man nu kan vilja.

what?!? det har jag missat.. Det är ju superbra. Fast bara 30 dagar totalt och under barnets första år läste jag nu på försäkringkassan. Men det är ju verkligen super.

Själv är jag väldigt lycklig idag för jag har sovit hela natten och har knappt ont i benen mer! I morse mådde jag dock illa.. inte så att jag spydde men jag vill helst inte bli som jag blev vid förra grav så jag hoppas det inte eskalerar mer.
  • jordgubbsylt

Jag har inte fattat att det är så många som gör vul?

I min förra graviditet gjorde jag ett Ultraljud och det var det man gör runt v.18. Hur går ni andra tillväga för att få göra vul egentligen? Trodde det var förbehållet personer med många mf eller komplikationer som blödningar. Eller betlar ni för det?

• jordgubbsylt
    any19877 skrev 2011-12-06 14:05:43 följande:
    Jag vill också göra det. Är inte säker i vilken vecka jag är så jag tror att jag får göra vul nu på torsdag;) hoppas på det iaf. Vad tror ni, kommer jag få göra det?
    Tror inte du kommer få göra vul för det, men jag vet inte. Hur osäker är du? Vet du när du hade senaste mens osv?
  • jordgubbsylt
    natlup skrev 2011-12-06 14:17:23 följande:
    Ne jag tror inte att ja kommer göra det. Vet inte varför. Men man ser ju inget och ja tror att man kommer bli mer orolig. Man kommer bara höra hjärtat men inte se något.

Men självklart så skulle man vilja höra att allt är bra å att den lever..
    Fast man ser ju på vul, även om det bara är en liten prinskorv där inne.
  • jordgubbsylt

beror ju lite på hur mycket man går upp också. Jag fick nog gå upp en storlek sist. Men jag gick upp 20kg också...

Ur klädsynpunkt tycker jag det är fantastiskt skönt att den största magen kommer vara på sommaren och då behöver man ju inte alls lika mycket kläder. Sist fick jag barn i januari och det var smällkallt och magen fick knappt plats under jackan ;(

Svar på tråden Augustibebis 2012