Inlägg från: jordgubbsylt |Visa alla inlägg
  • jordgubbsylt

Augustibebis 2012

Hej!

Plussade i måndags och är beräknad till 1 augusti. Jag har ett barn sedan innan som fyller två nu i januari. Är så nervös den här gången för att det inte ska gå bra. Precis som alla andra längtar jag bara att v.12 ska komma så man kan pusta ut lite.

Förra graviditetn mådde jag verkligen pyton de första veckorna med förlamande trötthet och flera spyor varje dag så jag sitter lite och väntar på att det ska komma nu. Skönt är att jag pluggar så jag känner att blir det lika illa som sist så kan jag faktist missa kvarvarande poäng denna termin och ändå ta igen det senare.

Hälsosamtal på onsdag.

Kul att det är så många här som ska ha i augusti.

• jordgubbsylt
    natlup skrev 2011-12-02 15:05:49 följande:
    Jag bor i Sthlm och undrar vilken MVC man ska skriva in sig på. Vet ni vad det är för skillnad mellan privata och de vanliga? Det finns ju 100-tals att välja mellan. Någon/några som har en bra tipps!
    Jag har valt Södra BB den här graviditeten för jag tycker det låter sympatiskt med mödravård, förlossning och eftervård i samma lokaler med samma personal.
    Förra graviditeten var vi inskrivna på södermalms mödravårdscentral. Detta för att vi bodde precis brevid SÖS och de bm som jobbar på förlossningen där jobbar ochså på södermalms mödravårdscentral så det kändes bra och som att det fanns en chans att få "vår" bm till förlossning. I slutändan förlöstes jag på Huddinge p.g.a platsbrist men det är en annan historia.

Vet inte vad det är för skillnad på de privata och vanliga. Tror mest det handlar om att man får en bra bm.
  • jordgubbsylt
    isis79 skrev 2011-12-02 19:13:54 följande:
    Här inne går det undan :), roligt! Jordgubbsylt: jag ska oxå gå på Södra BB. Vi kanske springer på varandra där så småningom.
    Kanske kanske :)