Inlägg från: ellllen83 |Visa alla inlägg
  • ellllen83

Augustibebis 2012

Hej! Vilken kul tråd detta verkar vara, full fart! Jag plussade för 3 dagar sedan, är nu på dag 4+0. Rapningar känner jag igen..och trött..och uppsvälld..tur att det är helg så det är ok med mjukiskläder :) nu är det fika dags igen...projekt viktuppgång gäller för mig..någon mer?

• ellllen83

Bakisyrsel. Precis vad jag också haft idag, jättejobbigt kändes det, kanske för att blodet börjar få fullt upp i magen får vi hoppas :)

• ellllen83

Hej! Grattis till alla nyplussade, augusti låter som en bra barn månad tycker jag :) ingen stor infektionsmånad heller, säger maken på barnakuten iaf... Nu ska jag förbereda inför lunchgästerna som kommer snart..gillar helg!

• ellllen83

Hm detta med att känna sig själv alltså. Det gör tydligen inte jag. Igår var jag bombsäker på att mensen var på väg. Det är ju inte en helt obekannt upplevelse....både jag och min man var superledsna hea kvällen...men, ingen mens kom och symtomen kom tillbaka. Konstigt, men bra såklart! Är det någon mer som fått konstiga vibbar? Jag har sjukt stor lust att berätta för familjen i jul, men det blir nog inte så. Vi ska fira med makens familj och kära svärmor har hört nyheten ett flertal gånger vid tidigare misslyckade graviditeter och vill inte höra något igen för tidigt. det får vi respektera, kanske kan viska något till svägerskan.. Ha en fin kväll!

• ellllen83

Vilka smarta tips ni har angående kläder :) funderar redan på hur många låga jeans som kan gömma sig i garderoben...är också kräsen med jeans.. Tänk om man bara skulle klara sig med nya jobbkläder (jobbar på apotek och byxorna kommer absolut inte fungera).bra! Hur är det med trötthet hos er? Jag är sjukt trött. Imorgon är sovnorgon inplanerad, me like!

• ellllen83

Förstår att du är orolig, Anneh. Har du kikat på fråga barnmorskans sida på gravid.se? (på sida 9 står det om just feber så här tidigt) hoppas du kryar på dig snart!

• ellllen83

Gadget, satt just och funderade på hur gummibanden inte skulle synas, och då lät ju tuben som en bra lösning ;) Nu behöver jag chips omgående! Haha, igår köpte jag chips och dipp på väg hem från jobbet...och var tvungen att påbörja direkt efter kassan. Mm salt! Jag som annars är en sockergris.

• ellllen83

Oki, då var Vul inbokat 21/12. Bra! Just det, är det någon mer som känner "sträckningar" liksom vaginlt? Det känns nte som i livmodern utan längre ut. Låter säkert märkligt...och det känns det också kan jag säga...

• ellllen83

Ja, den historien gillar jag också, hejåhå! Har sett att det är fler som får vul under jul/nyår. Vad spännande det ska bli. På onsdag ska mina tsh och tpo antikroppar kollas upp, någon mer med spökande värden på dessa?

• ellllen83

Styrkekramar till dig Anna! Det är surt och orättvist, säger en till som vet hur det känns (x5) Ser att det pratas vikter. måste gå upp 5 kg till om 2 veckor. Så ja, får fint ta och klämma i mig middag nummer 2 nu, pizza vore säkert bra.

• ellllen83

Arba, jag håller med anna om att undvika att berätta på julafton. Just av den anledningen att om jag själv var din svägerska hade jag uppskattat att inte bli påminnd om den ofrivilliga barnlösheten just på julafton. Du vet ju ändå att du har den bästa presenten :)

• ellllen83

Såg tidigare här att någon somnat på jobbtoaletten. Kom att tänka på det idag vid lunch och, eftersom min arbetsplats har insyn från allmänheten i princip överallt, förutom just på toaletten., passade jag på att kura ihop mig är inne meden filt och powernappadeca 15 minuter. Otroligt skönt. Illamåendet slog till ordentligt i måndags, spyr av allt känns det som, första dan igen på jobbet idag. Fick i mig räksallad och känner mig bättre idag. Hoppas att kunna maskera symtomen helt under julen (hur kan man fråga sig?) för nu ska jag hålla detta hemligt.

• ellllen83

Hej på er! Här är det någon som äntlugen vaknat till liv igen. Första dagen på 4 veckor som jag känt mig pigg! Eller pigg är kanske överdrivet..fick rinexin och tavegyl för näsan och kan numera andas :) rekommenderas om fler har täppta näsor. Nu har hemligheten börjat komma ut. Berättade igår för chefen samt en kollega, för att säkerställa vikariebehovet och eftersom jag lagt in föräldrarleighet i budgeten för året. Jaja, skitit sig har det gjort tidigare, så ska nog kunna hantera det ockå vid behov. Just nu ska jag njuta!

• ellllen83

Jobb och åter jobb. Har haft en totalt kass dag (bilen gick sönder-igen, kassan krashade på jobbet och gav 2 h onödigt slit och köer hela dagen, ordinarie personal på fridag ersatt med extrpersonal med mindre koll, och tillsist en skittrött jag som somnade i omklädningsrummet på lunchen) . Kommer hur som helst få en ersättare redan i april, gå dubbelt och ta ut en hel massa semesterveckor. Det som är roligt är att magen växer så det knakar och att jag också har en man som gör allt markarbete hemma + annat bra :) och så är det ju helg, trevlig helg på er!

• ellllen83

Mammsen: det är kalk och järn som komplexbinder till varandra och komplexet kan inte tas upp av kroppen. Tas alltså gärna på så fastande mage som möjligt, gärna med c vitamin som du säger :)

Svar på tråden Augustibebis 2012