• mrsA

Augustibebis 2012

Här är en till som väntar en liten i augusti, är första barnet och borde gå in i v 6 idag Glad. Vi har försökt sedan i augusti så det blev fjärde gången gillt.

Det verkar ju vara jätte många av er som har massa symptom, jag känner i stort sett ingenting!

Är lite tröttare än vanligt och har lätt molvärk då och då men annars är allt som vanligt. Är ju lite besviken, man har ju hört så mycket att man SKA må illa och sen när man äntligen blir gravid känner man ingenting Obestämd.

Ska till barnmorskan i dag, de erbjuder hälsosamtal i början av graviditeten vilket jag tycker känns jätte skönt eftersom det är första gången.  Har tusen frågor om allt och ingenting, bara allt med vad man får äta och inte gör mig helt förvirrad.....

• mrsA

Var på hälsosamtal hos barnmorskan idag, kändes helt overkligt.....att lilla jag satt där och pratade om graviditet Glad. Fick tid för inskrivning i januari också.

Inget illamående eller ömma bröst men en hel del molvärk som kommer och går. Sen ha jag fått tydligare blodådror på brösten, har jag fel eller är inte det ett graviditetsymptom? Hoppas, är ju glad för det lilla liksom Flört

Just nu funderar jag mest på hur man ska lyckas dölja det hela i allt jul- och nyårsfirande då vi vill inte berätta förrän det börjar synas. 

• mrsA
    any19877 skrev 2011-12-06 19:10:51 följande:
    Jag bor i Sollentuna;) i vilken vecka är du mrsA?
    Jag gick in i v 6 idag. Hur långt gången är du?

Bor i Stockholm förresten Glad 
  • mrsA
    Värmeljuslyktan skrev 2011-12-06 19:29:21 följande:
    Idag har man varit hos BM för första gången :) spännande! Känns som mer på "riktigt" nu när man varit och talat med henne. Brösten har denna vecka ökat i ömhet. Bor numer i min sport-bh, måste iväg och handla lite nytt tror jag bestämt:) Utöver detta så mår man prima, önskar nästan att man hade lite mer symtom, haha kanske kommer att ångra mig bittert snart?! :P

Stort grattis och välkommen till alla nya! :D
    Tänker likadant Flört. Önskar verkligen att man kände mer men samtidigt kanske man ska vara glad för att man inte gör det....barnmorskan sa till mig att jag nog kunde förvänta mig mer symptom närmsta veckorna så vi får se, väntar med spänning! 
  • mrsA
    any19877 skrev 2011-12-06 19:33:34 följande:
    Jag vet inte exakt , ska till mvc nu på torsdag och då hoppas jag att jag får göra vul;) hur gammal är du mrsA ? Jag fyller 24 nu på torsdag;)
    Är 26, fyller 27 till sommaren så kommer vara 27 när bebisen kommer. 

Grattis i förskott, vilken perfekt födelsedagspresent du fick! Glad 
  • mrsA
    Värmeljuslyktan skrev 2011-12-06 19:44:01 följande:
    Samma här:) är det första barnet?
    Ja och det är så spännande  :)
  • mrsA
    Värmeljuslyktan skrev 2011-12-06 19:50:46 följande:
    Japp, så det kommer att bli en stor omställning. Ser fram emot det men är ju ändå lite rädd. Men det är vi nog alla. Fick inskrivningssamtal i mitten av jan:) Första gången någonsin som jag längtar tills julen är över!! haha /JULÄLSKAREN Tungan ute
    Känner likadant, julen känns inte så viktigt i år. Däremot kommer det säkert kännas helt annorlunda nästa jul när man är tre i familjen Skrattande
  • mrsA
    avokado88 skrev 2011-12-08 08:06:52 följande:
    Var nyss på toaletten och då kom det flera droppar klart blod!
    Har haft rosa flytningar till och från redan innan jag plussade..

Antar att det här är början på ett missfall Rynkar på näsan
    Usch, hoppas inte att det är så illa.... Rynkar på näsan

Är det fler än jag som absolut inte känner sig gravida? Jag har i stort sett inga symptom alls förutom lite molvärk då och då, och ingen mens då så klart. Känns så svårt att förstå att man faktiskt är gravid när det liksom inte händer någonting..... Är i v 6 så kanske är för tidigt ännu men jag blir ju irriterad Flört
  • mrsA
    Naimisen skrev 2011-12-08 09:14:24 följande:
    Vecka 7 (6+0) idag! Om lika lång tid så är v12 passerad och kub är gjort :)
    När gör man kub-test? :)
Svar på tråden Augustibebis 2012