• FruJJ

Augustibebis 2012

Hej! Vill gärna vara med i den här gruppen! Fick ett plus idag och är så himla glad
    Enligt alla beräkningar har jag BF 6:e augusti.
    Mina grav-symptom håller sig än så länge borta. Det enda som jag känner är lite uppsvullen och gasig i magen vilket jag har förstått är vanligt i början?
    Ska bli väldigt kul att följas åt.

• FruJJ
    Soolina skrev 2011-12-04 00:16:26 följande:
    Ingen illamående alls här =)) NADA! Trött är jag däremot mer än vanligt, o mega boobies! Mina tarmar har svullnat så folk redan nu frågar om jag är gravid!! Ursäkta mig säger jag, får man inte gå upp i vikt helt plötsligt eller =)) Lite deppig och väldigt känslomässig är jag oxå =S
    Det där med svullen mage är verkligen inget skämt, det ser verkligen ut som om jag redan är gravid. Svullen och uppblåst ser jag ut. Fast lite kul är det ju med grav-symptom och just nu älskar jag dom

• FruJJ

Hej alla!!
    Är idag på vecka 6+1 och magen är som en uppblåst ballong! Känns riktigt jobbigt att magen känns så orolig.
    Är det någon mer som känner så? Har dock inga andra grav. symptom så jag kanske ska vara glad ändå

• FruJJ

Samma här.... Har inte känt mig ett dugg gravid. MEN så kom v. 8 och som ett brev på posten kom illamåendet Nu gör jag mitt bäsa för att ta mig igenom mornarna och kvällarna.
    Min mage är för övrigt sjukt uppsvullen och dom "stora, lösa" kläderna används flitigt. Ingen på jobbet får ju veta riktigt än

• FruJJ
    Augustimamman skrev 2012-01-03 12:46:06 följande:
    Jag hade kunnat göra VAD SOM HELST för en kebabpizza nu!!! Med fetaost på och massa såååås!! Maaaj Gaaad!!! Cravings utan dess like slog just till hårt...
    Hahahaha samma här!!!! Shit vad gott! Åt vitlöksbröd till middag igår och kan inte tänka på annat än att jag typ MÅSTE äta det till middag ikväll igen. Känner att jag nästan blir lite tokig om jag inte får det... vad händer??
    Dock mår jag illa av bara tanken på t.ex köttbullar... Hahaha man är lite konstig just nu
  • FruJJ
    Naimisen skrev 2012-01-04 22:16:01 följande:
    Minstörstalycka- De är knepigt de där. Man får inte sparka någon pga att den är gravid men de är ju bara att komma på någon annan anledning om dom är fula. Och har man prov så tror jag inte ens man behöver anledning. Är i samma sits själv, så nu jobbar jag häcken av mig för att få stanna. Däremot har jag en heltid.
    Sitter i exakt samma sits. Har dock redan kollat upp att man får mammapenning som är baserad på den lönen man har idag, så det känns ju skönt
    Man får hoppas att arbetsgivaren har förståelse för situationen och glädjs åt beskedet, men man vet ju aldrig...
    När tänkte du berätta för din arbetsgivare att du är gravid?
  • FruJJ

Åååå vad skönt att ni skriver om flåset
    Blir också anfådd av minsta lilla... Förövrigt är jag instruktör i jympa på min träningsanläggning och det är inte lätt när tempot ökar. Får väl se hur länge man orkar hålla på

• FruJJ

Lycka till alla som ska på RUL idag! Ska bli spännande att höra vilket kön det blir Vi ska på RUL på tisdag och jag hoppas verkligen att krabaten inte gömmer sina delar för oss nyfikna föräldrar

• FruJJ

Hej alla!! Var på RUL imorse och fick se det underbara lilla livet. Dock knep den lille krabaten ihop benen så BM kunde inte fastställa ngt kön, men det gjorde inte så mycket . För övrigt blev jag framflyttad igen och ska tillbaka om en vecka för att se så att bebisen växer som den ska. Inte ska man väl vara orolig för det?

• FruJJ

Hej Alla,

Just nu läser jag min sista termin på IHM Business School i Stockholm där mitt examensarbete handlar om underkläder för gravida och ammande kvinnor.

Jag skulle bli otroligt glad om ni kunde ta er tid att klicka på länken enligt nedan och lämna er åsikt. Undersökningen tar endast 3 minuter.

Stort tack på förhand!
    Undersökning

Svar på tråden Augustibebis 2012