Inlägg från: Babysugen87 |Visa alla inlägg
  • Babysugen87

Augustibebis 2012

Jag går med här fast jag tekniskt sätt är beräknad till sista juli. Men det känns ganska troligt att bebisen kan komma i augusti ändå!

Min historia är lite rolig! Jag och min man försökte ett år utan resultat. Sen bokade vi fertilitetsutredning för att se om något var fel. Del av det var ett VUL på mig och då sa läkaren att min slemhinna var tunn som den brukar vara innan mensen kommer. Detta var någon dag innan BIM.

Alla andra månader har jag gått och hoppats och känt efter symptom...har flera gånger känt mig nästan säker på att jag skulle vara gravid. Fast sen har mensen kommit ändå. Den här månaden var den första som jag inte trodde att det fanns en chans. Hon hade ju sagt att mensen var på väg och jag hade noll symptom. På BIM+3 testade jag ändå, bara för att slå bort tanken.

Och det blev superstarkt plus! Var symptomfri i någon vecka till och sedan började jag märka av det på kroppen. Just nu är jag i vecka 7+3 och illamåendet är värst. Varje dag är värre än den förra. Jag pratade med min mamma som sa att det gradvis blir värre...tills det vänder och blir bättre. Hoppas hela tiden på att morgondagen skall vara den dagen som det blir bättre istället för värre! ;)

Men jag är så glad så...som jag har längtat!

• Babysugen87

Behöver lite pepp från andra som går igenom samma som mig just nu! Är i slutet på vecka 8 (7+5) och jag är så extremt trött. Att jobba känns nästan omöjligt! Speciellt kombinerat med illamående.

Ändå sitter jag här och kämpar och tänker att någon gång måste det ju vända och bli bättre.

Någon som känner samma? Jag har svårt att klara vardagen när det känns som jag varit uppe hela natten och festat varenda dag (fast jag i själva verket går och lägger mig runt 21)

Svar på tråden Augustibebis 2012