• Gulli

Augustibebis 2012

Här kommer en till som plussade i fredags.
    BF 21 augusti

Jag tog ut min p-ring den 12 nov. Fick min mens direkt. Och efter första försöket blev jag sen gravid.
    Jag är så glad att det gick så snabbt.
    Nu håller jag bara alla tummar jag kan för att det ska gå bra också.

Roligt att följas åt längs vägen med hormoner och alla krämpor som man ser fram emot men ändå hoppas slippa :)

Jag är 28 år och bor i Sthlm.

• Gulli

Jag var och tog ett blodprov imorse. Hade ju lite ont i söndags så dom ville hålla koll...
    Mina hcg värden var bra. Det enda av anmärkning var att dom var ngt högre än normalt.
    Mina tankar direkt: TVILLINGAR....... (?)
    Jag kände nämligen av ägglossning på båda sidorna den här månaden. Så det ska bli spännande att se...

Någon som har erfarenhet av detta?

I övrigt har jag inga som helst krämpor.
    Får för mig att jag är lite illamående på eftermiddagarna. Men det är inte mycket.
    (vecka 4 idag)

• Gulli

Anneh:
    Egentligen är var min BIM igår. Men plussade i fredags. Hade Min senaste mens den 16 nov. Och innan dess har jag haft p-ring så har ingen erfarenhet av hur långa cykler jag normalt har...

• Gulli

Är det någon annan mer än jag som inte har ett enda symptom?
    Man vill ju ha som nåt kvitto...
    (vecka 5) (4+1)

• Gulli

Haha. Men herregud !!
    Förlåt. Men nu har jag ägnat halva kvällen åt att läsa om diskussionen kring Arba.
    Och trots punkt och avslut så fortsätter det :)

Till graviditet och symptom.
    Jag läste om er som inte hade några symtom alls.
    Här kommer en till. Jag känner mig också orolig eller jag känner mig i alla fall inte gravid.
    Vill inte ha illamående. Men nånting vill man ju få som nån slags kvitto :)

• Gulli

Elle 1979:
    Tack:) Skönt att höra att det är fler än jag som mår oförskämt bra :)

Har alla skrivit in sig i BF-listan?

Jag har inte gjort det så ska se till att göra det imorgon. Skriver från iPhone appen hela tiden och den har inte så många bra funktioner.

Någon som har erfarenhet av "barnmorskorna Östermalm"? (bb Stockholm)
    Jag ska dit i början på januari och är nyfiken om det är bra där :)

• Gulli

Naimisen:
    Ja kul med magbildstråd. Jag har redan tagit min första bild. Men det är en före-bild så än har ingen fortsättningsbild kommit för min del.

• Gulli
    Augustimamman skrev 2011-12-20 09:17:27 följande:
    Vägde mig precis. Är det helt onormalt att ha gått NER i vikt? Har inte mått illa eller så ens. Har gått ner 0,6 kg sen förra veckan... Obestämd Fast å andra sidan har den värsta gasmagen lagt sig, blir inte lika uppsvullen längre. Allt som allt har jag trots allt gått upp ett par hg sen jag fick reda på att jag är gravid.

Nu ska jag strax cykla iväg till hälsosamtalet, spännande! Sen packar jag mina väskor och drar till England över julen. Ska bli intressant att se om jag lyckas dölja detta hela julen, det tror jag knappast men ska försöka. Mamma ska få veta så hon kan hjälpa mig att smussla med alkoholfritt vin haha! Flört 

Jag har en nära vän som gått ner i vikt pga vissa förhållanden. Men detta är tydligen inget man behöver oroa sig över. Så länge man äter och ser till att livet får näring så ska det inte vara ngt att oroa sig för.

Jag har dessutom hört att stress inte heller påverkar barnet.

Barnet tar den näring den vill ha och sen sover den, så stress och din vikt med mera ska inte påverka. (om nu detta stämmer) :)

• Gulli

På tal om det här med vikter.
    Jag är väldigt liten och smal.
    Har vi någon mer som är som jag?

Jag får för mig att det kanske kommer att synas snabbare på mig men så kanske inte är fallet...(?)

• Gulli
    Augustimamman skrev 2011-12-20 10:27:44 följande:
    Min svägerska är väldigt liten och smal, då menar jag verkligen mini! Hon berättade för mig att hon var gravid när hon var i v 12 och då syntes en liten kula, fast jag hade inte uppfattat den som bebismage ifall hon inte sagt det. Hon fick visa utan tröja för att det skulle synas. Dock fick hon aldrig någon jättemage, tur det för vi skämtade om att då hade hon nog trillat framlänges eftersom hon i sig är så liten.
    Haha, ja, det kanske är tur. Jag har faktiskt också hört att man inte blir lika stor om man är liten. Och att det inte alls går snabbare att få mage så som jag har fått för mig.
    Jag är nämligen också mini.
    Föreställer mig hur jag kommer att få stå med ett brett mellanrum mellan benen för att kunna balansera och inte trilla framlänges ;)
    hahaha
  • Gulli

Idag ska jag på vul. Någon som har varit på vul i vecka 8? (7+0?)
    Jag är nyfiken på vad jag kommer att få se.. Om jag ens kommer att se ngt... Vad tror ni med erfarenhet? :)

• Gulli

Vårat vul idag gick jättebra. Jag blev "framflyttad" tre dagar. Jag har alltså gått tre dagar längre än jag själv har räknat :) (7+3 idag)

Fick se en liten böna och såg ett litet hjärta som tickade snabbt :)
    Kul att få se att man faktiskt bär på något. Och roligt att sambon var med, det blir som mer verkligt framförallt för honom :)
    Nästa vecka är det inskrivning.
    Jag ser fram emot allt detta :)

Sov så gott nu alla. Det ska jag göra.

• Gulli

Nån som har erfarenhet av bruna flytningar?
    Jag är i vecka 7+5.
    Var på vul 7+3 och fick då se hjärtat. Nu är jag så orolig :(
    Vet att man kan få bruna flytningar och blödningar men det känns inte bra.

Tips någon?

• Gulli

Tänk att man hela tiden ska försöka tyda kroppens signaler... :)

Jag har haft väldigt diskreta, men dock, märkbara symptom.
    Idag och sedan ett par dagar tillbaka har jag inte längre kvar mitt illamående.
    Kan det vara så att jag gått in i de s.k "spökveckorna"? Brösten ömmar fortfarande.

Jag gick i dag in i vecka 10 (9+1)

Jag tänker inte oroa nig i onödan. Men man kan ju ändå inte låta bli att fundera över kroppens reaktioner.

• Gulli

Godmorgon alla fina :)

Jag har en fråga gällande spjälsäng och vi har ju många som har barn sedan tidigare här i tråden...

Jag söker en spjälsäng som man kan ta av ena långsidan på.
    Den ska dessutom kunna höjas/sänkas i mer än bara två lägen.
    Tanken är att ställa spjälsängen i samma nivå som vår säng så att bebisen sover i sin säng men ändå har man nära att bara stoppa in armen om han/hon vaknar på natten.
    Någon som vet vad jag menar och vet om det finns olika modeller...(?)

Stor kram till er alla

• Gulli

Jag var och lämnade blodpropp förra veckan inför kub.
    Idag ringde barnmorskan gällande mina järnvärden. De var tydligen ganska låga så hon rekommenderade mig att ta extra 100mg järn/ dag.
    Någon med erfarenhet? Är inte det ganska mycket?
    Kan det drabba bebisen om jag har låga järnvärden?

• Gulli

Men 17 gubbar också. Nu har jag försökt så många gånger att lägg till mig i BF-listan men det går inte. Allting hamnar som i en enda text och inte i en spalt... Någon som känner för att lägg till mig eller berätta vad jag gör för fel? 19/8 - Gulli, 28 år, Stockholm (1:a barnet) Suck =)

• Gulli

Hej alla. det var längesen jag ar inne och skrev något här. Men jag är nästan dagligen inne och läser och njuter av hur härligt alla har det =) Dock såg jag att jag har försvunnit ur BF-listan och av någon anledning fungerar inte radbyte för mig. (Precis som sist när jag försökte lägga till mig själv) =) Den som känner för det kan jättegärna få lägga till mig igen. 20/8 Gulli, 28år Stockholm (1:a barnet) Pojke Jag ska försöka hinna med att lägga in en bild på min mage så att jag också är med och uppdaterar här i tråden.

Svar på tråden Augustibebis 2012