Inlägg från: annhapannha |Visa alla inlägg
  • annhapannha

Augustibebis 2012

Hej!
    Hoppar in här i er tråd och det är ok?! Fick plus på stickan 4/12 och är nu i v. 6, BF 10/8. Detta är tredje försöket med första barnet. Har alltså två MF bakom oss i sept och nov. Hoppas denna gången att det är tredje gången gillt. Men jag har svårt att tro att det är sant. Ska till BM på måndag och troligen kommer jag då få tid för VUL veckan efter jul. Och då om där är ett tickande hjärta kan jag nog släppa rädslan lite över att få ett nytt MF. Vet att det inte finns några garantier, ett MF kan man få ändå.

Plötsligt händer det
  • annhapannha
    Novalina skrev 2011-12-09 15:20:14 följande:

Hej alla goa, blivande mammor!

Jag är i v.6 (5+2) nu enligt fl:s beräkning, och har bf 7/8.

Jag fick nyligen mf (7/10 i v.8 el. 7+1)), har haft en vanlig mens efter mf, och blev gravid igen efter det.

Jag har också en son på 14 mån, och är mammaledig med honom till i början av maj 2012 iaf.

Jag har nu börjat bli riktigt orolig för mf igen, fast jag inte alls har några symtom som tyder på det.

Jag har aldrig haft mf tidigare än det jag nyss hade, så det kom som en chock, så jag gick igenom en sorgeprocess efter det, fast det va så tidigt. Så när jag blev gravid nu igen, så blev jag såklart jätteglad, men samtdigt väldigt orolig att jag ska få mf igen... Skäms

Mina gravidsymtom är: redan väldigt uppsvullen "putmage" , ökad andfåddhet (fast jag eg. har bra kondis), ökad trötthet, ökad hunger - är särskilt sugen på fett och salt!!! Och får ofta en väldigt stark hunger som bara säger "Ge mej mat NU!!" Tungan ute Tyst

Nån annan som nyss haft mf?...

Jag förstår din oro för MF, men tyvärr kan man ju inget göra utan det är bara att se tiden an. Vad jag har hört är det ovanligt med två MF. Så man får nog försöka att inte oroa sig, vilket inte är det lättaste.
    Plötsligt händer det
  • annhapannha
    Augustimamman skrev 2011-12-13 09:42:09 följande:
    Jo vi har fortfarande sex men jag är faktiskt inte lika sugen längre. 

Nån mer som har svårt att sova om nätterna? Jag har svårt att somna och sen vaknar jag en eller två gånger om nätterna och har svårt att somna om.

Nu ska jag ge mig iväg till skolan, ska va där i åtta timmar idag. JIPPI. :/ Har blivit så bortklenad med våra annars tre timmars föreläsningar. Nu ska allt tryckas in innan jul så har skola till halv sju ikväll. Kommer va helt slut. ÄR redan helt slut... 
    Jag har svårt att somna och sen vaknar jag och har svårt att somna om. Men det blir kanske bättre =)
    Plötsligt händer det
  • annhapannha
    Novalina skrev 2011-12-15 03:13:20 följande:
    Grattis till graviditeten!!!

Och jag beklagar verkligen missfallen, så tätt dessutom... Jobbiga kast mellan hopp och förtvivlan... Skäms

Jag ska försöka få ett VUL innan jul, vill så gärna se ett tickande hjärta, för jag har hört att mf-risken då är mindre iaf... Hade mf i början av okt, är i v.7 nu, bf 7/8.

Du har ju liksom jag lätta att bli gravid iaf, det är ju alltid roligt att veta att man är högfertil Jag är ändå 35 år, och då sägs det ju att fertiliteten ska va lägre än om man är yngre, och att mf-risken är större.

Men inte säkert jag passar in där för det.

Hur gammal är du själv?

((Kram))
    Ja det är skönt att veta att "det tar" sig. Men man vill ju att pyret ska stanna =) Men det känns annorlunda denna gången!

Hur var det, hade du ett barn innan?
    Jag är 27 år och det är vårat första barn =)

Kram
    Plötsligt händer det
  • annhapannha

Nej usch nu blev jag orolig, att det ska fara farligt att färga håret.Det hade jag inte hört talas om....
    Gick och tvättade ut mitt när jag läst här på sidan. Hade hunnit sitta i 20-30 min!!!!
    Jag som är så nojig efter två missfall bakom mig....

Plötsligt händer det
  • annhapannha
    Blomsterfröna skrev 2011-12-22 14:32:31 följande:
    Det är inte farligt att färga håret, så färga på:)
    man blir så jävla nojig, finns alldeles för mycket att läsa på internet och alla säger olika! Konstigt att det inte finne mer forskning. I danmark rekomenderar man gravida att inte färga håret. Pratade iaf med min mamma som har fyra barn och har färgat håret under alla graviditeter, mer är en gång. Ska försöka släppa detta och inte oroa mig....
    Plötsligt händer det
  • annhapannha

Vad är det som är farligt med hårfärg? Är det att fostret kan få missbildningar? Ökad risk för missfall? Känns som att det borde forskas mer kring detta området... Och det måste ju finnas andra saker som oxå är mindre bra såsom bodylotion...?!!?!

Plötsligt händer det
Svar på tråden Augustibebis 2012