• Gatto

Augustibebis 2012

Hej Alla. Hoppar in här jag med! Är gravid igen efter missfall i v 9 i somras. Har BF 13/8 enligt familjeliv. Så nu hoppas jag knottet vill stanna denna gången. Har inte så mycket symtom, lite tröttare än vanligt och mår illa precis när jag vaknar och om jag inte äter när jag är hungrig. Å så är det det här med värken... superorolig då det var så det började förra gången.. men de säger ju att det ska göra "ont" så jag hoppas allt är okej!!

• Gatto

Har också funderat på det här med tvillingar. Min pappa har tvillingaystrar och jag har kusiner på min pappassida som är tvillingar (inte hans systrars barn utan broderns) så min fråga är om jag är "anlagsbärare" då när det är min pappas släkt? Eller borde det varit på min mammas? Drömde för ett tag sen att vi fick 2 pojkar... Tror inte på sandrömmar men med tanke på att vår bebisverkstad tagit lång tid och varit ganska jobbig så hade det varit lite praktiskt att vara klar på en graviditet

• Gatto

Jag har också en ofostrig graviditet bakom mig och är väldigt orolig över att det ska vara tomt denna gången också, speciellt eftersom jag inte får så starka streck på proverna. De blir väl synliga men inte lika starka som kontrollstrecket.
    Tror att om man gått igenom ett mf så vet man hur lätt glädjen kan ryckas bort och då tror jag att man oroar sig mer. Jag försöker tänka att det som händer händer och att det är kroppen sätt att hantera något som inte hade blivit så bra. Men det är grymt svårt att inte noja hela tiden. Styrke kram till alla oroliga.

• Gatto

Nenni: det var som du säger hemskt att få höra att det inte fanns något där! Blev en riktig kalldusch mentalt. Men när jag fick ofostrig så hade jag inga symptom alls utom en grym smärta hela tiden. Så jag ser det som mycket positivt att ha illamåendet trötthet och allt annat. Jag har berättat för mina två närmsta kolleger, mest för att de ska förstå varför jag är som en emotionell bomb de visste förra gången och var jättegulliga mot mig när jag var ledsen.

• Gatto

Har för mig att var 5:e graviditet slutar i missfall. Det sa vår läkare när vi fick det förra gången. Dock sker de flesta så tidigt att det inte är säkert att man vet att man varit gravid. Har ingen aning om hur läkarna kan veta det om man inte själv vet dock

• Gatto

Alba: såg att du frågade om ofostrig, såg även att någon annan svarat men jag svarar också. Jag hade inga symptom alls den gången. Mer än ett ganska starkt streck när mensen var tre dagar sen. Det finns massor att läsa om detta, det är en vanlig anledning till missfall. Det ovanliga i mitt och annehs fall är att kroppen inte fattar utan behåller graviditeten ganska länge. Jag blödde inte heller men hade grymt ont och som anneh skrev en tanke att något var fel bak i huvudet. Åkte in till gynakuten och fick beskedet att det var tomt. Det händer för att det är kromosomfel eller andra svåra fel på embryot som gör att det återbildas. Tror att symptomerna på ofostrig är lika många och lika varierande som en frisk graviditet. Vissa känner allt och andra inget. Jag försöker tänka på att det är ju trots allt så att majoriteten av alla grav går bra och att det är vår tur denna gången.

• Gatto

Hej tjejer. Får tacka för mig i denna tråden. Blir inget augustibarn för oss. Fick missfall igår för andra gången på 5 månader. Känns förjävligt. Stor lycka till kram till er alla.

Svar på tråden Augustibebis 2012