• Tramses

Augustibebis 2012

Hej! Får jag hoppa in här?!?. Plussade på lucia och är troligtvis i v 4+3. Bf 20/8 om jag har räknat rätt.

• Tramses

Hej.
    Deppdag. Igår fick jag småblödningar och de håller fortfarande i sig. Dessutom är mina gravtest lika svaga som för fem dagar sedan förutom det senaste som knappt gav något utslag alls. Så nu ligger jag i sängen och tycker förfärligt synd om mig själv. Bara att vänta på störtfloden då. Skit är det!!!

• Tramses

Glömde ju en grej. Köpte ett digitalt test förut, för första gången. Och gissa vad? Fel på testet. Och jag som gjorde allt så exakt det bara gick. Ni förstår att det här är en riktig toppenlördag va?

• Tramses

Körde 4 mil för att reklamera mitt förra digitala test. Nu har jag gjort det och det visade "inte gravid". När kommer störtfloden? När ska brösten sluta värka? Jag har ju uppenbarligen inget hcg kvar så det borde ju sätta igång nu tycker jag. Mycket ledsen och besviken .

• Tramses

Tack Gadget! Det är skönt att det finns folk som förstår och har gått igenom samma sak. Jag är i v 4+5 idag och jag har haft tydliga men ganska svaga plus innan. Idag har det däremot varit väldigt svagt och det digitala borde ju verkligen ha visat något om allt hade varit som det skulle. Jobbigt att gå och vänta på störtfloden. Det är nästan så att jag hoppas att den ska komma nu så att vi kan börja ta nya tag snart igen.
    Stort lycka till och grattis till dig och alla andra! Jag lämnar tråden så att den kan få fortsätta vara en rolig och positiv tråd . Jag kanske kikar in ibland och ser hur det går för er. Ni har en underbar tid framför er! När jag väntade sonen mådde jag bättre än någonsin och tröttnade aldrig på min stora mage och den där härliga känslan som man har när man delar sin kropp med en liten bebis som man känner så väl redan innan den har tittat ut. Lyckönskningar till er alla!

• Tramses

Hej igen!
    Jag lämnade tråden för drygt en vecka sedan pga mf. Jag har ändå följt er sedan dess. Antar att det är en form av terapi även om det kanske kan låta konstigt.
    Ser nu att ett par av er har det väldigt jobbigt just nu och sitter i samma sits som jag. Jag beklagar verkligen. Det gör så ont. Ville bara hälsa er att ni ska tillåta er själva att vara ledsna och besvikna. Och framför allt: var snälla mot er själva! Sitt inte och anklaga er själva för att ni gjorde si eller så. Det hade inte gjort någon skillnad.
    Även om ni inte tror det själva så kommer ni att bli glada igen. Därför är det viktigt att sörja ordentligt och i sin egen takt.
    Det har bara gått en dryg vecka sedan jag fick min störtblödning, men redan nu börjar jag blicka framåt igen och det som kändes så tungt då känns inte alls lika jobbigt nu. Hoppas att ni snart mår bättre och ta hand om er! Stora lyckönskningar i framtiden!

• Tramses

Hej!
    Jag lämnade tråden för flera veckor sedan då jag fick mf i v 5-6. Jag har ändå följt er hela tiden sedan dess.
    Just nu är jag världens gladaste. Plussade imorse

• Tramses

Hej alla ni som hänger kvar på sluttampen! Jag var med i er tråd för länge länge sedan men fick sedan mf. Jag har bf den 22/10 nu istället, men jag har inte kunnat sluta följs er alla ändå.
    Tänkte dela med mig lite av min historia när jag skulle föda sonen.
    Jag gick över LÄNGE. På bf+18 fanns det inget som antydde att den lille ville komma ut, så jag blev igångsatt, något jag fasat över. Men det var kanonbra! Fick den där katetern som skulle öppna de tre första cm. Gick runt på sjukhuset med sambon och mös över att det äntligen hände något, käkade glass och hade det bra. Sedan rullade det på (även om det gick lite långsamt). Ingen sugklocka och redan direkt efteråt kände jag att det här var det bästa jag hade gjort.
    Ser fram emot en ny förlossning oavsett om jag blir igångsatt eller inte. Förstår att set är jobbigt att gå över, det tyckte jag också, men själva igångsättningen var över förväntan.
    Stort lycka till nu till er alla som väntar och längtar. Det KOMMER att komma en bebis .

Svar på tråden Augustibebis 2012