• BinniBoo

Augustibebis 2012

Hej alla. Jag och min pojkvän fick ett chockerande besked i måndags.. jag var inne på rutinkontroll av mina cystor och läkaren frågade först när sista mensen var.. ja det var ju 6 veckor sen och den brukar alltid vara punktlig men gravid kunde jag ju inte vara då jag inte har några äggledare. Och så började han med det vaginala ultraljudet och var på samma plats och mätte och hade sig i flera minuter men sa inget. Sen efter jag klätt på mig igem satte vi oss ner för att diskutera läget. Han sa då att cystorna är borta och att han såg en tidig graviditet!! Jag bara satt och gapade och fattade ingenting. Det ska ju vara nästintill omöjligt!! När jag ringde och berättade för killen vart han minst lika chockad men han är glad över det och vill ha barn. Detta blir vårat första gemensamma, jag har ett barn sen innan. Så vi är båda väldigt glada över det chockerande beskedet :) Men vågar inte ropa hej än då det är så tidigt i graviditeten och jag opererades för tre månader sen (gystric bypass) så man är ju orolig för hur det kommer påverka då jag mår illa och spyr varje dag nästan...

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • BinniBoo
    AnnaSv skrev 2011-12-15 10:41:22 följande:
    Hahahaha Therese!!! Dig väntade jag mig inte att se här i denna tråd Kan du gissa vem anonyma jag är?? GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!

Haha menar du mig?? Hm... har bara en gissning men vill inte skriva det här... så nu får du allt avslöja dig med ett sms ;)
  • BinniBoo

Tack för alla grattis!! Känns fortfarande overkligt men är så himla glad!!

• BinniBoo
    Augustimamman skrev 2011-12-20 09:17:27 följande:
    Vägde mig precis. Är det helt onormalt att ha gått NER i vikt? Har inte mått illa eller så ens. Har gått ner 0,6 kg sen förra veckan... Obestämd Fast å andra sidan har den värsta gasmagen lagt sig, blir inte lika uppsvullen längre. Allt som allt har jag trots allt gått upp ett par hg sen jag fick reda på att jag är gravid.

Nu ska jag strax cykla iväg till hälsosamtalet, spännande! Sen packar jag mina väskor och drar till England över julen. Ska bli intressant att se om jag lyckas dölja detta hela julen, det tror jag knappast men ska försöka. Mamma ska få veta så hon kan hjälpa mig att smussla med alkoholfritt vin haha! Flört 
    Med min son gick jag ner i vikt i början och började inte gå upp i vikt förrän i vecka 25.. sen gick jag bara upp 9 kg sammanlagt och dagen efter förlossningen hade jag gått ner 12 kg så jag vägde mindre än innan jag blev gravid.
  • BinniBoo
    Augustimamman skrev 2011-12-20 10:21:54 följande:
    Haha det låter ju alldeles perfekt ju! Flört
    Jag slarvar inte med maten, äter som förut, varken mer eller mindre, kanske bara nån extra frukt. Har förstått att man inte behöver äta mer än så första trimestern. 
    Har dock ätstörningar med mig i bagaget och jag är inte rädd för de vanliga gravidkilona man drar på sig men jag är livrädd för att bli tjock hela jag. :/ Är det ego att tänka så? Kan inte rå för det.
    Då slarvade jag heller inte med maten utan åt precis som innan.. det enda var att jag inte åt så mycket onyttigt då jag bara hade dille på nyttiga saker.. åt nog 1 kg äpplen varje dag medan jag aldrig var sugen på godis eller annat haha. Det var perfekt det.
    Är du rädd för att bli tjock utöver gravidkilona så tänk bara på att äta nyttigt.. visst kan du unna dig annat gott ibland oxå, det är bara att ta tag i dom kilona efter förlossningen. Det är ju inte hela världen :)
  • BinniBoo
    FruFoxy skrev 2011-12-20 11:28:27 följande:
    iframtiden:
    Det är inte en rejäl flytning bara?
    Kommer ihåg att jag hade en sån när jag väntade tvåan, det rann i omgångar och verkade aldrig ta slut. Åkte in på koll eftersom tvåan låg i tvärläge (=livsfara om vattnet går) men alla hinnor var hela och konstaterade att det bara var en flytning. Pinsamt men skönt att veta! 
    Haha, fick mig att tänka på när jag väntade sonen.. va väl runt vecka 30 och vaknade mitt i natten av att det var alldeles blött i sängen.. å det var inte lite blött! Trodde fostervattnet hade gått och jag sov hemma hos mina föräldrar den natten och fick snällt väcka pappa och säga att vattnet nog hade gått och det blev ett besök till förlossningen men hinnan var hel och inget fostervatten hade gått... var bara en rejäl flytning tydligen.
  • BinniBoo
    Novalina skrev 2011-12-21 14:02:03 följande:
    Underbart, vilket litet mirakel!!!!!!! Solig {#emotions_dlg.flower}

Fotade du skärmen, eller är det UL-utskrift?

Hoppas på fler VUL-foton i tråden!
    Å önskar jag hade fått bilden läkaren skrev ut oxå!
    Såg nästan identisk ut med den bilden du la upp
  • BinniBoo

Här börjar illamåendet äntligen att avta och så även kramandet av gustavsberga'n, istället är jag oerhört trött!! Och extremt känslig/blödig gällande allt känns det som... usch. Det e jobbigt

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)(¯`°?.¸ ♥ Lillskiten BF 120803 ♥¸.?°´¯)
  • BinniBoo

Vad många det är som varit och skrivit in sig nu då. Själv har jag inte ens vågat ringa BM än.. Jag vågar fortfarande inte tro att det är sant, att vi ska ha barn.. För er som inte vet det så var jag med om en sjukhusmiss ca 10 månader efter min son som kostade mig bägge mina äggledare. Så det är nästintill omöjligt att bli gravid, och jag hade aldrig ens vågat hoppas på att det kanske skulle hända. Och det var inget vi planerat heller. Mensen var två veckor sen men nån tanke på att jag kunde vara gravid hade jag aldrig. Det var på en rutinkoll av mina cystor som läkaren konstaterade att jag var gravid när han gjorde VUL för att kolla cystorna. Så vi vart minst sagt chockade både jag och min pojkvän. Men det är väldigt välkommet av oss båda. Men ändå vågar man inte hoppas allt för mycket än.. Men jag får nog ta tummen ur och ringa BM nu i veckan kanske :P Är ju trots allt i v 9+3 nu...

• BinniBoo
    Augustimamman skrev 2012-01-03 01:23:42 följande:
    Läste när du skrev första gången, men jag säger bara GUD VA HÄFTIGT! Hoppas verkligen det går hela vägen. Verkligen ett mirakel! =) Får man fråga om ni hade tänkt att skaffa barn på något annat sätt när ni inte trodde att det skulle gå?
    Vi har bara varit tillsammans 4 månader, dock känt varandra i ett år, så det var egentligen inte aktuellt just nu. Men vi skulle absolut göra IVF om nåt år annars. Men det är som vi säger... det är ju verkligen ett mirakel och då är det ju meningen att vi ska ha barn nu och inte sen :) Och han är verkligen glad över det då det är hans första och han är redo :)
  • BinniBoo
    Novalina skrev 2012-01-03 03:34:09 följande:
    Vad va det för sjukhusmiss?... Har jag missat.

Men GRATTIS till gravititeten, vilket mirakel!!!! {#emotions_dlg.flower} Drömmer
    Jag tog kopparspiral efter jag fått sonen.. jag fick så ont av den bara dagar efter så jag åkte in akut och tog bort den. Men de kollade aldrig upp varför jag hade ont... två-tre månader senare fick jag rejäl värk vid ägglossning.. tänkte att det bara var den gå¨ngen, men nästa gång vart det ännu värre.. en fredag kväll så jag ringde akuten då det gjorde så ont så jag låg och skrek. Men hon som svarade hånskrattade mig rakt upp i ansiktet och sa att dom minsann inte tar in nån för lite mensvärk. Så jag fick snällt vänta tills måndagen och ringa kvinnokliniken. Där fick jg tid 3 veckor senare.. då upptäcktes en 10 cm stor cysta.. massa prover togs och det var inte bra och de sa att jag hade cancer och var tvungen att opereras i linköping och jag skulle vara beredd på att de skulle ta bort allt, livmoder, äggledare, äggstockar.. en vecka senare vart det operation. De behövde bara ta äggledarna. Det fanns inte ens någon cysta utan det var en kraftig inflammation på bägge äggledarna. Anmälde sjukhuset som tagit bort kopparspiralen och utredningen tog 1,5 år men jag fick rätt. En expert hade uttalat sig om att det hade räckt med ett enda litet test den dagen jag åkte in på akuten och tog ut kopparspiralen så hade de sett att jag hade en inflammation och jag hade fått medicin mot det och sen hade allt varit bra. Men pga att dom inte gjorde det miste jag mina äggledare.
  • BinniBoo
    AnnaSv skrev 2012-01-03 14:00:35 följande:
    Ni som gjort glukosbelastning.. Hur mycket är det man ska dricka? Är skitnojig inför det där haha ser framför mig att jag måste klunka flera liter äcklig sörja som får mig att vilja kräkas bara av att lukta på det! Hualigen! Men samtidigt ser jag fram emot det, nyfiken på hur min kropp handskas med sockret.. Är ju en riktig sockergris och diabetes oro har funnits hos mig länge..
    Jag fick göra det två ggr med Alexander. Smakar bara vatten och socker.. kommer dock inte ihåg hur mycket man skulle dricka.. 1 liter kanske?
  • BinniBoo

Idag blir det läkarbesök.. började blöda i helgen och är rejält orolig över missfall. Vore ju förjävligt om det är det nu när vi fått ett mirakel då det nästintill är omöjligt för mig att bli gravid på naturlig väg. Så håll tummarna för mig idag. Är ju ändå i v. 11+3 så är det missfall är det ju som att snubbla på mållinjen :(

• BinniBoo
    3apåGång skrev 2012-01-17 08:34:13 följande:
    BinniBoo: Jag håller tummarna så hårt det bara går!!! Har du varit på något vul tidigare?
    Upptäckte graviditeten genom ett vul i vecka 7 då jag går på rutinkontroll pga cystor.
  • BinniBoo

Ska dit om ca 1 timme.. tiden går rejält sakta nu. Hoppas verkligen allt är bra där inne

• BinniBoo
    3apåGång skrev 2012-01-17 10:22:37 följande:
    Skönt på ett sätt att du i alla fall sett bebisen leva, känns ju som chansen är större nu att allt är bra då. Håller som sagt verkligen tummarna!! Kan ju vara någon cysta som blöder ju.
       Dock såg de inget tickande hjärta då... och cystorna var borta enligt läkaren så det kan ju inte vara det heller :/ Men hoppas det inte är nåt. Dags att åka nu.
  • BinniBoo

Gick tyvärr inge vidare... det var missfall :(

Svar på tråden Augustibebis 2012