Inlägg från: Marsflickan80 |Visa alla inlägg
  • Marsflickan80

Augustibebis 2012

IMC: Vilken fin bild Vilken vecka är du i? Såg att storleken var på 8,9cm, är inte det väldigt mycket om du skall ha i augusti??
  • Marsflickan80
    Poison: Vid missfall kan antingen symptomen försvinna tvärt eller om man råkar ut för s k missed abortion (dvs att fostret inte försvinner ur kroppen) kan kroppen fortfarande vara gravid, trots att fostret har dött (så var det för mig :( ). Däremot så tycker jag att du skall försöka sluta oroa dig. När man är gravid så kommer symptomen och går hela tiden utan att det behöver betyda något dåligt. Förhoppningsvis är det så för dig, dvs att du är gravid men bara tillfälligt symptomfri om du fortfarande känner dig orolig kolla med gyn, men jag hoppas så klart att allt är ok
  • Marsflickan80

Förresten, får jag vara med här? (jag bara trängde mig in och svarade på era inlägg Skäms). Är nyplussad, v.6 (enligt FL v.5 men enl en massa appar och BM är det v.6 ). Är 31 år och skulle haft bebis i mars 2012 men tyvärr så dog h*n i slutet på augusti Gråter Den här gången tycker jag att allt skall gå bra, det måste det göra!

• Marsflickan80

Poison: det är om du åker in akut i så fall så måste de undersöka dig. Det är samma här (tror nog det är samma i hela Sverige) att man får bara 2 UL och den första är i v.18. Därför skall vi gå privat innan

Arba: jag tycker du skall gå på BM uträkningar för då har du tagit i och då vet du att du har klarat dig till minst v. 8, kanske t o m 9. När man gör VUL så är det som du skriver, de mäter fostret och utifrån de måtten beräknar hur långt gången man är – på dagen. Hur har det gått?

05091112: Hur har det gått? Bra hoppas jag

Gadget: Tack (och detsamma )

IMC: Ok, då förstår jag ja, det stod 8,9cm högst upp på mitten typ, men då kanske de menar att du var i v 8,9 eller nåt? Vem vet. Visst är det tråkigt att bli bakåtflyttad? I alla fall nu i början vill man ju bara förbi v.12, hellre framflyttad

Astro: Ja, det lät faktiskt mumsigt! Skall testa det nån dag

Hejåhå: Tack, nej nej, inte så långt gången! Tack och lov var det ”bara” v.12 (11+5) men hjärtat slutade slå i v.9 (8+6). Vi kände oss verkligen snuvade på konfekten då vi var och tittade på lill*n bara 3 dagar tidigare och allt såg bra ut

Värmeljuslyktan: nej tyvärr, bara bakåtlutad (vilket min är). Vad har du läst?

Randiga Rut: Tråkigt med såna läkare borde byta yrke, men åtminstone var allt ok

Pisan: Neeeej! Gråter beklagar verkligen!

Blomsterfröna skrev 2011-12-23 13:43:41 följande:
    Beklagar verkligen:(
    Så himla mkt mf i denna tråden... Önskar er alla en god jul iaf och hoppas att ni får de lugnt och skönt
    Ja, verkligen, alldeles för många
  • Marsflickan80
    Hejåhå skrev 2011-12-23 14:47:43 följande:
    Jäklar vilket jobb du lagt ner och svara alla. Satt du med anteckningsblock bredvid eller kom du ihåg allt ;) imponerad!
    Hihi, överambitiös? sitter med Word och skriver ner

Gadget: testade en sån där byxgrej sist och det kändes vääääldigt B! Vad händer om tröjan åker upp? Nä, bättre med byxor med resår eller en storlek större istället

Pisan: lycka till till dig också med allt. Sörj ordentligt nu och se till att tillåta dig själv att vara ledsen tills du läker både kroppsligt och själsligt. Hör av dig om du behöver stöd eller undrar nåt, vet ju tyvärr vad du går igenom. En stärkande kram på dig! {#emotions_dlg.flower}

anneh: det gjorde du helt rätt i  

Poison: Ojdå!

Förresten, det hade varit roligt att veta hur långt ni alla är gångna och när ni har BF, finns det nån BF lista längre bak? 
  • Marsflickan80
    astro: tack, missade den

elle: då förstår jag att du inte vill säga nåt, hoppas det går bra 

Arba: Vad skönt! Bästa julklappen någonsin? Underbar bild men, var ser man fostret? Skäms Ja, det var fruktansvärt med MA:t, vi kände oss snuvade på karamellen just eftersom vi såg hjärtat och det skall vara säkert då. Men den här gången går det bra det måste man alltid utgå ifrån! Gratis än en gång! 
  • Marsflickan80
    Saftmedbulle skrev 2011-12-27 15:29:37 följande:
    Fast vi som inte skriver kanske läser ändå? Så är det för mig  i alla fall. Det skrivs så himla mycket, så man hinner kanske inte kommentera allt? Eller är det bara jag? Står gärna kvar i BF-listan, men kommenterar i tråden när jag har tid och lust...
    Så är det för mig med. Ni andra skriver så mycket så man hinner inte med mellan jobb och annat
  • Marsflickan80
    Hejåhå skrev 2011-12-27 17:34:02 följande:
    I min förra BF tråd gjorde vi en ny lista ungefär halvvägs. Då vet man bf-datum efter rul och ungefär vilka som är aktiva ff i tråden.

För mig personligen är det inte så superviktigt med en uppdaterad bf-lista.

Vill man så kan man ju lägga upp lite kort info i sin signatur, som hamnar längst ner i alla inlägg, t ex bf-datum
    Tycker det låter som en bra idé, då vet man lite mer om bebisen också :)
Svar på tråden Augustibebis 2012