• Fredrika

Augustibebis 2012

Hej alla, nu har jag inte hunnit läsa igenom allt än men väntar min 4'a till den 4/8, varit på VUL och sett ett pickande hjärta och hoppas att det ska hlla i sig, mellan mitt 1a och 2a barn fick jag ett MF i v.8 och en ofostriggrav som jag avslutade i v.12, hemska erfarenheter även om det är för att mini inte utvecklades som den skulle. Då gjorde det så kompiöst ont och jag trodde aldrig jag skulle känna mig ok igen men sen fick jag min 2a och 3a och nu känns det som att jag hade ju aldrig haft just precis dom barnen om jag inte fått mina missfall. Hemsk tanke kanske och klen tröst till dom som precis förlorat :S

Återkommer när jag har ite mer tid, nu slåss dom små igen ;) 

• Fredrika

Har mått hyffsat illa dom senaste veckorna men nu känns det bättre igen, skönt minst sagt. Är dock trött, väldigt trött och det blir ju givetvis inte bättre av att ungarna är skogstokiga nu under julen. På kvällarna hittar min karl mig sovandes i soffan när han kommer hem efter jobbet ;) 
    Annars har jag knappt några fysiska symptom alls och tycker det verkar bli färre och färre för varje graviditet för min del. Jag önskar bara att tiden kan g och att det snart är dags ;) Tycker det är drygt att vänta den här första tiden, efter v.20 brukar det gå ganska fort men fram tills dess, urk. 

• Fredrika
    oxle bo skrev 2011-12-29 22:52:00 följande:
    precis så tänker jag..
    dottern är 3 o super trotsig (blir galen) springer åt andra hållet osv..
    gör hon illa sig så gör lillebror e med,1,5år  hans idol

jag är så hungrig..
    ätit en fralla 4 kiwi i en avocado nu på kvällen, efter maten. men jag måste ha mer... man vad ska jag välja..
    Tre barn är en baggis ;) Jag tyckte det var jobbigare med 2 än 3, nu fick jag väldgt tätt, 11mån mellan dom yngsta och jag förstår verkligen ninni1 när hon säger att hon höll på att gå in i väggen. Nu väntar vi nr 4 laagom tills yngsta blir 2, jag har också kalla fötter ibland och känner paniken flöda men samtidigt är det så mysigt att tänka att vi snart blir en till!
    Hungrig är ett dilemma här, vill äta hela tiden men känner inget sug efter något :S 
  • Fredrika
    NiniMe skrev 2011-12-30 09:04:14 följande:
    Skönt o höra att man inte var ensam Och även skönt o höra att 3:an är en baggis Skrattande
    Hur tätt är det mellan den yngsta och 3an? 

Jag gick på knäna, sov aldrig, åt aldrig och var mer levande än död. Mitt äktenskap sprack tidigare under graviditeten ocha llt med skilsmässan skulle ordnas i samband med födelsen av barn nr 3 och för att toppa av det gick min bästa vän bort 6 veckor efter förlossningen. Jag var allt annat än i toppskick kan jag minst sagt säga. Nr3 är 5 veckor tidig med andingsbekymmer som följd och som bebis åkte han på astma, svampinfektioner som gjorde att han tappade enorma mängder hud som bildade öppna sår bla all hud på halsen och var dessutom så känslig mot mjölk att magen brakade på honom om jag hade hållt på med mjölkproukter innan jag gjorde hans flaska med hyperallergen ersättning. Nr2 var ju fortfarande bara en bebis på sina 11mån och min "stora flicka" nr1 var 3.5år och saknade sin pappa så mycket att hon höll på att förgås.
    Min karlslok till x har fortfarande inte träffat sina barn sedan mars 2010, dvs har han aldrig träffat sin 3a.

Haha, hoppsan, nu fick ni höra lite skit också ;)  
  • Fredrika
    NiniMe skrev 2011-12-30 09:43:56 följande:
    Lillebror kommer att vara 3 år när bebis kommer så det kommer säkert kännas lite lyxigt hahahaah
    Haha! Redan nu kan jag känna att det kommer bli lyx då nästa kommer och lillebror kommer fylla 2 strax efter, dock är det en stress att inte veta hur tidig den här bebisen blir. BF är 4/8 så om den kommer som dom andra så blir det i mitten/slutet av Juni redan :S DET känns jätte snart...
  • Fredrika

Lergigan är rävgift! En utan dom vanligaste biverkningarna är illamående! Jag blev helt apatisk, åt dom från v.7 till v.16 och under den tiden orkade jag inte göra något, låg i soffan mest hela tiden, till och med att gå och duscha var fruktansvärt. Samma dag jag slutade med Lergiganet så la illamåendet av, jag hade ingen aning om att tabletterna kunde få mig att må så. 

Förstår att många har god effekt av det och att det är bra i mångt och mkt men var försiktig så ni inte fastnar i spiralen ni med! 

Svar på tråden Augustibebis 2012