• sponen

Augustibebis 2012

HEj
    jag är i 4+4 ca känner inget är så orolig:(

• sponen

Hej allajag hakar på här, är i ca vecka 5. Men ha ringa symtom, är lite nojig. Ringde till min bm idag och det var tur för hon var mkt uppbokad. Fick tid för inskrivning 16 feb.

• sponen

Jag är oxå beräknad i augusti men vågar inte tro på det då jag inte har några känningar, är i vecka 5 men MVC sa att det kunde vara så

• sponen

Känner fortfarande inget är i vecka 5+1 ringde kk idag och de tog inte emot det var för tiidgt och ville inte boka in. Inga ömma bröst ingenting:(

• sponen

Vill så gärna göra tidigt vul men mannen vill inte kanske kan släppa min oro. Kanske vända sig privat, deöppnar igen den 9 januari kanske ringer dit då, hängt upp mig på brösten att de skulle gjort sig till känna nu:)

• sponen

Har alla mkt symtom har inte vågat skriva så mkt i er tråd, är så orolig för missfall då jag inte har några symtom. Är beräknad till kanske 28 aug

• sponen

Jag skulle varit på privat vul idag men avbokade då in bm tyckte att jag skulle vänts två veckor tills jag får komma till henne, är så orolig är just att jag itne känner ngt i brösten

• sponen

Jag fick träffa henne tidigare vi har haft svårt att få barn vår son är via ivf och sedan har vi haft missfall, en del komplikationer med sonen så det är skönt att ha med henne tidigt, hon är en ängel för oss det var hon som märkte att vår son inte mådde bra. MEn jag hoppas att symtomen kommer

• sponen

Nä:) men jag vet  att det kan vara så, hade inte mkt symtom med sonen svårt att jämföra då det var ivf. Lite illamående idag men känner inget i brösten kan lika gärna vara lite magkatarr

• sponen
    Augustimamman skrev 2012-01-04 14:00:19 följande:
    Sponen: har förstått att du oroar dig mycket, såg att du även startade en tråd för detta. Jag tror du vet nu att det är normalt att inte ha symptom, vi är många som svarat dig att vi eller andra vi känner inte heller har tydliga symptom. Jag tror du ska försöka (jag vet det är svårt!) att oroa dig mindre, försöka ge dig hän för vetskapen att du är gravid. Som någob klok skrev "vi väntar barn inte missfall!" I längden tror jag inte det är bra att oroa sig så som du gör.
    Jag vet själv att det är svårt, jag kände mig totalt ogravid fram till mitten av v 8. Då började jag få lite ömma bröstvårtor och blev tröttare och hungrigare men det är fortfarande vaga symptom. Dock bestämde jag mig för att sluta oroa mig så mycket och försöka njuta ist och jag har fått mer sinnesro av det.
    Jag vet :)
  • sponen
    Augustimamman skrev 2012-01-05 11:43:07 följande:
    Tillbaka från vul nu. Allt såg bra ut! Hjärtat tickade så fint! Hjärta

Han trodde att mina få graviditetssymptom delvis kunde bero på att jag tar cortison, att det dämpar tex illamående, växtvärk, ömma bröst och sånt. Och när jag tänker på saken så är det ju mest sånt som jag inte känner. Hunger, trötthet och cravings som mediciner inte biter på känner jag ju av. Drar en suck av lättnad nu och tänker njuta på, detta ska gå BRA! Glad
    Vi får hoppas att det är samma svar som jag får på vul:) skönt att allt såg bra ut
  • sponen

Bullen: jag gör vul den 17 jan, vi får hoppas men som sagt känner inget så vågar inte hoppas vilket är synd men beror väl på vår bakgrund

• sponen
    Lillafamiljen skrev 2012-01-05 19:11:05 följande:

Fick tid för VUL idag då jag varit lite orolig & ville se så allt stod rätt till.

Trodde efter uträkning att jag hade gått ca 8+1 men när han kollade tittade han bara på mig & sa att han såg ingen normal graviditet, antingen tidigt missfall eller utomkveds.... Vilken chock, visste inte om jag skulle slänga mig ur stolen & springa därifrån!
    Vilken hemsk känsla..
    Vi diskuterade ett tag efteråt & jag berättade att jag inte riktigt visste hur min menscykel ser ut då jag gått på p-piller i ca 10 år, han såg ändå någonting i livmodern så han försökte lugna mig med att säga att jag kanske inte gått så långt som jag trodde.
    Det han såg & visade mig såg ut som en liten svart böna & i den så var där en liten prick som han sa kunde va
    hinn- & gulesäck. Så nu hoppas jag verkligen att det är såhär att jag bara inte är tillräckligt långt gången & då får jag väl gå med i "Septembergruppen 2012" istället!

Kram till er alla & lycka till 

Stackare hoppas att allt ser bra ut nästa gång, har du symtom? Kan ju vara tidigt eftersom han så ngt kramar
Svar på tråden Augustibebis 2012