• Maajsi

Augustibebis 2012

Hej! Jag plussade för en vecka sedan. Känner väl ingen glädje riktigt ännu. Svårt att göra det då jag förlorade min son i oktober i v. 27. Jag är väl lite avvaktande om man säger så. Trodde verkligen inte att det skulle gå så fort. Bara man inte har otur en andra gång. 1 är en för mycket. Lägger in mig i b listan.

• Maajsi
    Stövelkatten skrev 2011-12-27 11:46:48 följande:
    Beklagar! Har du möjlighet att få extra stöd och koller nu så att du kanske kan känna dig mer i kontroll?
    Jo, jag ringde min barnmorska idag och ska träffa henne imorgon för planering. Ska även å återbesök på spec snart och då ska jag även ta upp detta. Har blivit lovad att få extra hjälp och får även komma in vid minsta oro.
    minstörstalycka skrev 2011-12-27 11:47:42 följande:
    Jag beklagar.. Hoppas detta går vägen! Kram till dig!
    Jo, tack. Man ska väl förhoppningsvis inte ha otur en andra gång. Kram!
  • Maajsi

Nej men usch så hemskt... Skäms Jag beklagar verkligen...

Får man fråga hur det gick till så att säga?...

Men stoooort grattis till denna graviditet!!!!!! Solig {#emotions_dlg.flower} Såklart den kommer att gå jättebra, 2 såna jobbiga grav. på raken måste ju va så liten risk att den är obefintlig!

((Kram))

Arba: Jag vet inte ännu. Vi skulle dit den 12e december men blev inget. Men idag ringde dom äntligen upp igen så vi ska dit på torsdag :) hoppas hoppas det var något som man inte kunde göra något åt. Känns lättare att hantera då.

Ja, jag hoppas det. Men jag är så himla nervös.

• Maajsi
    Novalina skrev 2011-12-28 02:27:19 följande:
    Jag förstår att du är nervös, men skönt att få det avklarat imorgon tor. då iaf...

Om man får mf så sent i grav. som v.27, föder man ut ett litet, dött barn då el.? Sätts förlossningen igång?...

Detta är verkligen ens mardröm... Gråter

Men som sagt, du får ju se framåt nu och va glad åt det du har i din magen nu ist.!! Solig

((Styrkekram)) Hjärta
    Jo precis. Ja alltså, för det första var han inget mf, utan en helt vanlig bebis i miniatyr. gränsen för missfall är ju i v. 22 nu. Jo, vi fick åka hem och smälta in allt och sen komma tillbaka dagen efter och bli igångsatt. Det var oerhört jobbigt, speciellt när man såg och hörde andra bebisar som var fullt friska och levande och mammor som väntande på sina levande bebisar.  Det bästa var iaf att han fortfarande var lite varm när han kom ut. Man fick som ingen chock på en gång. Trots att det var jobbigt så var det en vacker stund. Han såg ut som en sovande ängel.
  • Maajsi

Igår var vi på återbesök. Fick veta att lillen dog pga proppar i livmoderkakan. Han var nästan 45 % tillväxthämmad. Jag känner mig så oerhört lättad eftersom man nu kan få hjälp med det. Hade vi inget fått veta så hade man ju inte alls vetat vad man ska utgå ifrån. Jag ska på VUL om 3 veckor ungefär. Hoppas allt ser bra ut då.

• Maajsi
    Stövelkatten skrev 2011-12-30 13:50:21 följande:
    Vad kan man göra för att motverka proppar i moderkakan? Skönt att informationen gjorde er lättade, jag hoppas att du kan glädjas mer nu! {#emotions_dlg.flower}
    Jag ska få utskrivet trombyl, ett blodförtunnande läkemedel, för att motverka propparna. Jag kommer även få gå å TUL  under hela gravditeten.
  • Maajsi

Nej, inte det. Men de hade hittat en ringkromosom som tydligen inte skulle vara där. Det var alltså bara en slump att den fanns där. Läkarna trodde att det mest troliga var att ringkromosomen gjort att livmoderkakan inte fungerade som den skulle och istället bildade proppar.

• Maajsi

Hoppar ur. Har fått missfall. Nu väntar en massa prover för å se vad som är fel då man fått missfall och en son som dött i magen sent i graviditeten. Lycka till ni andra! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012