• suss85

Augustibebis 2012

Marmite skrev 2011-12-14 10:25:15 följande:
    Jag är bara 5+3 men känner inte av byxorna ännu... Däremot är brösten fortfarande ömma och magen trögare än trög. Tror ni kassörskan på Willys undrade lite när jag kom in igår och köpte katrinplommon, linfrön och "snäll mot magen-yoghurt" ; ) ?

Oh skönt att det är fler.. här är det samma visa vecka 8 nu... eller 7+1 bara längtar efter en fungerande mage igen!
  • suss85
    Helenaa skrev 2011-12-27 15:52:43 följande:
    Hej tjejer! Imorgon går Jag in i v. 10 (9+0) och de känns superhärligt :) Spyr dock i princip varje dag...ofta flera gånger....är konstant illamående. Är inte det minsta sugen på godis/chips osv (och de är ju iofs bra) :) Vill bara äta frukt, och maten är ibland också svår att få i sig... Magen däremot har ändå vuxit. Roligt iofs, men man ser ju mest ut som att man ätit för mycke julmat, å så är ju inte fallet denna gång ;) Vi har börjat räkna ner nu tills vi kan berätta för alla, förutom familjen som redan vet :)

Jag går oxå in i vecka 10 idag! =) mår oxå illa men inte så jag spyr!  Håller med om att man ser ut som man levt på godis och julmat.. fick en riktig depp när jag provade kläder och inser att man håller på växa ur storleken... inga kläder sitter bra.. Jag längar efter den mer fasta gravidmagen inte sladdret som är nu =)

Men visst börjar det närma sig magiska vecka 12?!
  • suss85
    Augustimamman skrev 2012-01-02 18:00:59 följande:
    Jag ratar numera tacos, majs och för söta saker som typ choklad och lösgodis. 
    Hellre äter jag apelsiner, citroner och fet mat á la kebab, pizza å hamburgare. Har dock motstått frestelserna ganska bra. Flört 

oh samma här!! Köttfärs är något som i min mun smakar äcklopecklo!
  • suss85
    Augustimamman skrev 2012-01-05 12:57:44 följande:
    Välkommen monkan82! :)

Görs kub med vaginalt ultraljud eller på magen?

Det undrar jag med ska in den 20 januari! =)
  • suss85

Mästerkatten jag ser inte heller av någe annat än vanliga magen som inte va direkt platt innan. Känner dem inte heller ar ändå inne i vecka 12 nu. Dock går jag väldigt ont i ryggen så dem kanske växer åt fel håll :-O

• suss85

Ja fulvecka va en bra beskrivning! Inga kläder sitter bra eller jo köpte ett par mysbyxor på cubus med hög midjan måste nog köpa ett gäng sånna för dom va super sköna!

• suss85
    Stövelkatten skrev 2012-01-11 19:23:15 följande:
    Åh, menar du dem lite tunnare typ "dansbyxor"? Har kollat på dem. Men högklackat kan de ju till och med funka på jobbet.
    jaa visst!! super dunder sköna.. blev dock ganska noppriga efter en tvätt men jätte sköna och ser inte jätte tråkiga ut! fans både svarta och ljusa =)
  • suss85

Hej hej!
    Idag plågas jag nästan utav ont i svnaken/ryggen!!! Har haft det till och från hela tiden men idag är det jobbigt.. ska det börja så här tidigt som vecka 12? har även haft molvärk ett par tre dagar.. antar att det händer mycket där inne..

På fredag ska vi och göra NUPP Ultraljud! Kul att se liten igen.. jag är ju nästan bortskämd nu blir tredje gången jag får kika...
    Glad     

• suss85

Beklagar BinniBoo! =(

Usch idag känner jag mig lite nere.. skit larvigt alltså men jag känner mig så fet.. alltså inte "bebismage tjockis" för det finns ingen sådan mage ännu utan känner mig bara allmänt uppblåst fet..  va ju ingen pinne innan men jag känner mig både bredare och rundare... nee usch så patetisk jag är... sorry

• suss85

Skönt att höra att det är flera som känner sig lite smånere över sin kropps förändringar somliga dagar!

Blir säkert skillnad när man börjar se riktiga bebismagen ta form! 

Jag ska oxå unna mig lite nya kläder på fredag tänkte jag efter ultraljudet =) måste hitta byxor som sitter bekvämt och ser bra ut!

• suss85
    annika81 skrev 2012-01-22 11:27:01 följande:
    Någon skrev i tråden om att det var så svårt att komma i håg sin folsyra. Jag äter gravid som innehåller många vitaminer bla folsyra, ska ätas 2 ggr om dagen  och i samband med måltid. Men jag mindes ju aldrig om jag tagit det eller inte. Förstår inte hur det kan vara så svårt?! (gravidhjärna??? ) Så det slutade med att jag delade tabletterna i en dosett , 2 piller för varje dag som ligger framme på köksbordet. Haha.  Kan ju tillägga att jag är sjuksköterska =)
    Jag tar båda på kvällen efter maten... hoppas dom funkar fast man bara tar dom i en dos :)
  • suss85

Idag är det 20 dagar till BF... sen får man väl räkna med att lägga till dagar... eller kanske veckor?! men det känns så overkligt..  på Söndag åker jag och sambon till Stockholm blir intressant och se hur mycket man orkar springa runt och kolla där uppe... 

Svar på tråden Augustibebis 2012