Inlägg från: Banananna |Visa alla inlägg
  • Banananna

Augustibebis 2012

Hej! Jag är ny här! testade nu i julhelgen, för jag kände mig lite konstig. Min mens hade trasslat, var sen och kom sen istället som bruna flytningar. I alla fall så var jag gravid! trodde verkligen inte detta! Känns helt otroligt och jag är jätteglad.

Dock känns det inte helt klockrent.. För förra veckan sa jag upp mig från nuvarande jobbet och ska börja nytt 1a Mars!!! Jag kommer alltså inte kunna jobba särskilt länge på nya jobbet. Det känns verkligen jättejobbigt... Men jag kan ju ärligt säga att jag inte visste när jag skrev på..

Det känns som att två underbara händelser tar udden av varandra. Vi vill verkligen ha barn och jag har fått ett drömjobb! Det blev bara lite taskig tajming...

Har ni några tips, när ska man berätta på nya jobbet?

Kram på er alla! Hoppas ni mår bra :)

• Banananna
    Novalina skrev 2011-12-26 14:40:52 följande:
    Varmt välkommen och grattis!! Solig

Vad har du för anställning på nya jobbet? Sånt spelar väl in med?...
    Tack!  Det är en fast anställning!

Jag får se hur snabbt jag berättar, troligtvis kommer jag ta det med chefen ganska snart efter att jag börjat, så att de kan ställa sig in på att fixa en vikarie till efter sommaren, det kan ju ta lite tid i semestertider sen! Just eftesom det är ett fast jobb, så kanske det är dumt att vänta med att berätta.. Jag kommer ju endå ha gått mer än tre månader då... Mycket beror ju på hur jag mår, om jag mår bra och det inte syns så mycket så väntar jag nog lite längre.

Jag har inte fattat detta riktigt än... känns helt overkligt!
  • Banananna
    FruFoxy skrev 2011-12-29 15:34:43 följande:
    Är det nån som är vinkunnig i tråden? Maken kom hem igår med en flaska fin champagne som han fått av en arbetskollega. Men han säger själv att han inte vill dricka den utan mig, håller den till nästa år måntro?
    Ja, den ska klara sig fint! Kan vara bra om den förvaras liggande så att inte korken torkar och släpper in syre!
  • Banananna
    FruFoxy skrev 2011-12-29 15:42:56 följande:
    blomsterfröna:
    Trodde all champagne var med bubblor? Denna är iaf med bubblor. I köket blir det oftast lite varmt så kanske bör flytta på den då..
    Ja, mörkt och svalt ska det vara om man ska spara den ett tag. De flesta champagner tror jag kan ligga ca 3-5år och utvecklas positivt.. om jag minns rätt :) Vissa blir bara bättre med tiden! Viktigast är att det inte är så stora temperaturskillnader, så  25 på dan å 10 på natten är inte bra.
    Källaren är nog ett utmärkt ställe!
Svar på tråden Augustibebis 2012