Inlägg från: ErikaJohanna |Visa alla inlägg
  • ErikaJohanna

Augustibebis 2012

Halloj! 

Jag år 33år, bor i Dalarna och gjrde grav-testet måndagen för jul och det var positivt.. =) Jag och min man i har inte försökt så länge, tog ut min p-stav i september och trodde helt klart att det skulle ta längre tid att bli gravid då jag är överviktig och rökte.. Men nu blev det så här och det känns skitkul men känns overkligt på samma gång!

Om jag räknat rätt är jag i v.7 och har BF 25e augusti. Jag ska in till BVC på hälsosamtal idag.

Vi har berättat för släkten och närmsta vännerna, då vi firade jul med hela släkten samt hade nyårsfest hos oss så var det omöjligt att dölja då jag varken rökte eller drack! Men kommer att vara lite hemlig här än så länge, då jag inte har berättat på jobbet än..

Verkar ha dom vanliga symptomen, brösten har ömmat i två veckor, dricker och kissar mkt, har mått lite dåligt i två dagar och spydde på nyårsnatten och kände mej risigare än dom som var bakis dagen efter! =)  Hade en mkt liten brunaktig flytning igår kväll, hoppas det inte är nåt att oroa sej för. Att sluta röka har gått kanonbra och är en självklarhet! Hoppas man aldrig kommer att börja igen..

En liten parantes är att jag pratade i telefon med min bästa vän som jag inte har haft så mkt kontakt med på sistone, då visade det sej att hon väntar sitt andra barn och har BF en månad före min BF! Så himla kul, hoppas vi kommer att börja umgås mer igen nu!   

Ha det gott!

• ErikaJohanna
    Augustimamman skrev 2012-01-02 13:41:14 följande:
    Välkommen alla nya!! =)

ErikaJohanna: Strongt att sluta röka. Visst är det en självklarhet (iaf för de flesta) men antar att det kan va tufft ändå. Jag slutade röka för fem år sedan och hade många motgångar innan jag lyckades sluta helt. Så grattis både till pyret i magen och ett framtida hälsosammare liv! Jag saknar inte ciggen det minsta!

Har senaste veckan börjat få ont i typ svanken och ut på sidorna, eller mer öm kan man väl säga att jag är. Hoppas det inte blir värre. Har aldrig haft problem med ryggen tidigare...

Tack! Hade redan slutat röka på jobbet sen några månader tillbaka, så det gjorde nog saken lite lättare! Har ju försökt röka många ggr tidigare, men så här lätt har det aldrig gått! Tungan ute 
  • ErikaJohanna
    sommar83 skrev 2012-01-03 12:07:52 följande:
    Grattis och välkommen!
    Här är det en till dala-bo :) Själv bor jag i Falun. Bott här 1½ år och trivs jättebra.

Va kul! Jag bor i Vikmanshyttan mellan Säter och Hedemora.. Kanske vi ses på BB då ? Glad
  • ErikaJohanna

Jag är oxå i v.7 och har små bruna flytningar.. Inte mkt alls, bara så det kommer lite på papperet ett par ggr om dagen. Frågade BM när jag var in på hälsosamtalet i måndags, hon sa att jag skulle höra ev mej om det blev mer rött och rikligare!

• ErikaJohanna
    Godisbit -  Välkommen och grattis! Skönt med nån mer som inte är så van med det här med att vara gravid, hehe.. Glad Har inte heller några speciella cravings än, men p.g.a illamåendet så äter jag hellre frukt och sånt än kött t.ex.. Har beställt pannkaka tills ikväll, mums!
  • ErikaJohanna

Jag och mannen åkte till Las Vegas och gifte oss för tre år sen! Vi hade ett pink Cadillac bröllop med Elvis som präst, superkul! Nio vänner/syskon var oxå med och sen stannade vi kvar i tre veckor och var till LA och San Diego, ett minne för livet! :)

• ErikaJohanna

Jag har fått tid för RUL 2/4, är i v20 då! Längtar...
    Gjorde glukosbelastning idag, det gick bra!

• ErikaJohanna

Ciao! Jag har inte heller varit aktiv i tråden men läst då och då, nu när jag har mer tid (har semester sen blir det grav.penning fram till BF 27 aug!) så har jag nästan läst dagligen! Det är så kul när det börjar dra ihop sej för alla och som förstföderska så suger man i sej allt med skräckblandad förtjusning!
    Själv mår jag ganska bra, har lite foglossning och är allmänt tung o klumpig..
    Lycka till alla!

• ErikaJohanna

Grattis till nya bebisar!
    Här känns det som det är låååångt kvar, börjar bli drygt nu.. :/
    Har haft 4v semester, jobbar nästa vecka sen får jag gå hem!

• ErikaJohanna

Fru Elle-jag har haft karpaltunnelsyndrom sen v 24 ungefär är i v.35 nu, har skenor som underlättar men det är inge roligt, händerna är mer eller mindre konstant bortdomnade o värker.. :( Man får hoppas att det ger sej efter FL annars blir det op..

• ErikaJohanna

Har läst lite om era tips om bajsblöjor! Jag jobbar ju på djuraffär så jag ska köpa med mej ett gäng bajspåsar innan jag går hem.. :) Vi har massa olika sorters bajspåsar på mitt jobb, Djurmagazinet! Kommer skaffa en typ pedalhink lite större än den vanliga jag har i badrummet.

• ErikaJohanna

EllenBmt-jag har karpaltunnelsyndrom o har haft sen typ v20-25.. Konstant domnad i fingrarna o ibland delar av händerna o det blir värre om jag gör nåt statiskt som bära nånting eller hålla i bestick osv.. Har fått skenor som jag använder så mkt som möjligt även sover med. Går förhoppnings över efter förlossning!

Grattis till alla bebisar i tråden!

Jag har tre veckor kvar o har inga känningar än förutom molvärk som kraftig mensvärk dom senaste tre kvällarna. Har tagit ett par Alvedon när det sätter in.

• ErikaJohanna

Godisbit-det måste väl vara Falun som blir närmast, det fanns BB i Mora förr, men tror inte att det finns kvar.. Det är väl ca 10 mil emellan Mora o Falun!

• ErikaJohanna

Hej tjejer! Har ju inte själv varit så aktiv i tråden, men har följt er med intresse!
    Vi fick iaf en liten dotter, Stella, igår den 24/8 kl 03.50, 3180g, 48cm, jag hade BF den 27/8. När vi kom in till bb var jag öppen 4cm, sen rullade det på, men sen gick hjärtljuden ner o mjölksyran (?) var dålig så det blev snitt, då var jag öppen 7cm. Jag blev sövd, men just då kändes det rätt skönt att slippa den jävla smärtan! :) Vi blir väl kvar på bb nån dag till, men är så glad!

Svar på tråden Augustibebis 2012