Inlägg från: Lillafamiljen |Visa alla inlägg
  • Lillafamiljen

Augustibebis 2012

Hej alla blivande mammor :)
    Har nu lagt upp bild i bildtråden på magen!
    8+0 idag & första besöket hos BM :)

Kram till er alla    

• Lillafamiljen
    05091112 skrev 2012-01-04 11:58:07 följande:
    Åh bildtråden. Där hamnar nog inte magen förrän om 20 veckor

Nej man har väl inte direkt en bebismage men eftersom detta är första för mig så är det kul & se hur det utvecklas :)

• Lillafamiljen

Fick tid för VUL idag då jag varit lite orolig & ville se så allt stod rätt till.

Trodde efter uträkning att jag hade gått ca 8+1 men när han kollade tittade han bara på mig & sa att han såg ingen normal graviditet, antingen tidigt missfall eller utomkveds.... Vilken chock, visste inte om jag skulle slänga mig ur stolen & springa därifrån!
    Vilken hemsk känsla..
    Vi diskuterade ett tag efteråt & jag berättade att jag inte riktigt visste hur min menscykel ser ut då jag gått på p-piller i ca 10 år, han såg ändå någonting i livmodern så han försökte lugna mig med att säga att jag kanske inte gått så långt som jag trodde.
    Det han såg & visade mig såg ut som en liten svart böna & i den så var där en liten prick som han sa kunde va
    hinn- & gulesäck. Så nu hoppas jag verkligen att det är såhär att jag bara inte är tillräckligt långt gången & då får jag väl gå med i "Septembergruppen 2012" istället!

Kram till er alla & lycka till 

• Lillafamiljen
    sponen skrev 2012-01-05 19:16:13 följande:
    Stackare hoppas att allt ser bra ut nästa gång, har du symtom? Kan ju vara tidigt eftersom han så ngt kramar

Ja jag är trött, frusen & har ont i bröstvårtorna.
    Har även haft kramper i livmodeern, därför jag ville kolla så allt såg bra ut & gjorde VUL.

Ja jag hoppas verkligen att den lille rackaren bara är för liten för att synas :)   
  • Lillafamiljen
    oxle bo skrev 2012-01-05 20:27:22 följande:
    o det är så jobbigt med den   ovisshet, jag fick vänta 3 veckor på nytt vul.
    när har du ny tid? häng kvar här..
    jag är beräknad till 24 juli men är här( tror jag blir flyttad till augusti)
    kram

Ja fast jag försöker hålla hoppet uppe, men ovissheten är riktigt jobbig!
    Jag fick ingen ny tid men ska be dem om en då jag gör nytt blodprov på måndag, det hoppas jag verkligen dem går med på!
    Tack för stöttningen! 

Kram   
  • Lillafamiljen
    oxle bo skrev 2012-01-05 22:19:15 följande:
    gick du till sjukhuset?
    jag gick privat o jag fick ny tid på än gång..
    gå privat om du inte får ny,
    tre veckor är lång tid men det var bra, då såg man en bebis utan tveken, med stumpar som skulle bli armar o ben..

Ja vi har ingen privatklinik som gör VUL, men kanske kan åka till Helsingborg som inte ligger långt härifrån för dem har privata.
    Annars ska jag försöka be om en annan gynekolog nästa gång, denna tiden fick jag på en timme så det gick undan.
    Får väl kräva en tid helt enkelt annars :) 
  • Lillafamiljen

Sitter här & väntar på att BM ska ringa angående mitt hcg-värde som nu ska ha höjts en hel del. Som jag skrivit i tråden innan så trodde jag ju att jag va i vecka 9 nu men när dem gjorde VUL såg dem ingenting.
    När jag lämnade blocprov i torsdags låg hvg på 3300 & nu vill jag att dem ringer & säger att det höjts som det ska!
    Egentligen är jag inte jätte orolig men efter gynläkarens klumpiga uttalande om att han inte såg någonting & att det nog inte va någon normal graviditet så kan jag inte riktigt släppa det.

Mina symptom är nu svagt illamående, riktigt öm i brösten, trött & hård i magen.
    Kram på er alla :)      

• Lillafamiljen

Då fick man provsvaren från blodprovet idag! Allt såg normalt ut, mitt hcg hade stigit från 3000 (5/1) någonting till 13500(9/1) så jag är väl i vecka 6 ungefär.
    Tråkigt att inte veta säkert vilken vecka man är i, får prata med BM imorgon om vad hon tycker jag ska göra!

Men gravid är jag :) wihooo!   

Svar på tråden Augustibebis 2012