Augustibebis 2012
Hej alla blivande mammor :)
Har nu lagt upp bild i bildtråden på magen!
8+0 idag & första besöket hos BM :)
Kram till er alla
Hej alla blivande mammor :)
Har nu lagt upp bild i bildtråden på magen!
8+0 idag & första besöket hos BM :)
Kram till er alla
Nej man har väl inte direkt en bebismage men eftersom detta är första för mig så är det kul & se hur det utvecklas :)
Fick tid för VUL idag då jag varit lite orolig & ville se så allt stod rätt till.
Trodde efter uträkning att jag hade gått ca 8+1 men när han kollade tittade han bara på mig & sa att han såg ingen normal graviditet, antingen tidigt missfall eller utomkveds.... Vilken chock, visste inte om jag skulle slänga mig ur stolen & springa därifrån!
Vilken hemsk känsla..
Vi diskuterade ett tag efteråt & jag berättade att jag inte riktigt visste hur min menscykel ser ut då jag gått på p-piller i ca 10 år, han såg ändå någonting i livmodern så han försökte lugna mig med att säga att jag kanske inte gått så långt som jag trodde.
Det han såg & visade mig såg ut som en liten svart böna & i den så var där en liten prick som han sa kunde va
hinn- & gulesäck. Så nu hoppas jag verkligen att det är såhär att jag bara inte är tillräckligt långt gången & då får jag väl gå med i "Septembergruppen 2012" istället!
Kram till er alla & lycka till
Sitter här & väntar på att BM ska ringa angående mitt hcg-värde som nu ska ha höjts en hel del. Som jag skrivit i tråden innan så trodde jag ju att jag va i vecka 9 nu men när dem gjorde VUL såg dem ingenting.
När jag lämnade blocprov i torsdags låg hvg på 3300 & nu vill jag att dem ringer & säger att det höjts som det ska!
Egentligen är jag inte jätte orolig men efter gynläkarens klumpiga uttalande om att han inte såg någonting & att det nog inte va någon normal graviditet så kan jag inte riktigt släppa det.
Mina symptom är nu svagt illamående, riktigt öm i brösten, trött & hård i magen.
Kram på er alla :)
Jag är från Ängelholm, Skåne!
Då fick man provsvaren från blodprovet idag! Allt såg normalt ut, mitt hcg hade stigit från 3000 (5/1) någonting till 13500(9/1) så jag är väl i vecka 6 ungefär.
Tråkigt att inte veta säkert vilken vecka man är i, får prata med BM imorgon om vad hon tycker jag ska göra!
Men gravid är jag :) wihooo!