Inlägg från: millabilla |Visa alla inlägg
  • millabilla

Augustibebis 2012

rosamoln87 skrev 2012-01-05 22:52:18 följande:
    Oj vad ni skriver, roligt... men tar tid att läsa ikapp. :)

Jag är i v.8+3 och mår så fruktansvärt illa. Har gjort det i en vecka nu, blir även yr när jag är uppe o rör mig för mycket. Hela dagarna dessutom så får inget vettigt gjort. Ringde BM o fick tips om åksjukearmband o en viss åksjuketablett o har testat båda men inget verkar fungera. :( Har bara blivit ÄNNU tröttare efter jag tagit tabletten än jag varit innan o då har jag oxå varit övertrött. Om en vecka ska jag på inskrivning. Kanske kan få bättre tips då eller något annat utskrivet. Hur gör ni andra för att bli kvitt illamåendet? Nu sätter skolan fart igen och på lördag har vi tenta och jag är livrädd hur jag ska klara sitta upprätt flera timmar och skriva...Börjar jobba nästa vecka med efter juluppehåll så då vill jag verkligen må bättre igen.

Var aldrig hungrig, ät lite och ofta. Knäckebröd hjälpte för mig i början av min förra graviditet, och citronvatten ;) Annars ber du BM att skriva ut läkemedel mot illamående, finns säkert något som funkar!

Själv skulle jag haft BF den 23/8, men fick missfall i vecka 6. Kan dock inte låta bli att slänga in ett surt öga i "min" tråd då och då och avundas alla er som FÅR dras med illamående, trötthet och foglossningar...det är därför jag slänger in ett ord. Stort grattis till er!! :)
Svar på tråden Augustibebis 2012