Inlägg från: Jollijanna81 |Visa alla inlägg
  • Jollijanna81

Augustibebis 2012

Jag plussade idag
    Vi slutade skydda oss i augusti i år och nu väntar vi alltså barn... Kan kanppt fatta det själv.
    Skulle haft mens i går, måndag, så jag gjorde ett test i söndags (BIM -1) men det visade negativt. Idag (BIM +1) blev det GRAVID  Glad

BF är 22 augusti 2012
    Nu är det bara att håla tummarna för att allt ska gå vägen. Gravid

Shit, vad gör man nu?
    Tips mottaget tacksamt

• Jollijanna81
    Gadget skrev 2011-12-13 17:45:25 följande:
    Grattis!

Om du vet till vilken mödravårdcentral du vill gå kan du ringa och boka tid för inskrivning. Ofta erbjuder de också ett hälsosamtal lite tidigare.

Annars kan du leva mer eller mindre som vanligt så här i början. Vissa livsmedel ska man vilket du säkert hört undvika. Om detta och mycket annat kan du läsa om bl.a. här: 
    www.1177.se/Tema/Gravid/
    Tack
    Imorgon ska jag ringa MC
  • Jollijanna81
    Ellenbmt skrev 2011-12-13 17:43:07 följande:
    Jollijanna! Grattis! Nu köper du en gosig mysdress, något du är sugen på, en lotion som doftar gott att smörja magen med. Ex chebutter på bodyshop. Sedan ringer du mvc och skriver in dig! Njut :) ta bild på magen! Så du kan se den växa sen.
    Tack
    Den gosiga mysdressen är på och det finns gott om plats kvar.

Klart jag måste ta bild på magen, tack för tipset.

Nu ska det njutas Hjärta
  • Jollijanna81
    Mumbi skrev 2011-12-16 15:01:10 följande:
    Hej! Har ni berättat än? I vilken vecka för vem? Hur länge har ni som har barn sedan tidigare vänta innan ni berättar?
    Ja när ska man berätta? Antar att man ska känna efter hur man själv vill. det blir ju lite svårt att smussla så här i jultider. Hela släkten är med och jag rbukar inte "spotta i glaset" diekt... Svårt och lite jobbigt, allt är ju så nytt för mig och min sambo att vi knappt fattar själva. Testade positivt i tisdags och är nu i vecka 5.
  • Jollijanna81

Hoppar in i tråden, har studerat på avstånd men ger mig gärna in nu Glad

Plussade 13 dec, BF 18 aug, på min systers födelsedag Hjärta
    Är i vecka 9, (8+1)

Mår toppen, känner just ingenting vilket nästan kan oroa mig ibland... Men jag njuter!
    17 jan ska vi till MVC på inskrivning

• Jollijanna81
    mammsen skrev 2012-01-09 20:01:47 följande:
    Gud vad kul!! Välkommen!! Hur mår du hitills då?
    Tack =)
    Jag mår toppen, har inga krämpor alls
    Känner mig likte svullen på kvällen men mår prima.
    Kastar in en bild på bildtråden Gravid
  • Jollijanna81
    mammsen skrev 2012-01-09 21:16:28 följande:
    Ah, villken tur du har =) underbart=)
    Första bebben eller??
    Ja det är första barnet, känns overkligt och vi är så förväntansfulla.
    Jag antar att jag ska vara glad att jag mår bra men ibland skulle jag gärna må lite illa för at få känna av lite så det blir verkligt, men jag ska inte säga för mycket för det får jag väl äta upp iså fall
Svar på tråden Augustibebis 2012