Inlägg från: Lillismaj |Visa alla inlägg
  • Lillismaj

Augustibebis 2012

Hej! Kan man hoppa in här?
    Jag har också bf i augusti (vet inte riktigt vilket datum) men är i v 10+2 idag.
    Har en dotter som blir fyra i april, henne fick vi på våran tredje ivf-behandling och nu några år senare gjorde vi en ivf till och plussade på första försöket.
    Och inte nog med det. Det ligger två kottar i magen!

Jag har varit på tre vul och varje gång sett två små hjärtan ticka.
    Imorgon är det inskrivning, ska bli spännande.
    Jag har mått väldigt illa länge nu. Har fått Lergigan comp men jag kräks ändå.
    Har även en urinvägsinfektion som inte vill ge med sig, nu är jag inne på tredje antibiotikakuren. Det känns ju inte alls kul, blir orolig av detta men får se vad bm säger imorgon.

Grattis förresten till er alla! Vad kul vi kommer ha nästa höst!

• Lillismaj

Arba - Tack så mycket! Jag kan knappt fatta att jag ska få tvillingar. Vi vill ha många barn och eftersom jag är 37år och vi inte kan få barn utan ivf-behandling så är ju det här höjden av lycka. (Lite orolig är jag också)
    För några år sen trodde vi att vi skulle vara barnlösa (det tog fem år att få dottern) och snart är vi fem i familjen.

Idag träffade jag min bm första gången. En gullig och rar tant. Hon sa att det kommer bli många fler ul eftersom det är två.

Igår och idag har jag orkat vara uppe och lagat mat. Inte mått lika illa (värst på kvällen).
    Efter bm-besöket stannade jag på Body Shop och köpte en bodybutter. Det kändes som värsta lyxen!! Är så glad!
    Har ju legat på soffan/sängen i en månad snart.

Ni diskuterar dop. Vi ska nog döpa, det gjorde vi med dottern. Fast denna gång kanske vi bara har med närmsta familjen.
    Förra gången var vi ca femtio pers och då bjöd vi på mat, fika och sen ett riktigt party då vi passade på att fira min man som fyllde 30.

• Lillismaj
    AnnaSv skrev 2012-01-17 20:48:26 följande:
    Nehej dags att lämna familjeliv och försöka få något i magen så man inte kräks.. Fast det är nog redan kört.. Lite glass brukar stilla både hunger och illamående
    Vad skönt att höra en till som mår illa. Börjar kännas riktigt orättvist det här.
    Har du några illamåendetips?

Jag tar Lergigan comp men kräks ändå ibland och mår illa i stort sett hela tiden. Känns oftast som bäst när jag äter ngt.
    Är i v 11+0 idag. Vilken vecka är du i?
  • Lillismaj
    lovisen01 skrev 2012-01-18 09:01:00 följande:
    Jag har en fråga till er som tränar. Jag brukade träna 3 ggr i veckan, men nu orkar jag bara med 2ggr. Var på aerobic igår, och jag orkar inget! Hade bra kondis innan jag blev gravid, blir så arg på mig själv när jag inte orkar ta i som jag brukar på träningen. Jag vet ju att man inte orkar lika mycket när man är gravid, men hur mycket ska man orka? Känns inte som att det är lönt att gå och träna när jag ändå inte kan ta i, om ni förstår vad jag menar? Men det kanske är bra att bara röra sig, även om jag får ta det lugnt?

Kan ni andra träna som innan ni blev gravida?  
    Oj, herregud vad jag känner mig i dåligt skick när jag hör sånt här.
    Jag är helt slut av att gå och lämna dottern på dagis, det tar ca tio minuter att gå dit. När jag väl kommer hem tar jag hissen en våning för att hjärtat slår så hårt.
    Men ok, jag är inte van att träna och har haft urinvägsinfektion i tre veckor + illamående.

Det jag vill säga är att du är hur duktig som helst! Det är ju superbra att vara i form inför förlossning och "det nya tuffa livet".
    Det är helt normalt att man trappar ner lite när man är gravid.
  • Lillismaj

Förrsten, är det någon mer här som väntar tvillingar?
    Och är det någon som kan rekommendra en bra syskonvagn?

UJ verkar vara bra och populär men man kan inte ha barnen vända mot sig från det att de börjar använda sittdelen. Kan man ha de ifrån sig när de är så små/blir inte det bara jobbigt (plus att man vill se sina små knyten)?

Emmaljunga verkar också bra men undrar om den är tung att köra (den utan svängbara hjul) och om den är mycket bredare? Den kan man i alla fall välja hur barnen ska sitta.

• Lillismaj

Jag gick på vattengympa för gravida när jag var gravid förra gången men där fick man inte börja förrän sent i graviditeten.
    Annars var det härligt, varmt vatten och avslappning. Ha ha, ni hör vilken latmask jag är!

Jag är gärna med på pepp för att få upp kondisen lite. För min del gäller nog promenader. Hade nog kunnat tänka mig att simma men vågar inte eftersom jag haft urinvägsinfektion i en månad och fått tre antibiotikakurer.

• Lillismaj

Ja tack för tipset! Sitter just nu och kollar på Mamalicious och hittade ett par byxor.

• Lillismaj

Näe fy för detta illamående.
    Sitter här mitt i natten, mår illa och äter corn flakes. Undra hur länge man orkar med att må så här. Snart får jag väl något utbrott (fast det orkar jag inte heller).
    Vill bara kräkas hela tiden! Usch, nu sitter jag här och tycker synd om mig själv.
    Imorgon måste jag orka ta hand om dottern.

På tal om kön så vill min man ha en pojke. För min egen del spelar det faktiskt inte någon roll men för dotterns tänker jag att det nog skulle vara kul med en tjej. Så en pojke och en flicka vore väl trevligt.
    Sa också till min man att vara beredd på två tjejer (känner mig som en tjejmamma om ni förstår vad jag menar), "Du, någonstans går gränsen", sa han bara

• Lillismaj
    Hejåhå skrev 2012-01-20 07:31:53 följande:
    Jag ser fram emot att vara gravid på sommaren, förra vintern var inte kul med ishalka och foglossningar. Inte få på och av vinterskorna utan hjälp, köpa dyr vinterjacka. Jag tänker att det bara är att hoppa i flop-flopen, luftiga klänningar och hålla sig i skuggan. Nätterna lär dock spenderas med ett kylblock invirat i ett örngott nere vid fötterna.

Bada kan man göra tills slemproppen gått.

Vi åker till Kanarieöarna över påsk. Resa bokad och betald. Det lär inte bli så mycket pressande som förr i solen, lillan kommer vara 13 månader och det blir lite skönt poolhäng i skuggan för vår del. Vi ska gifta oss där. Det är dags nu efter 14 år! :) Så nu är jag en bridecilla för fullt, kollar klänning, hår, bokar frisör, make-up, restaurang, tårta osv. Mycket som ska göras!
    Å vad kul! Hade gjort vad som helst för att få åka utomlands nu snart.
    Vi gifte oss i en liten by på en udde vid havet som ligger utanför Alcudia. Dottern var då lika gammal som eran.
    Efteråt åt vi på en restaurang som låg precis vid havet. Det var så fint. Den stämningen går ju aldrig att få här i Sverige. Du har något fantastiskt att se fram emot!
  • Lillismaj

När ska det bli för mycket?
    I natt fick jag feber igen. Urinvägsinfektionen har med andra ord inte gått över. Jag har redan tagit tre antibiotikakurer. Vad är det som händer? Någon som känner igen detta?

Har alltså gått med urinvägsinfektion i över en månad nu. Haft upp mot 40 graders feber. Usch, jag blir orolig. Hur mycket tål de små kottarna i magen.....

Svar på tråden Augustibebis 2012