• FruuMee

Augustibebis 2012

Hej!

Jag hoppar in lite käckt i er tråd om det är ok? =) Jag har följt er lite men inte skrivit något innan

Jag är gravid i vecka 11, 10+2, och detta är mitt andra barn. Har en son som kommer bli 3 år strax efter barnet fötts. (Om den nu kommer när den ska, för förra kom i vecka 34 =))

Just nu är det lite turbulent här hemma, min bm tycker att jag är större än vad jag borde vara nu så hon har en liten gissning på att det kan vara tvillingar =) hon kom iaf fram till att jag ska få göra ett vul, men det kan ta upp till 3 veckor innan jag får göra det! Jag hade jättegärna fått tvillingar första gången, om man får önska så hoppas jag nog att det bara är en där inne..Det är redan bestämt att jag ska gå på spec. mvc för jag har en riskgraviditet och om det nu skulle vara 2 där inne så har jag dubbelt att oroa mig för =) Men vi får se, jag kommer säkert bli helt överlycklig om det nu skulle vara 2 =))  

• FruuMee
    Gadget skrev 2012-01-20 11:27:20 följande:
    Välkommen MrsMee. Vi har väldigt olika stora magar här inne i tråden också utan att för den delen de största väntar tvillingar. Så det behöver ju inte vara så. Synd att du ska behöva vänta så länge på UL bara.
    Om du vill kan du kika in i vår bildtråd och titta på magar och jämföra din egen.

Är det för övrigt någon av våra tvillinggravida som laddat upp bild? Tror inte det...

Jättefina magar ni har =) Bm sa till mig att livmorden hade "högt i tak" alltså att den var långt upp, stor. Har era kännt efter och kännt likadant? Får försöka ta någon bild och lägga upp så får ni väl säga om ni tycker jag är stor eller inte =) Jag har ju hört att om man redan vart gravid så bli man ofta större andra gången men..

Vilket underbart kort på din lilla bebis i bildtråden Gadget, måste vara underbart att få se! 
  • FruuMee
    Novalina skrev 2012-01-20 11:49:11 följande:
    Varmt välkommen MrsMee!

Jag har lika stor mage nu i v.11+2, som jag hade då jag va gravid med sonen i v.20! Har hört att månag får större mage tidigare med 2:a barnet. Jag vet oxå att det bara är en bebis därinne, för jag va på VUL 23/12.

Tack Arba =)

Jag la in en bild på min mage i bildtråden så får vi se vad ni tror =)
    Jag tror egentligen att jag bara är stor, men min dumma bm sätter griller i huvudet på mig haha 
  • FruuMee
    3apåGång skrev 2012-01-20 17:24:22 följande:
    MrsMee: Ja det är ju en stor mage! Tycker själv att min är jätte stor och jag är i v. 10+6 men din är större. Kan du dra in den? Det kan jag men orkar ju inte.
    Ja den är något stor =)
    Har du lagt ut någon bild på din mage i bildtråden? Hade vart kul att jämföra med någon som är lika långt gången=) Nja jag kan bara dra in lite av den en väldigt kort stund, så den går inte att dölja =)  
  • FruuMee
    anneh skrev 2012-01-21 18:41:36 följande:
    När ni ändå pratar om vikt.. Hur många kg tror ni att ni kommer gå upp? Jag gissar på att jag går upp.. 14kg?
    Jag gick upp 18 kg förra gången. Nu är jag i vecka 11 och har redan gått upp 8 kg.. Vet inte hur det ska sluta för min del =)
  • FruuMee
    novaunique skrev 2012-01-21 21:28:30 följande:
    Alltså faaaasen nu har jag sådär ont i magen igen, denna gång på höger sida. Vad ÄR det som kan göra så ont...?!
    När jag klagade på smärtor i sidorna till bm sa hon att det var nog bara livmodern som växer, då drar det i ligamenten (tror det heter så?) Kan det inte vara något sådant tror du?
  • FruuMee
    novaunique skrev 2012-01-21 21:52:47 följande:
    Hmm.. kan det vara det kanske? Minns inte att det gjorde SÅHÄR ont med dottern. Kanske det känns mer andra gången (trots att det var fem år sen). Jaja nu gick det över. En pulserande ilsk j-la smärta så jag inte kunde stå rakt som började med att jag hostade till.. blä.
    Jag kände knappt av min förra graviditet, varken illamående eller någon "smärta". Stor skillnad den här gången, så jag kopplade ihopa smärta med att något var fel, men enl min bm så kan det göra riktigt ont som sagt när ligamenten drar.. Skönt att det gick över. Fråga din bm annars om du är orolig 
  • FruuMee
    Issan8 skrev 2012-01-22 21:51:51 följande:
    tack, blev också förvånad hur tydlig och bra bilden var. 
    Är det någon mer som redan har gått upp 4-5kg?
    Usch mådde så dåligt när jag vägde mig hos läkaren och såg 64kg mot normala 59 :(
    Är bara 1.59 lång å har aldrig haft problem m vikten innan så känner mig redan som en knubbis 
    Jag blev rätt paff jag med på min inskrivning, istället för 52 vägde jag 59! Vi får se det så att under graviditeten är det helt okej att gå upp i vikt =)

Jag är också gärna med på en ny Bf lista, är rätt ny i tråden så jag har inte hunnit skriva in mig i den gamla =) 
Svar på tråden Augustibebis 2012