Inlägg från: oprofessionell |Visa alla inlägg
  • oprofessionell

Augustibebis 2012

Hej!
    Ni har hållt på ett tag här innen förstår jag :) Är det ok att haka på såhär sent?

Gick in i v12 idag (11+0) med mitt andra barn.
    Lite kort kan jag säga att jag är en  24-årig student och frilandsskribent/fotograf med en vild 1,5åring hemma. 
    Bloggar på www.forossoprofessionella.se och ska outa min graviditet där i veckorna.

Jag är sedan tidigare med lite i en tråd med sämre aktivitet i, och alla är så hemliga, så jag vill gärna va med här, få lite ansikten på andra gravida. Hoppas att det är ok?

• oprofessionell
    oprofessionell skrev 2012-01-24 13:42:51 följande:
    Hej!
    Ni har hållt på ett tag här innen förstår jag :) Är det ok att haka på såhär sent?

Gick in i v12 idag (11+0) med mitt andra barn.
    Lite kort kan jag säga att jag är en  24-årig student och frilandsskribent/fotograf med en vild 1,5åring hemma. 
    Bloggar på www.forossoprofessionella.se och ska outa min graviditet där i veckorna.

Jag är sedan tidigare med lite i en tråd med sämre aktivitet i, och alla är så hemliga, så jag vill gärna va med här, få lite ansikten på andra gravida. Hoppas att det är ok?
    jag har BF 13/8, bör jag kanske tillägga!
    allt är virrigt nu ;)
  • oprofessionell
    Augustimamman skrev 2012-01-24 14:30:27 följande:
    Oprofessionell: ja nu såg jag ju att du pluggar haha men undrar fortfarande vad. Jag pluggar ett program som heter media management, blir nyfiken på dig och din utbildning då vi kommer jobba inom samma bransch. :)
    Haha, kul att någon är intresserad av mig och mitt virriga yrkesliv :)

Jag läser just nu fristående kurser inom kulturjournalism och inom bildbehandlande.
    Sen läser jag också retorik, marknadsföring osv. Är ju egenföretagare, så det gäller att lära sig att ta plats :)

Vad avundsjuk jag blev på ditt prog. det lät ju skitspännande! Har letat med ljus och lykta efter bra medieprogram, men har hitills inte hittat något, så jag plockar ihop 180 fristående, trots att jag inte får någon riktig examen då. Kanske kan hoppa på något liknande istället efter sommarbarnets ankomst :)
  • oprofessionell
    Augustimamman skrev 2012-01-24 14:56:37 följande:
    Kul! Vi har precis en kurs i retorik nu, intressant. Ja det är en eftertraktad utb bland arbetsgivare då vi pluggar ett år ekonomi också, inga andra medieprogram i Sverige har den inriktningen. Samtidigt många roliga praktiska kurser. Tanken är att man ska anta olika ledarpositioner inom branschen efter examen men jag blir mer och mer intresserad att jobba med själva produktionen.
    Vist är det intressant, med retoriken menar jag!
    Jag ska hålla min första 5-minuters argumentation imorgon. Skitnervös! Mest för att jag mår så satans illa och blir svimfärdig om jag står upp mer än 5 minuter ;) Jag vill ju inte både spy och svimma framför alla mina kursare liksom.

Haha, vad roligt! Jag har precis klarat av en ekonomikurs och en kurs inom ledarskap, inte ett år dock, bara ett halvår :) Jag kanske är på rätt väg när jag väljer kurser ändå :)

Hur lång är din utbildning, och när beräknas du vara färdig?

• oprofessionell
    Augustimamman skrev 2012-01-24 15:56:15 följande:
    Usch ja förstår precis! Vi ska hålla två olika tal inför först klassen och sen med mikrofon i kafeterian. För det första är jag nervös i sig men jag har heller inte berättat om bebben i magen än och nu när den börjar bli svår att dölja känns det ju sådär att stå i blickfånget... :/
    Haha, jag var tvungen att på första föreläsningen säga, i presentationen oss själva, "Jagheter blblbbla....och till sommaren blir jag tvåbarnsmamma. Så jag kommer antagligen börja bredda ut i en himla fart snart, så ni inte blir chokade..."

Tänkte att det var bäst att få det sagt, så det inte tar någon fokus från mina tal. Om folk bara ska stirra på min mage får jag nog inga bra betyg ;)
  • oprofessionell
    fru Elle skrev 2012-01-24 17:05:38 följande:

Välkommen till oprofessionell och A R och alla andra nya om jag har missat någon. Det är inte lätt att veta vem som är ny i tråden när så många har bytt namn.

anneh skrev 2012-01-24 18:12:05 följande:
    Välkomna alla nya!
    Tack tack! Känns fint att bli välkomnad av så många Skrattande
  • oprofessionell
    LillaMy85 skrev 2012-01-25 07:51:10 följande:
    (Tidigare FruA85 har bytt namn)

Vaknade efter konstigaste drömmen. Drömde att maken varit på UL utan mig och att han glömde be om bilder så jag fick inte se någonting. Jag blev arg som ett bi och skällde ut honom. Hur i hela fridens namn han nu skulle kunnat gå på UL utan mig?! Magen går ju inte direkt att plocka bort..

Drömmer bara konstigare och konstigare saker, häromnatten var det tvillingar i magen...någon som känner igen sig?
    Haha!
    Inatt drömde jag att min mamma och jag sålde kokain som vi lagt i muffinsformat (för att det skulle se oskyldigt ut) i hennes gamla bil, och att jag åkte fast och fick 58 års fängelse, så ja, jag drömmer också helt sjukt ;)
  • oprofessionell
    Stövelkatten skrev 2012-01-25 10:42:15 följande:
    oppofessionell- Gillar din blogg! Den gjorde mig glad och peppad. Tack!

Jag tror att det är en tjej i min mage. Dels för att jag mått mer illa, fått hormonrand på magen redan osv osv. men också för att det bara känns så. Min lilla Shoe.
    Tack så mycket, vad glad jag blir!  Solig

Jag förra gången var jag stensäker på pojke - det blev en flicka.
    Nu går min magkänsla på flicka - så det blir säkert en pojke.

Haha, så mycket för min kvinnliga intuition ;) 
Svar på tråden Augustibebis 2012