• Emaan

Augustibebis 2012

Hejsan :) hittade precis denna tråden. Är själv i vecka tolv, snart 13 med bf 18 augusti. Har en dotter på fyra år som nu ska bli stora syster. Är det fler som har blivande syskon?
    Hur har ni mått denna första tid?

Sommaren12: Av mina erfarenheter så kan allt bli kladdigt oavsett färg :P så länge den går att ta av och tvätta klädslen så brukar det vara lugnt :)

• Emaan

Sommaren12: Vart i småland? Själv är man kronobergare :P

DetGodaLivet & Saaajmon: Håller med er om vagnarna. Tänker själv kolla blocket för jag känner inte att en vagn är värd en massa tusenlappar. Men än vet jag inte vad jag vill ha för någon. Den måste ¨gå att köra i terräng då jag älskar att vara ute och hitta nya stigar Skrattande 

• Emaan

Sommaren12: Jag bor i närheten växjö så de var inte allt för långt men inte heller så lätt att ta en fika :)

• Emaan

Oj vilken stämning det var i tråden nu! Hoppas på att det snart blir en god stämning istället. Alla har sina åsikter och vi får acceptera att vi alla är olika.

Någon annan än jag som har ont i svanskotan av alla ställen? :P i så fall vad gör ni för att underlätta värken?

För övrigt så tycker jag inte att jag gör annat än att kolla barnvagnar när jag har en stund över. Det är rena junglen och jag undrar om jag kommer kunna bestämma mej.     

• Emaan
    Issan8 skrev 2012-02-02 11:15:51 följande:
    Jag och mammen kommer nog att köpa en begagnad vagn, dom ser ju så fina och fräscha ut så vi satsar på det. Ev att vi köper en ny teutonia om vi ändå är i Tyskland som vi kanske ska till, tänker att dom är lite billigare där eftersom Teutonia är tyskt. 

Jag kan inte sluta spekulera i vad för kön jag har i magen, vi har kommit över ens om att inte ta reda på könet. Min man spelar det verkligen ingen roll för, jag försöker inbilla mig att det inte spelar någon roll för mig heller men innerst inne vill jag lite hellre ha en flicka, men jag tycker egentligen det är fel att tänka så när man ska vara glad om man får ett friskt barn. Men det finns så söta flickkläder att jag blir helt galen, älskar klänningar!!!

Så vad tror ni, detta var i v.12, doktorn kunde se könet men antar att det var från en annan vinkel.
    Spekulationer är välkomna, ser det mera ut som en pojk el en tös?

Oj vilken lite söt filur! Har inga speculationer tyckte bara att bilden va så otroligt söt :)
  • Emaan

Nej samma här. träningsverk är helt uteslutet. Kan knappt sitta utan en dyna.

Kul att mannen är så förväntansfull. Här har vi inte inhandlat nåt än men sugen är man allt. Framför allt när man hittar så mycket fint på rean. Men jag har en helt del kvar från min dotter så jag undrar mest vad det är för kön. Om jag ska behålla sakerna eller sälja dem.

Har alla fått göra ultraljud så tidigt? Förra gången fick jag de för att utesluta om det är tvillingar eller ej men nu när vi bor i en ny kommun så nekade dem mej de innan det vanliga i v. 17-18 trots att vi har så stor chans för tvillingar. Jag som ville veta i tid om jag behöver dubbelt av allt      

• Emaan

Okej då förstår jag. Men om man har mer än ett barn så måste alla barnen vara hemma från dagis eller?

Svar på tråden Augustibebis 2012