• kaxig91

Augustibebis 2012

Jag ska ha min första lilla bebis i Augusti och det är en flicka som beräknas till den 24:e o nu min fråga vilka kläder ska man satsa på att ha flera uppsättningar utav :/ är det *sommrigt* eller ska man satsa på att ha mera utav det varmare kläderna:/ .. är första barnet så vet inte alls vad som kan va bra att ha första tiden o ejumed jag är ensam med både graviditeten o shoppa in allt vill jag vara ute i *god tid* med att få ihop så mycket som möjligt:P^^

• kaxig91
    Ellenbmt skrev 2012-04-05 08:40:43 följande:
    Kaxig- satsa på tunna bodys med lång ärm och byxor med mudd vid benen. Två riktigt goa filtar, några par strumpor, kanske en sov-overall i 62, en sån där i flees med vikfickor i fötter och ärmar för kyligare sommarkvällar/höstkvällar.
    Mössor med snörpning under hakan. Tunna sådana.
    Tack för svaret:):)
    Sommaren12 skrev 2012-04-05 09:03:25 följande:
    Välkommen till tråden Kaxig91! :)

Rocktherebell: obehagligt! :S Skönt att du ska till bm idag!
    Tack :):)
    Har alla här inne varit på Rul ännu :)  ?  Var på mitt i Tisdags :D var såå himla *overkligt* att förstå att den som var där på skärmen faktist var  I MIG :o hehe:P
  • kaxig91

vilken vecka bör man vara i för o beställa såna gratis paket^^ eller det kvittar kanske?

• kaxig91

En fråga , hur fick ni veta era barns hjärtslag o så ? jag är gravid i vecka 20 nu och har hört min bebis hjärta 2 ggr hos barnmorskan men hon har inte sagt vad hjärtljud o så låg på

• kaxig91

Någon som har BRA erfareheter utav vagnen nowalex fucous ?

• kaxig91
    NiniMe skrev 2012-04-14 19:43:27 följande:
    Usch idag har jag varit iväg hela dagen, inte gjort ngt speciellt men ändå så kan jag knappt gå, det bara högg till frampå bäckenet sen var det kört, varje gång jag ska gå så måste jag stanna upp och liksom smyga fram.. Har ju foglossning men det har inte känts där innan utan då har det suttit mest i höfterna.. Nästan så jag är lite orolig men jag antar att det är foglossning

så du beskriver du känner har jag också kännt avo till ett tag nu så är väl bäcken o fogar osv som rör sig lite skumt då kanske :/
  • kaxig91
    HansenPersson skrev 2012-04-14 21:32:36 följande:
    Jag köpte en sån vagn av ett par kompisar, även de hade köpt den beg. Enbart liggdelen. De säger att den har varit suverän, lätt att fälla ihopa och lätt att köra med. Jag har inte använt min eftersom jag ska ha mitt första barn i Augusti :)  Det enda negativa jag hittar med vagnen är att hjulen blir rangliga. Mina hjul är så just nu och måste köpa nya. Finns bara hos en återförsäljare på internet, vad jag hittat iallafall.  Jag kommer ha Nowalex som extravagn för jag köpte Nyss en nästan ny Brio.

Okej jag har köpt en begagnad nowalex o tycker det är grymt fin o lätt o köra på de lilla jag kört ( ska med ha i augusti :) ) . Men det jag nu i efterhand märkte är att chassit eller hur det heter är lite lite snett inget man märker om man bara tittar på liggdelen eller så men man ser det om man tittar på handtaget till vagnen tex :/ .. men annars verkar den vara i superfint skick :)
  • kaxig91
    HansenPersson skrev 2012-04-14 22:22:43 följande:
    Hehe. Ja vi är väl i denna tråden av samma anledning. ;) Jag har följt denna tråd sen början men inte skrivit så mycket, har kommenterat enstaka inlägg. :) Ja den är mycket fin, verkar vara en vagn som håller länge. Förutom dehär med hjulen, men så är nog de flesta som har plastinsida. Plast sliter ju med åren.   Sålänge det inte stör vagnens funktion gör det inte så mycket anser jag. :) Det är trots allt en beg. vagn man köpt. Man kan inte vänta sig aldeless för mycket. :) 

Okej som mig :):) .. Precis som mig då :):).. aa men även om man köpt begagnat vill man ju ändå de ska hålla lite :):)
  • kaxig91
    Sommaren12 skrev 2012-07-03 19:01:33 följande:
    Såg att jguz har köpt egna kläder att ha under förlossningen. Har inte ens tänkt tanken! Men jag vill också gärna ha egna kläder. Men vad för typ av kläder är smidiga? Och varför har man nättrosor eg? Funkar inte vanliga stora trosor lika bra?

Nättrosorna är väl mest för att man inte ska blöda ner sina egna då de flesta blöder en hel del första tiden efter ^^ Och sen är det väl för att få plats ordentligt med deras stora bindor kanske? ^^
Svar på tråden Augustibebis 2012