Inlägg från: livelovelaugh |Visa alla inlägg
  • livelovelaugh

Augustibebis 2012

Till er med ont i revbenen, min första graviditet hade jag det inte alls men i som nästkommande 3 det blir mycket värre av att sitta eftersom organen och senare livmodern liksom trycker där det smärtar, för mig är det en hållningsfråga tillsammans med nerver ikläm och muskler som låst sig. Jag står mycket men tänker även på att sträcka ut det med att ligga på rygg med tex en pet flaska under området som gör ont är skönt. Får ni inte bukt på det dök hjälp!/ jag äter starka smärtstillande för att inte bryta ihop helt, det finns medicin som är ok att äta som gravid. Akta er för bio, bilar osv som innebär långa stunder av sittandes. Då det inte "blir bättre sedan"

• livelovelaugh

Trossan, ja, jag får,mest smärtlindring när jag liksom kan sträcka ut ryggen genom att höja den om du förstår hur jag menar. Ju mer tryck det är på reformen ju ondare gör det för mig så för att komma undan det,måste jag ha något bak i ryggen för att trycka upp. Man får pröva sig fram. Första graviditeten jag hade såhär,förstod jag aldrig sammanhanget och led...något så fruktansvärt av det men tyvärr blev jag ju ordinerad att ligga för att avlasta men det blev bara värre. Faktiskt är det väldigt vanligt att man får just den här typen av smärta men får det oftast bara bortfärdat som "graviditetskrämpor" och att det är normalt att det gör ont i reformen när bebis trycker där... My ass..den smärtan är mycket mycket mer än bara bebis som trycker. Varma bad kan även hjälpa när det gör som ondast.. Annars är det mkr stå för ryggen och försöka tänka på att inte hänga fast revbenen som i mage. Graviditeten efter hade jag lika mkt bekymmer med det men lärde mig vad som fungerade för att minska besvären så mkt som möjligt. Inte roligt men det går. Smärtan kan öka rätt rejält mot slutet och i v.35 satt jag (när jag var tvungen att sitta) med hela handen intryckt under revbenen och tryckte ner så mkr det gick för att avlasta. Jag hoppas du kommer lindrigt undan och att det går över ist jag har gett upp hoppet om att slippa

• livelovelaugh

Sommaren 12, vad är det för skillnad mellan tvilling och enkeldelen? Kikade i bildtråden och den är ju toppen fin

• livelovelaugh

Har nog glömt presentera mig :-$

har följt er från start men med 3 barn i ålder 5, 2,1 och 3företag är det sällan jag hinner skriva. Nu är jag hemma med sjuklingar som sitter stilla en stund

Det här är alltså mitt 4e barn, vi vet kön och håller det hemligt till fl. Vi är nyinflyttade till sundsvall och är lite hispig över att föda på ett nytt ställe.

Bf är 9/8 men som tror att även den här bebisen kommer lika ut tidigt. Som två senaste kom redan i v.35

har hunnit bli 25 år (hur det nu gick till?!)

Hoppas det är ok att jag hänger lite löst här

Fransyskan, hoho bio ger jag upp som gravid, det är ju en nära döden upplevelse

Vart i frankrike bor du? Har familj utanför paris och tycker det är så underbart land

• livelovelaugh

Såg även att det pratades om svenska kyrkan i frankfurt, det är jätte trevligt där!

Min äldsta dotters far är tysk så vi har varit mkt i tyskland och härjat. Älskar at handla bebis saker där! Hade jag kunnat lära mig prata och inte bara förstå hade jag nog flyttat dit..

• livelovelaugh

Sommaren, haha blev en aning mkt spam

Typ som på citykorgen mao, gör det så jätte mkt då? Är det en sådan korg man använder med en sittdel sedan som syskonvagn eller enbart som tvilling? tänkte att annars kanske det är snart att ha det omdet blir syskon?

• livelovelaugh

Trossan, haha revbenen menar jag, auto correct är min fiende

Fransyskan, så underbart! Sverige är toppen men när barnen är vuxna är planen utomlands

• livelovelaugh

Angelica, ang ductus på så förtidiga födda så är det väldigt vanligt. även om det blir op så är det en op som med all sannolikhet kommer gå toppen och oftast ingen öppen hjärt op utan man brukar gå om via sidan. Förstår att det givetvis känns hårt vilket som men tänkte att du kanske ville veta det (du har iofs säkerligen fått den infon redan)

Har hon fått medicin för det än?

Ibland hjälper medicinen ductus att stänga av sig själv och om op är det enda sätt ett kommer du efteråt upptäcka att hon mår ännu bättre med ductus stängd.

Till er andra, vad ni skriver läser dagligen men har tyvärr för lite tid att svara (prioriteringslistan är never ending)

Kul att se att ni för det mesta mår bra, här är det också varmt och lönehelg, är så glad att jag är sjukskriven just nu för är helt övertygad om att jag hade dött på jobbet idag.v.30+0 och nu börjar min första nedräkning, har fått mina tidigare och tidigare varje gång sist i 35+0 och om denna kommer då är det bara 34dagar kvar :O har redan mjuk tapp och öppen utåt 4ccm men inåt bara 1 så det km ju betyda vilket som eg, vi lär väl upptäcka när det är dags

Trevlig helg!

• livelovelaugh

Hej alla, har varit frånvarande i text men läst nästan dagligen. Tänkte bara berätta att våran lilla tjej är född! Vattnet gick spontant förra fredagen i v.32+5 och jag blev direkt inlaggd med strikt sängläge eftersom hon inte var fixerad. Man tog beslut om att stoppa förlossningen så länge som möjligt men på måndagen var crp't så högt att man tog beslt om igångsättning så vi inte skulle fara illa. 4 timmar senare kl.17.04 såg hon dagens ljus och vägde in på 1815g och var 43cm lång. Allt har gått jättebra och hon är riktigt pigg. Behöver sondmatas men ammar extra och ligger i värmesäng men ingen andningshjälp. Nu ligger vi på neo i ett par veckor sen är det hemgång så småningom. Hoppas ni har det bra!

Svar på tråden Augustibebis 2012