• Jay84

Augustibebis 2012

Hej allihopa!
    Första gången jag skriver här men jag har följt tråden sedan i januari. Måste tacka för alla råd jag fått :)

Idag är jag i v 24+5 och har bf 12/8. Jag har mått ganska bra än så länge men har varit ganska trött. Fast det beror nog mycket på tidiga morgnar för att ta sig till jobbet (pendlar totalt 20 mil om dagen).

Jag är 28 år och bor i Malmö tillsammans med min fästman och just nu har vi även fullt upp med bröllopsplanering (bara 1 vecka kvar nu!!).

Nu i veckan har vi varit på 3D-ultraljud, verkligen jättemysigt! Fick även reda på att vi ska få en liten flicka :) Tycker det känns mer verkligt efter vi fått reda på könet och även om vi kanske hoppades lite på en kille är jag jätteglad! (har ju egentligen ingen betydelse vad de blir).

Just nu ligger jag i sängen och väntar på att sambon ska vakna. Är omöjligt att sova på helgerna, vaknar som i veckornavid 5:45

• Jay84

Var inte helt färdig, men oj så långt det blev.. :)

Tycker ni verkar vara en jättehärlig grupp så jag ska försöka att bli lite mer aktiv och själv dela med mig.

Hoppas ni får en trevlig helg!

• Jay84

A R: Tack! Det ska bli kul men känner lite att det ska bli skönt när det är över också :)

Hejåhå: Tack! Vi blir 46 st så de känns ganska lagom :)

• Jay84

Hejåhå: skönt att allt såg bra ut. Känner igen mig. Har fått höra att min mage är liten och hos BM i onsdags (24+2) var mitt SF-mått 24 cm vilket är precis ovanför normalkurvan :)

• Jay84

Måste fråga, kollar alla sockret vid varje BM-besök? Här gör alla en glukosbelastning i v. 28-29 istället. Jag fick t.o.m gör en tidig i v 16 p.g.a att både min pappa och farmor hade åldersdiabetes, men de såg bra ut. :)

• Jay84

Har varit på sockerbelastning nu. Blodsockret låg på 7,6 så de var bra enligt BM (skulle ligga under 8,9). SF-måttet var 27,5 i v 28+1 så de var precis på normalkurvan. Mitt blodvärde hade ökat från 113 till 120, skönt att Niferexen gör lite nytta :)

Nu ska jag också kolla dopet. Jobbar hemifrån idag så tvn får stå igång i bakgrunden. :)

• Jay84

Angående BF-listan så är alla datum fram till 5/9 med om man tittar i datorn men via appen syns bara fram till 20/8. Kopierade Stövelkattens lista från idag (eftersom jag inte var med längre) och nu ser jag hela listan i appen.. Någon annan som vill kolla och se hur det ser ut?

Jag har tröttnat lite på att vara gravid men det är bara när jag ska välja kläder eller köpa något nytt. Har väldigt svårt för att gå upp i storlekar utan att må dåligt.. Men det är ju förhoppningsvis temporärt.. Saknar också vin och alls goda ostar man inte får äta.

• Jay84

Fyran2012: Jag kopierade den listan som Stövelkatten la in innan idag men den är från 24/4 så de som lagt till sig efter det saknas i listan.. Jag var inte heller med men la till mig igen :)

• Jay84

Visst var det någon här som hade köpt symaskinen på IKEA? Vad tycker ni om den? Blir så sugen på att sy när jag ser allt fint som ni lägger upp men vill inte lägga för mycket pengar på något jag inte vet hur mycket jag kommer använda..

Svar på tråden Augustibebis 2012