• nasse

Augustibebis 2012

Hej alla!
    Jag har haft koll på den här tråden sen i början av december men känner mig nu redo att skriva själv.

Jag och min man har försökt att bli gravida i ca 1½ år men uppenbarligen var vi tvungna att gifta oss för att det skulle ta sig. Jag plussade i början på december och var på hälsosamtal på MVC några dagar efter. Nästa besök är i slutet på jan då det är inskrivning och VUL. Just nu verkar det som att BF är 15 augusti. Skrattande

Jag mår väldigt illa på nätterna när jag jobbar så  jag har blivit avslöjad. Familjen vet sen innan jul då det inte gick att dölja. Min syster ska också ha sitt första barn och ligger ca 11 veckor före oss. Ska bli så kul att dela detta med henne!

• nasse

Jag vill föda på Varberg eftersom jag har hört mer positiva saker om dom än om förlossningarna i Göteborg. 

Vi skulle köpa spjälsäng på IKEA i helgen men den sorten var utgående och inte ett enda exemplar kvar inom 20 mils radie. Så nu ska jag ut på blocket  och leta annars får vi kolla runt i andra affärer. Så typiskt när man har hittat nåt som man vill ha.

• nasse

Hej alla! 
    Jag har varit väldigt tyst i tråden men har följt hela tiden och fått massa bra råd och tips. Det tackar vi för! :)
    Den senaste tiden har jag haft foglossningar (tror dom) och ischiassmärtor till förbannelse. Sist jag jobbade kunde jag knappt gå. Så nu ska jag gå på sjukgymnastik, vattengympa, ha foglossningsbälte och äta panodil på jobbet om det gör för ont. Fungerar inte detta så kommer jag troligtvis bli sjukskriven. Det känns så trist att det har börjat bli såna problem nu men jag hoppas att jag klarar av att jobba månaden ut för sen går jag på gravledigt.  :)
    Jag känner mig sjukt tung och klumpig trots att jag bara gått upp knappt 1.5 kg. Hoppas att jag slipper lägga på mig massa vätska i sommar. *håller tummarna*
    Vad har ni tänkt att ha i era barnvagnar? Kör ni på täcke eller bara filt till en början? Erfarenheter någon? 

• nasse

Wohoo! Det är bara 22 dagar (11 nätter att jobba) kvar tills jag går på ledighet. Tar typ 10 dagar semester innan havandeskapsledigheten. :) 
    Vi kommer att flytta till hus 2 veckor efter att jag slutat jobba så det ska bli så skönt att bara gå hemma och komma iordning.
    Jag fick skäll utav min barnmorska att jag hade gått upp för lite i vikt så nu har jag kämpat i en två veckor för att få i mig så mycket kalorier som möjligt för att gå upp lite till. Det har lyckats hyfsat iaf, nu är jag +2,5 kg sen innan graviditeten. Jag har väldigt många kilo för mycket sen innan så jag skulle ju inte tacka nej till att bebisen tar lite utav mina reserver också.  

• nasse

Ep: Jag har haft ett lite för högt blodtryck i snart 3 veckor samt äggvita i urinen från och till. Jag har fått gå på kontroller varannan dag sen det började för att lämna urinprov och ta blodtrycket. Mitt blodtryck har legat runt 145/95 men det verkar vilja ligga där så dom har inte gjort nåt mer än att kontrollera det så att det inte stiger. Jag hade huvudvärk en av dagarna och då fick vi åka till förlossningen för att ta blodprover. Dom var bra så vi fick åka hem igen efter 4 timmar men hade dom påvisat på leverpåverkan så hade dom satt igång mig.
    Jag tycker inte att du ska oroa dig allt för mycket, det hjälper liksom inte alls utan lita på att personalen håller koll på dig och att dom kommer att vidta åtgärder om det skulle visa på mer symtom på havandeskapsförgiftning.
    Lycka till!

• nasse

Ep: Det är ju alltid bättre att åka in en gång för mycket och det var skönt att få några lugnande ord av personalen på förlossningen. Jag har inte haft mycket huvudvärk men jag känner ganska tydligt när blodtrycket stiger lite extra. Jag har också vita blodkroppar men det är ingen fara enligt min BM. Hoppas att du slipper mer besvär och att det håller sig under en nivå som dom godkänner men du är ju så långt gången att det inte är nån fara om dom behöver sätta igång dig. Det är ju alltid positivt..

Svar på tråden Augustibebis 2012