• EliHei

Augustibebis 2012

Nu äntligen tänkte jag gå med i tråden oma man får det:) Befinner mig i v.17 och har BF 6 aug. Mår fina fisken just nu å njuter av att magen börjar ta form.   

• EliHei

Tack så mkt!!

Snart iväg till jobbet för min del. Är det någon mer som jobbar i butik som är med i den här tråden?? Har lite funderingar kring hur det går för er på jobbet ihop med er graviditet:) 

• EliHei

Hejsan alla!! Följer tråden mer eller mindre hela tiden å är nu själv i vecka 26+5. Går framåt nu;)
    Däremot undrar jag om någon har tips på hur man får vågen att stanna upp lite? Har gått ett kilo i veckan nu sen inskrivningen å börjar fara illa av detta:( +18 kg än så länge...är i vanliga fall lite till växt/vikt....några bra tips??

• EliHei

Här är en till som sover hela nätterna. Är inte ens uppe på toa;) känns skönt!! Får nästan sova 23-08 varje natt. Hoppas att det håller i sig även efter att bebis ha kommit ut;)

• EliHei

Ang. piercing i navlen så har jag min kvar utan problem. Gick till en piercingbutik i Kalmar å inhandlade en gravidpiercing gjord av plast/gummi. Alltså böjbar;) inga problem alls nu när jag har den.

• EliHei

Sommaren12: hade ingen aning ja heller från början utan de va en kompis som berättade att det fanns.

• EliHei

Nu börjar ja bli lite less på min kropp;( 4 dagar till bf å jag känner verkligen ingenting. Magen är lite hård ibland men inte mer än så. Vill oxå få känna lite smärta!! Vet att jag ska va glad men nu vill jag ha igång detta!!
    Någon mer som inte känner något men är nära??

• EliHei

FruKå; Man kan få glaset bytt på hemförsäkringen. Kolla upp det så behöver det kanske inte bli så dyrt;)

Själv har ja nu passerat BF å inga känningar alls;( vill att den kan titta ut nu ju...

• EliHei

Ang. att alla ringer/tjatar å undrar om bebis har kommit så måste ja ge min bästa kompis en stor eloge!! Hon ringer visserligen varje dag, men vara för att kolla så jag mår bra å inte är deppig för att ja ha passerat BF. Det kallar iaf jag en riktig kompis. I övrigt vågar ingen ringa mig;( alla tror att dom ska störa...tråkigt!!

• EliHei

Är på bf+10 och ska på måndag ringa in för att boka tid för kontroll. Skulle gjort hinnsvepning idag men bm vågade inte för bebis va inte fixerad längre;( så på bf+17 blir ja igångsatt om inget hänt innan...dryg väntan!!!!

• EliHei

Trossan: Näe tydligen för att navelsträngen kan hamna i kläm när huvudet täpper till. Så det var lite antiklimax idag kan ja lova;( Men är du inte igångsatt på bf+17?? Låter länge tycker ja;(

• EliHei

Trossan: Ja det är samma sak som när vattnet går ja. Jag hade bf den 6/8 så är 10 dagar över tiden idag;( har pratat med fl å fått veta att absolut senast 27/8 har ja min lille hos mig. Men innan dess kan ju allt hända...vilket ja hoppas att det gör;)

• EliHei

Lilja85: Näe ja bor i Kalmar. Å ska ringa på måndag å boka en tid för kontroll på tisdag. Fast en vecka innan dig. Varför nehöver du vänta tre veckor??

• EliHei

Bf+12 idag då;( usch å fy säger ja bara!!! Inget funkar utan är bara att vänta....

• EliHei

Ska ringa på måndag å få en tid för bedömning på tisdag...sen igångsättning på torsdag om inget hänt innan...LÅNG väntan:(

• EliHei

Bf+13 flöt även den på utan bebis...på tisdag blir det bedömningssamtal:(

• EliHei

Jag var hos bm i v.39 å v.41 då lyssnade vi på hjärtat å mätte sf-måttet endast. Har inte gjort något TUL heller så ja ha inte sett knytet sen v.19 nu...undrar hur den mår där inne??

Svar på tråden Augustibebis 2012