Inlägg från: Sessan 84 |Visa alla inlägg
  • Sessan 84

Augustibebis 2012

Hej på er!
    Jag kommer förhoppningsvis också få en liten bebis i augusti så jag hoppas det är ok att jag hoppar in här.
    Bf är 29/8 så jag går in i vecka 9 idag (8+0). Jag har en dotter på drygt 2 år sedan innan.

Verkar vara ett härligt gäng som skriver så det glöder emellanåt

• Sessan 84

Ellenbmt: den tanken har slagit mig också... Men samtidigt är i alla fall jag mer medveten denna gång om hur fort allting kommer att gå så att man kanske försöker njuta mer... Men absolut blir det aldrig lika som med första. Jag är också grymt avis på er förstagångsmammor! 

• Sessan 84

Hej allesammans.

Jag har följt denna tråd länge men inte skrivit så mycket... Men nu känner jag att det är dags att dela med mig av mina erfarenheter.

Vad gäller var jag vill föda så bor vi utanför Uppsala och det självklara valet är Akademiska. Jag födde en dotter där i dec. -09 och var nöjd. Visst finns det alltid saker som kan bli bättre men inga stora saker. Att pappan var med och fick egen säng på BB var en självklarhet. Jag hoppas verkligen det blir lika denna gången.   

• Sessan 84

Känns skönt att läsa att det är fler som inte känner några rörelser än, trots v. 17 och andra barnet... Känns långt till RUL som är om 2 veckor.

• Sessan 84

Hej allihopa

Vi har varit i fjällen några dagar och nu har jag hunnit läsa ikapp Glad
    Grattis till alla lyckade rul, imorgon är det dags för vårat... Lite nervöst är det allt.

• Sessan 84

Idag har jag varit på RUL och allt såg bra ut...
    Blev dock flyttad till den 7 sept. så jag hoppas ni inte sparkar ur mig ur tråden Kyss. Vi tog inte reda på kön, MEN jag såg tre "bönor" alltså varken streck eller prickar... Vad skulle ni gissa? Har någon annan sett något liknande? Fattar inte varför jag inte frågade, jag är så j...a nyfiken, men jag hade bestämt mig innan. Själv tror jag att det är en pojke men det är bara "magkänslan". 

• Sessan 84

Jag fick bäckenbottenbedövning efter att min dotter var född, eftersom det inte räckte med bedövningsspray när de skulle sy. Jag håller med om att det gjorde skitont att få sprutan, det kändes som att de satte den I skelettet... Hade gärna klarat mig utan den men tyvärr var det enda utvägen när de skulle sätta stygnen.  

• Sessan 84

Hej allesammans

Hoppar in med en liten fråga...
    Jag har haft tandvärk i veckan som gjort fruktansvärt ont och då varit "tvungen" att ta Alvedon. Men nu har jag insett att inte bebisen rör sig lika mycket när jag tagit Alvedon, någon mer som tänkt på det? Eller som vet något om hur Alvedon påverkar bebisen? Det SKA ju inte vara skadligt men det känns inte bra...

• Sessan 84

Tack för de svar jag fått. Känns alltid skönt att höra att det är fler som upplever det på samma sätt som man själv. Tandvärken börjar släppa och jag tycker även att bebisen har börjat "komma igång" lite mer igen nu när jag inte behöver Alvedonet lika regelbundet.

Svar på tråden Augustibebis 2012