Augustibebis 2012
Natlup: jag var på mitt första ultraljud någonsin i onsdags. Jag och min man blev invisade till ett rum där jag fick sätta mig på en brits. Hon som utförde ultraljudet på mig la en liten handduk över mitt bäcken och bad mig att dra ned byxorna och trosorna en bit. Sen sa hon att hon har två frågor hon behöver veta svaret på innan hon började undersökningen; 1, ville vi köpa bilder? 2, vill vi veta barnets kön, annars skulle hon inte titta efter det. Sen berättade hon vad hon skulle göra, titta och mäta mycket. Efteråt skulle hon svara på frågor. Hon tog gel på magen och Sen började hon undersökningen. Hon konstaterade att det var ett foster, mätte och berättade för oss vad hon/vi såg. Hon var mycket mjuk i sina rörelser, inget obehag alls! Hon buffade lite på den lille för att den skulle byta ställning. Vi fick se i både 2 och 3D vilket var kul! Vi köpte 5 olika bilder efteråt för 180:-. Det tog ca 30 minuter. Vi fick se hjärtat men ej höra det slå. Kön gick inte att se då navelsträngen låg i ett virrvarr mellan benen :) Lycka till på ditt RUL, det är en mäktig känsla :)