• finski

Augustibebis 2012

Hej tjejer! Hoppar gärna in här i er tråd.

Har precis genomgått min första IVF och lyckades plussa. Enl. FL är jag i v. 3+5.
    Beräknad till 29 Augusti.
    Detta är min första graviditet så klart är jag oxå nojig över missfall och minsta hugg eller konstiga känsla i magen gör mig livrädd.

• finski
    Poison82 skrev 2011-12-21 07:48:48 följande:
    Hej och välkommen.
    Vad skönt att du plussa så direkt Har ni försökt länge? Själv är jag inne i andra graviditeten men jag lovar dig att nojjan är minst lika hög :)
    Hej och tack :)

Jo vi har försökt i 3,5 år innan IVF starten. Trodde ju aldrig att jag skulle lyckas på första, hoppades ju alltid men var nog ganska inställd på negativt svar. Men jobbigt nog tillåter jag inte mej själv att vara glad, det e precis som att man går och väntar på missfall för att så lyckligt lottad kan väl inte jag vara att det ska lyckas. Ja, man är ju lite knäpp efter alla motgångar.

Grattis till andra graviditeten!
  • finski
    Novalina skrev 2011-12-21 03:18:41 följande:
    Stooort grattis & varmt välkommen hit!!!! {#emotions_dlg.flower} Håller tummar och tår för dej att allt ska gå bra!! Drömmer
    Glad Tack Arba för ditt varma välkomnande!
  • finski
    Gadget skrev 2011-12-21 10:19:18 följande:
    Finski: jag känner också så efter snart 4 års kämpande med bl.a ett misslyckat IVF i bagaget (detta är dock ett naturligt mirakel), att det är för bra för att vara sant att jag är gravid. Men än så länge verkar allt lovande och jag hoppas allt går bra för er också. När får ni göra UL? Vet att IVF klinikerna brukar göra ett innan de lämnar över en till vanliga MVC. Om två dagar får vi se hur vår lilla mår då vi ska göra UL.
    Va fantastiskt att du lyckats spontant efter ett misslyckat IVF! Vilken vecka är du i?
    Ska tillbaka till RMC 11 Januari då kommer jag att vara i v. 7 då ska vi göra ett VUL.
  • finski
    Gadget skrev 2011-12-21 10:45:20 följande:
    Finski: jag är i v 8+6 tror jag men känner efter och oroar mig fortfarande lika mycket. Tycker man hör så mycket om MA också så jag är livrädd att de på fredag ska säga att den lilla dött för ett par veckor sedan. Tror jag blir lugnare av att få ha sett den i v 9 om allt ser bra ut. Och jag tänker att mitt illamående är ett gott tecken, fast det verkar ha avtagit lite så då oroar jag mig för det. Ja du hör...

Ja, det är fantastiskt att det fungerat naturligt, dock har jag faktiskt en ny partner mot när jag gjorde IVF. Men problemet låg hos mig, jag har högt FSH som på något vis ska signalera att äggreserven är dålig. Läkarna sa då att jag troligen aldrig skulle bli naturligt gravid och sa att vi skulle göra IVF snabbast möjligt.
    Därför har jag aldrig skyddat mig med mitt livs kärlek som jag råkade träffa på mitt i allt och nu verkar allt stämma. T.o.m mitt FSH värde är bra igen. Kroppen är konstig, men kanske visste den bättre än jag att jag levde med fel man.
    ja, tänk vad våra kroppar är konstiga och kan känna av både det ena och det andra och att läkare inte alltid har rätt. Håller tummarna att det går bra  på ditt UL och att du får höra fina hjärtljud. Det jobbiga är ju tiden som segar sig fram, man försöker att tänka ¨på annat men lyckas ju sällan. Trodde aldrig att jag skulle vara den här nojiga typen, hahaha.
  • finski

Hej allihopa!

Har skrivit här innan men det var ett tag sen, däremot har jag följt er lite då och då och kollat in alla fina Ultraljudsbilder och växande magar. Så spännande!

Ska på KUB-test på måndag, någon som varit och kan säga ifall man får höra hjärtljuden då. Undrar oxå om ni fått det vanliga UL i v. 18  då eller ni får vänta tills i slutet?

Går på Cura och tror eventuellt att man inte får det  i v.18.

Har funderat på att ta reda på könet men nu börjar jag tveka, måste vara ganska häftigt att inte veta!

• finski
    Hejåhå skrev 2012-02-15 09:57:38 följande:
    Finski: du kan nog fråga om BM får fram någon frekvens på hjärtslagen. Gissar att du vill spekulera kring könet?
    Annars så ser du ett pulserande litet hjärta och det är det bästa av allt!
    Jag känner bara att jag kanske skulle ångra mig ifall jag tar reda på det. Det är lite som att tjuvkika på sin julklapp och förstöra överraskningen liksom ObestämdGlad
  • finski
    Tira skrev 2012-05-31 12:15:15 följande:
    Hej alla! Jag känner mig lite dum som inte varit så aktiv och läst alla andras inlägg men just nu har jag vart ledig och velat hitta på så mycket som möjligt med dottern innan jag börjar jobba heltid så tiden har inte riktigt räckt till.

Jag känner mig bekymrad nu. När jag väntade min dotter Ellie så blev min biologiska pappa väldigt sjuk i cancer och gick bort väldigt hastigt! Detta var otroligt jobbigt för mig som bara hade tre månader kvar tills jag skulle bli mamma o genomgå förlossning och något av det största man kan uppleva sitt liv. Allt var bara kaos känslomässigt men även allt runt omkring med bregravning, testamente, boupptäckning, hans hus och grejer!! Jag var ensam att ta hand om allt dessutom då mina syskon inte bor i samma stad. Iaf så har hans bortgått tagit väldigt hårt...samma dag vi var på emma ultraljudsklinik och fick veta att vi väntade en dotter så ringde jag upp till sjukhuset direkt efter för att berätta att det blir en flicka...men då hade han dött för 10 min sen! Allt blev bara så fel och inte alls som jag hade tänkt.

Nu är min pappa som jag växt upp med att säg pappa till sjuk och har blivit inlagd. Han har vart dålig väldigt länge och det har känts som en tidsfråga i snart 3 år nu...och att han kan dö närsom helst så jag vet det och är delvis förberedd. Men nu väntar vi vårt andra barn, en lillebror till Ellie och jag vill inte behöva gå igenom samma sak igen när man nu ska få ett barn till... han ska ju finnas där, han kommer in till oss varje dag och jag vill det ska fortsätta så i alla tider!  Han kanske klarar sig, jag vet inte men det känns inte alls bra. Ellie älskar sin morfar och vi träffar dom som sagt VARJE dag...just för jag och min sambo tog över huset från min biologiska pappa (och de bodde/bor grannar).

Jag har redan förlorat min bror som var 28 år när jag var 17 och som 14 åring fick jag vet att min granne var min biologiska pappa och han förlorade jag när jag var gravid med första barnet vid 22 års ålder och nu kanske även min andra pappa..vet inte hur mycket jag orkar faktiskt...  

Ja jag vet inte, kände att jag bara behövde skriva av mig lite av min oro o tyngd...hoppas allt är bra med er andra och era närstående.. <3
    Hej Tira!

Jag har nog skrivit en eller 2 gånger här men följer bildtråden så ofta jag går in.
     Jag känner igen mig i det du skriver och beklagar verkligen att sånt ska hända speciellt under en tid som denna som ska vara en lycklig tid i ens liv. Har precis förlorat min pappa och vakade vid hans sida i 2 dagar och var med honom när han somnade in. Ifredags var begravningen oxå. Jag har själv hamnat i en liten kris där jag känt att inget är roligt längre. Min vännina tvingade mig till att söka hjälp via min barnmorska och genom henne fick jag nummer till en kurator på kvinnokliniken. Jag var på mitt första besök idag. Måste faktiskt säga att idag har varit en bättre dag. Fick även en tid till vårdcentralen där jag var igår och fick utskrivet Lergigan som jag kunde ta på kvällen då min ångest kom som värst. Vill säga att man blir galet trött av dom. Hoppas att allt löser sig till det bättre, finns inget värre än att må så här plus med alla galna hormoner i kroppen. Och Tira, tveka aldrig att be om hjälp och gå och prata med någon.

Kram
  • finski

Har inte varit så aktiv i tråden med att skriva men har följt alla bilder så mycket jag kunnat, ska själv försöka lägga in en bild på vår lilla groda som kom 22/8.

Svar på tråden Augustibebis 2012