Inlägg från: EmelieK86 |Visa alla inlägg
  • EmelieK86

Augustibebis 2012

Hallojsan

har följt tråden ett tag ... Känner nu att det är dags att ge mig in i den och få prata av mig :)

Är beräknad den 20 aug med andra barnet ( pojke) har en dotter på 18 mån !

Vart en relativt lätt gradivitet i början sen blev det pencillin kurer och sen kom den där jädrans foglossningen i v 30 som jag även har varit sjukskriven sen 8 juni...

Jag gjorde ett "akut" kejsarsnitt med första och ska nu ge mig på en vaginalförlossning någon som har det i bagaget som vill dela ned erfarenhet? Jag ska då tillägga att ks var jag otroligt nöjd med även fast det blev "akut" . Nu är jag mest orolig för själva tiden efteråt som ingen pratar om :(

Insomnia och tusen frågor i huvudet haha

Kram på er!!!

• EmelieK86

Hihi gravid-hjärna här borta ;)
    efter vaginalförlossning menar jag , alla krämpor som kommer då, allt från att sys där nere till att inte kunna sitta på en vecka osv...

Livet som 2 barnsmamma känns helt galet men ska bli såå underbart!

• EmelieK86

Tack för tipset med ljummen flaska :)

Känns som att man inte kan förberedda sig på tiden efteråt utan ta det lite som det kommer beroende på hur det går.. Men man kan ju inte låta bli att tänka haha!

Igår var en hemsk dag , kvavt, ingen luft och varmt! Tycker synd om mannen som typ har 2 barn här hemma! Men som en kompis sa när man är höggravid har man rätt att ta ut såna dagar ;) hur mår du/ ni i värmen?

• EmelieK86

Albasmamma tack så mycket!

Nu sitter vi i bilen påväg till mina föräldrars landställe i skåne! Inte direkt runt hörnet men kände att hela familjen behövde ett miljöombyte! Ska bli skönt att få bli lite bortskämd :/

Nu är det dags för lunch och röra på sig då både jag och dottern sovit i 2 timmar :) hihi

Kram på er!!!

• EmelieK86

Sommaren12
    Kan rekommendera appen mindfullness den laddade jag hem igår och gav en chans! Om man vill träna på avslappning tyckte jag den var toppen 22 kr

• EmelieK86

Va kul att ni nämner klickandet , hörde det första gången igår också!!! :)

Idag så har det vart en dag med mycket ilningar neråt och ont på alla ställen man kan tänka sig!

Var och handlade och kom fram en tant som fråga eller yttrade sig - är det dags snart? .

Jag är kort (155cm) och magen ser ju gigantiskt ut, så fort jag är ute och går känner jag mig som en apa i en bur.. t.o.m min man reagerar på alla blickar och tisslande när man går förbi... ;)

• EmelieK86

Här har det hänt mycket!

Grattis FruMii och lycka till capy!

Nu börjat det känns verkligt när man ser att andras bebisar börja komma :) har nog fortfarande inte riktigt fattat känns det som ;) två barnsmamma när sommaren i slut :)

Påtal om babygruppens app så funkar den för mig iaf.

Nu vankas det frukost så dags att upp och hoppa! Ha en bra onsdag på er!

• EmelieK86

Irruz

Är i exakt samma sits , plus att våran tjej kommer inskolas den 4 sept beroende på när bebis kommer... Men vi tog beslutet och köpte en 105 cm säng som står bredvid våran säng dels för att vi ska kunna natta henne bredvid men sen att hon får en egen säng. Bra eller dåligt vet jag inte , men känns som att "köra" ut henne från vårat rum nu när det händer så mycket skulle kännas fel...

• EmelieK86

Roos26

Låter helt sunt det du skriver! Att göra förändringar innan bebis kommer om man ska ändra på något.

Här känns det som att alla förändringar kommer på en gång hon ska få syskon, hon ska börjar på förskola och hennes pappa ska börja jobba igen eftersom jag har blev sjukskriven i juni så han har ju vart hemma med henne i 3 mån... Ja mycket som händer och sker på samma gång...

• EmelieK86

Jguz
    Hoppas att det går över, och att bebben är aktiv inatt!
    Såg förresten att vi har bf samma dag den 20/8 :)

• EmelieK86

Att bråka när man är gravid är ingen höjdare och det kan ju ibland börja med ingenting som fortfarande är ingenting när man bråkat klart :( jag har varit helt hemsk och jätte aggressiv denna gång! Helt hemsk! Speciellt när man har en man som aldrig har höjt rösten eller blir arg tillbaka :(

Har en annan fråga mindre trevlig kanske men är det någon som har fått rikligare flytningar nu sista tiden? Börjar fundera på om det är slemproppen som går pö om pö eller vad det är? Blir inte klok!

• EmelieK86

Lijon
    Tror absolut att det är okej med lösfransar, det är ju så lite man har på så tror att det är heelt okej!

Skälv sitter man i bilen på väg uppåt från Skåne . Vi bestämde att ta in på hotell på halva vägen och fortsätta resan till Sthlm imorn. Sen blir det hem och förbereda allt för lillebrors ankomst!

Svar på tråden Augustibebis 2012