Inlägg från: stefeliat |Visa alla inlägg
  • stefeliat

Augustibebis 2012

Hejsan! Är ny i tråden och har bf 8/8. Blir dock igångsatt den 1/8 av humanitära problem. Har haft en sju helsikes graviditet den här gången, i början hade jag problem med ätandet pga jag gjor gbp på förra maj. Men sen från vecka 24-29 gick allt bra. Sedan fick jag en del sammandragningar och åkte på koll och då var min livmodertapp 10mm. De ville självklart ha mig liggandes på sjukhuset men det vägrade jag så de gick med på att jag låg hemma istället. Låg i 6 veckor på rygg mer eller mindre!!!! Usch! Ont, tråkigt, arg, ledsen, kräksjuka, foglossningen blev värre, ensamt! Fick totalt psykbryt! För att inte tala om inatt!!!! Är nu i vecka 37 (36+3) vaknade med grymma värkar med 4 min i mellan. Fick order om att komma in av förlossningen och efter ctg kontrollen så sa barnmorskan att de troligen var dax, men NEJ!! 5 timmar senare så avtog det hela och jag fick åka hem. Livmodertappen var helt utplånad och bara öppen 1,5 cm. Nu är jag less!

Nog om mig! Hur har ni andra det? Vilket sjukhus har ni planerat att föda på? Jag bor norr om sthm så det blir ds för mig.

Väntar förresten barn nr 2. Har en dotter på 5 år.

Heja heja alla mammor, snart är det vår tur!

• stefeliat

Men herre gud vad mycket stavfel det blev! Haha! Skriver i från telefonen. Menar i texten att jag gjort gastric bypass op förra maj :-P

• stefeliat
    Gadget skrev 2012-07-15 10:38:35 följande:
    Välkommen Stefeliat, låter som om det kanske blir bebis snart för dig då? Men det är du värd om du fått lida så. Så bra som jag mått borde jag väl vara en av dem som går två veckor över tiden. Fast jag är dum och räknar med att han ska komma tidigare än BF.

Tackar!

Ja men vill gärna att han stannar tills nästa helg då min mamma och pappa kommer hem från Italien. Är sådan mammagris trots att man är "vuxen" haha! Förra förlossningen skrek jag mamma i varje värk fick jag höra efteråt.
  • stefeliat
    Naimis skrev 2012-07-15 11:22:39 följande:
    Välkommen! Kanske vi ses på förlossningen, har bf om 12 dagar. Tänkte föda på DS

Tackar!

Ja, vi kanske får slå följe :-P

Ang pyjamas så använde jag det på å lillan under vinter halvåret bara. På sommaren var det bara en body då hon alltid var så varm. Men annars är det mysigt att ja de små i pyjamas efter badet och på myskväll.
  • stefeliat
    Hejåhå skrev 2012-07-15 19:16:19 följande:
    Stefeliat: usch, vilken jobbig graviditet!

Jag bor också i norrort, bf 23/8 och vill hamna på BB Sthlm.

Har inga känningar så här långt och håller tummarna på att få genomgå en vaginal förlossning. Min 16 mån dotter kom till världen vis kejsarsnitt pga sätesbjudning.

Jodå, en trasig karl här idag. Han skämdes som en hund och världens ångest. Det blir kördugligt skick nu några månader framöver.

Jag sover så jäkla kasst. Jag kan bara ligga på sidan med RAKA ben, hur obekvämt som helst. Har jag benen böjda känns det som att jag inte får luft. Jag LÄNGTAR efter att kunna breda ut mig i framstupa sidoläge igen, min favvoställning.

Hejsan! Ja det har inte vart skoj alla dagar. Åh, så här i efterhand så ångrar jag att jag inte började gå hos BB Stockholm från början. Dom ska vara bäst vad jag hört och läst.

Har du gått på deras mvh från början eller kan man välja att bara ha förlossningen där?

Jag fick sömntabletter av min läkare på spec mvc i fredags åh vad jag sov skönt i natt!!!
Svar på tråden Augustibebis 2012