Augustibebis 2012
Hejsan! Är ny i tråden och har bf 8/8. Blir dock igångsatt den 1/8 av humanitära problem. Har haft en sju helsikes graviditet den här gången, i början hade jag problem med ätandet pga jag gjor gbp på förra maj. Men sen från vecka 24-29 gick allt bra. Sedan fick jag en del sammandragningar och åkte på koll och då var min livmodertapp 10mm. De ville självklart ha mig liggandes på sjukhuset men det vägrade jag så de gick med på att jag låg hemma istället. Låg i 6 veckor på rygg mer eller mindre!!!! Usch! Ont, tråkigt, arg, ledsen, kräksjuka, foglossningen blev värre, ensamt! Fick totalt psykbryt! För att inte tala om inatt!!!! Är nu i vecka 37 (36+3) vaknade med grymma värkar med 4 min i mellan. Fick order om att komma in av förlossningen och efter ctg kontrollen så sa barnmorskan att de troligen var dax, men NEJ!! 5 timmar senare så avtog det hela och jag fick åka hem. Livmodertappen var helt utplånad och bara öppen 1,5 cm. Nu är jag less!
Nog om mig! Hur har ni andra det? Vilket sjukhus har ni planerat att föda på? Jag bor norr om sthm så det blir ds för mig.
Väntar förresten barn nr 2. Har en dotter på 5 år.
Heja heja alla mammor, snart är det vår tur!