Inlägg från: 0LillaJag0 |Visa alla inlägg
  • 0LillaJag0

Augustibebis 2012

Hej! Läst lite här ett tag men inte skrivit innan. Är beräknad slutet av augusti och väntar andra barnet. Hoppas det är ok att hoppa in lite sent :) Kul att läsa om andra i samma situation! 

• 0LillaJag0
    jguz skrev 2012-07-08 13:09:58 följande:
    Välkommen lillajag!!!
    Här är alla välkomna

När har du bf?
    Jag har den 20 augusti... Känns nästan som att jag e sist :-/
    Jag har den 22 augusti! så sist är du inte!! Idag har jag börjar rensa källaren. Vill slänga allt! Brukar alltid vilja spara allt så har nog något med grav.att göra Flört
  • 0LillaJag0

Jag har läst endel om sen avnavlig och enligt denna sidan http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=10609 är det bästa om avnavlingen sker efter 3-5 min som jag förstår det. Då barnet fått nästan allt sitt blod och det bör göras för att barnet inte ska få för mycket och drabbas av något som heter Polycytemi (sista stycket).. Har ni mer kunskap än jag?

• 0LillaJag0

sitter förövrigt och knåpar ihop ett förlossningsbrev så därför jag funderar på önskemål o hur man ska formulera sig... Har ni skrivit ngt? Jag gjorde inte det förra förlossningen men känner att jag har lite mer önskemål då man vet mer om hur allt går till.. Då var det mer att lita på personalen och att det fick bli som det blev liksom Flört

• 0LillaJag0

Vi har bokat tid innan förlossning och samma med sonen. Jag läste någon skräckhistoria innan förra förlossningen om en mamma som gick bort under förlossningen och de hade inte skrivit papper så barnet placerades i familjehem under utredningen som tog tid! Vilket jag inte kan förstå, men därför ville jag gärna göra det inan.. Men här är det inga problem. men pratade med en vän i en annan kommun där de fick komma efter för de hade inte tid! så är väl rutiner..

• 0LillaJag0

Lillamiaa och TheMaraja: jag har med bf 22 och fick urakut snitt förra gången! Lustigt med samma.

• 0LillaJag0

I lördags morse fick vi en fin liten son fyra dagar före bf. Grattis till er andra som fått och lycka till för er som är på gång!!!

Svar på tråden Augustibebis 2012