Inlägg från: TeamLundis |Visa alla inlägg
  • TeamLundis

Augustibebis 2012

Det är så skönt att läsa om hur nu alla mår, det är gott att veta att man är normal! Vecka 35+0 i dag och börjar bli galet otymplig. Det är jobbigt att ligga, sitta, stå och gå. Men visst är det underbart på något sätt ändå. Jobbigast är nog domningarna i armar och händer dock. Tröttheten känns skön, jag unnar mig verkligen att vila då fort jag bara känner för det. Med jag inser givetvis att inte alla har möjlighet till det, men som förstföderska har jag ju bara mig själv att ta hänsyn till.

Jag önskar er alla en fortsatt fin graviditet och lyckospark nu när det börjar närma sig slutet!

• TeamLundis

Det där med tröga leder i fingrarna känner jag igen, det är hemskt och gör stundvis ont. Tror att det för min del handlar om att jag är få otroligt svullen.

• TeamLundis

Vågar inte svara, men för egen del har jag inte varit orolig-än! När jag sträcker på fingrarna vitnar det ordentligt kring lederna. Ibland knäpper det i lederna men oftast så är det mest bara trögt och värker lite.

• TeamLundis

Jag måste fråga er tjejer om det är någon av er som upplever samma sak som jag.

Jag har börjat känna av som lite mensvärk i mage och rygg, men samtidigt vet jag faktiskt inte om det är så att jag är nödig. Jag testar att gå på toa och ibland kommer det lite "nummer två", men aldrig mycket. Dessa gånger lättar även den s.k. mensvärken. Jag har även märkt ökad mängd flytningar. Samtidigt är det lite tidigt med tanke på att jag bara är 35+3. Eller är detta ett tecken på att det börjar hända något?

Någon som känner igen sig i att inte känna igen sin kropp?!

• TeamLundis

Sasse: då känner vi likadant. Promenader är i stort sett uteslutet helt. Då tar jag det med ro, om än att funderingarna finns där. Börjar det bli dags?!

• TeamLundis

Jag måste fråga om ni möjligtvis vet om min man kommer kunna ta ut föräldraledighet i samband med min igångsättning? Han skulle ha ringt FK i fredags för att fråga men hann inte p.g.a. jobbet. På måndag morgon, beroendes på om det finna plats eller inte, ska vi till förlossningen och bli startade. Men innebär detta att han förlorar inkomst? Någon som vet?

Tack på förhand!

Och grattis till alla nya bebisar!

• TeamLundis

Irruz: tack för ditt supersnabba svar, så om igångsättningen tar fyra dagar, som läkaren sa att jag ska räkna med, och sedan blir kvar på patienthotellet ytterligare ett par dagar så har vi bara fyra dagar kvar på oss tillsammans väl hemma? Nu får jag ångest!

• TeamLundis

Irruz: detta är verkligen en djungel! Tusen tack för ditt pepp, det sista låter ju nästan för bra för styrbara sant. Måste kollas upp! Tack!

• TeamLundis

Irruz: vad snäll du är! Tusen tack! Jag är just nu ett monster av känslor och hormoner och klarar stundvis inte av de enklaste av uppgifter, som att ens tänka på att besöka FK:s hemsida.

Min man sa nyss att han har en massa innestående semesterdagar som riskerar brinna inne om han inte tar ut dem. Så på något sätt kommer det att lösa sig. Måtte jag bara orka ta tag i att försöka sätta mig in i FK:s djungel.

Igen, TACK!

Svar på tråden Augustibebis 2012