cupcakekiller skrev 2012-07-21 19:40:49 följande:
Sommaren12: nej pappan är inte med, vi träffades lite då och då bara och jag blev gravid av pillerslarv. När jag ringde i berättade att jag var gravid så kom det fram att han hade tjej sen fyra år tillbaka, sen sa han att det inte fick komma ut att han var pappan osv. Men ja, jag har alltid velat ha barn och abort passar inte mig. Nu är ju han dock så störd att han går och berättar för alla att han är pappan men tror att han ska slippa stå på pappren, well drömma går ju! Han erkännde även för hans tjej, men hon tror att han ljuger o de är fortfarande ihop. Lär väl bli bråk när faderskapet ska skrivas på men dnatest kan ju inte ljuga så! Min mamma kommer vara med undet förlossningen och jag kommer bo kvar hemma fast börja betala lite hyra tills jag får ett eget ställe, står i bostadskö så hoppas inte det tar alldeles för lång tid :) förlåt för wall of text, skriver på iphonen
Jag hade det ungefär likadant med min yngsta tös, hon blev till trots spiral :/ Pappan vägrade, var inte redo osv (trots att han är äldre än mig). Han och hans syster försökte övertala mig till abort och snackade en hel del skit på stan.
Det du kan göra för att göra det enkelt för dig är att redan nu kontakta familjerätten så ni två får lämna dna, så tar de det på bebisen (kan ta från navelsträngen eller topsa kinden) direkt efter fl. Då har du svaret inom tre veckor :) Men om han beter sig såhär redan nu är mitt råd att INTE skriva på gemensam vårdnad ( kolla extra nog apå papprena på familjerätten, de försökte lura mig att skriva på gemensam direkt), då får du alla dagarna från f-kassan, annars får du snällt dela med dig till honom och han kan neka att skriva över sina dagar till dig.
Du kommer fixa detta galant! :)
Jag hade med min närmaste vän på fl och nu när det är småsyskon på G funderar min 4-åring en hel del kring det där med vem som klipper navelsträngen, hon vet att storasyskonens pappa klippte deras och att pappan till liten kommer att göra det. Men att hennes klipptes av min kompis och inte av hennes pappa.....
Hon önskade att hon fick vara med när liten föds så att hon kan få klippa navelsträngen