• Jeda

Augustibebis 2012

jguz skrev 2012-07-14 11:03:09 följande:
    Länken igen:
    www.facebook.com/groups/augustibebisar2012 
    Tassar in i tråden här :) Har läst den sedan länge, aldrig skrivit något.

Väntar nr 4 med fader nr 3. Det är sambons första så största problemet hittills har varit att försöka tänka på honom, han till skillnad från de andra är ju intresserad av vad som händer med liten och hur jag mår.

Nu har jag mått oförskämt bra hela graviditeten, inget illamående att tala om (endast vid lågt blodsocker), ingen foglossning (kunde knappt gå med sista tösen). Massa kg upp och lite, lite halsbränna  Solig

Har sonen hemma på sommarumgänge nu (han bor hos sin pappa på heltid) och han hoppas innerligt att småsyskonet kommer när han är här. Goa unge som bara längtar efter att få bli storebror igen Gravid

Ellenbmt skrev 2012-07-14 11:58:11 följande:
    Babyhummingbird- sluta med avslutat samlag?! Har det varit ert prev. Medel tidigare?!?! Jag blir gravid om jag ser en snopp på tv, hade aldrig klarat att vara utan p-piller el liknande!! Så olika man är skapt. Båda våra graviditeter beror på slarv med piller... :)
    Det är ungefär det samma här, men jag blev gravid med hormonspiral förra gången. Denna är planerad ( så gott man nu kan planera dem.....) Glad
    Livet är en dans på rosor, men även den vackrast rosen har törnen
  • Jeda
    novaunique skrev 2012-07-15 09:56:26 följande:
    Har alla haft mjölkkänningar i sina tutts? Jag har inte sett en enda skvätt av mjölk i mina ännu. Är lite oroad att det ska betyda att det kommer finnas risigt med mjölk när bebis kommit. Förra graviditeten så läckte jag lite då och då...
    Jag har inte heller någon känning av mjölk alls. Fast det har jag inte haft de andra graviditeterna heller och har ändå fått så det räckt och blivit över Skrattande

Har en prinsessa hemma som ska åka iväg på sommarumgänge med sin far imorgon, vilket hon inte alls vill men måste. Så hon har mer eller mindre legat på mig i natt bara för att få vara nära, vilket i sin tur resulterat i att jag knappt sovit alls.... Varmt och trångt med en nattvaken liten i magen :)

Får väl slänga på oss regnkläderna och leta upp några vattenpölar att hoppa i, ja kanske inte jag då...
  • Jeda
    cupcakekiller skrev 2012-07-21 19:40:49 följande:
    Sommaren12: nej pappan är inte med, vi träffades lite då och då bara och jag blev gravid av pillerslarv. När jag ringde i berättade att jag var gravid så kom det fram att han hade tjej sen fyra år tillbaka, sen sa han att det inte fick komma ut att han var pappan osv. Men ja, jag har alltid velat ha barn och abort passar inte mig. Nu är ju han dock så störd att han går och berättar för alla att han är pappan men tror att han ska slippa stå på pappren, well drömma går ju! Han erkännde även för hans tjej, men hon tror att han ljuger o de är fortfarande ihop. Lär väl bli bråk när faderskapet ska skrivas på men dnatest kan ju inte ljuga så! Min mamma kommer vara med undet förlossningen och jag kommer bo kvar hemma fast börja betala lite hyra tills jag får ett eget ställe, står i bostadskö så hoppas inte det tar alldeles för lång tid :) förlåt för wall of text, skriver på iphonen
    Jag hade det ungefär likadant med min yngsta tös, hon blev till trots spiral :/ Pappan vägrade, var inte redo osv (trots att han är äldre än mig). Han och hans syster försökte övertala mig till abort och snackade en hel del skit på stan.

Det du kan göra för att göra det enkelt för dig är att redan nu kontakta familjerätten så ni två får lämna dna, så tar de det på bebisen (kan ta från navelsträngen eller topsa kinden) direkt efter fl. Då har du svaret inom tre veckor :) Men om han beter sig såhär redan nu är mitt råd att INTE skriva på gemensam vårdnad ( kolla extra nog apå papprena på familjerätten, de försökte lura mig att skriva på gemensam direkt), då får du alla dagarna från f-kassan, annars får du snällt dela med dig till honom och han kan neka att skriva över sina dagar till dig.

Du kommer fixa detta galant!  :)

Jag hade med min närmaste vän på fl och nu när det är småsyskon på G funderar min 4-åring en hel del kring det där med vem som klipper navelsträngen, hon vet att storasyskonens pappa klippte deras och att pappan till liten kommer att göra det. Men att hennes klipptes av min kompis och inte av hennes pappa.....
    Hon önskade att hon fick vara med när liten föds så att hon kan få klippa navelsträngen Hjärta
  • Jeda
    cupcakekiller skrev 2012-07-21 21:03:11 följande:
    Jeda: han är med äldre än mig, (24, jag är ju 19), tydligen skulle han vart redo OM vi har ihop...vet inte riktigt vad han tänker med faktiskt, menmen...finns inte en chans att jag skriver på gemensamvårdnad sålänge vi inte bor tsm, och det lär väl aldrig hända
    Ja men tyvärr blir vissa karlar aldrig mogna nog för att vara pappor... Novas är 37 och kan inte ta hand om henne de helger han har henne, lämnar bort henne till sin mamma elr syster. Men det är ju kul att kunna skryta om att man har  en dotter som är så väluppfostrad...
    Jag var 18 när jag fick första och hennes pappa var då 20, men han tog sitt ansvar direkt utan problem och idag bor både hon och lillebror kvar hos honom ( jag flyttade ju 35 mil bort).

Nej, njut av liten sen och försök att inte lägga mer energi än nödvändigt på honom och han tjej. Så mår du bäst :)
  • Jeda
    trossan skrev 2012-07-22 14:14:54 följande:
    Frågar lite kort igen då jag tror det föll emellan allt förut-
    Visst är Eda och epidural samma? Eller?
    Ja, det ät samma. EDA är förkortningen bara :)
  • Jeda
    Sommaren12 skrev 2012-07-23 12:50:50 följande:
    Jag vet att vi pratat om det innan så ursäkta tjatet men jag tror som vanligt att jag ska komma ihåg allt istället för att skriva ner...

Skulle någon vänlig själ vilja skriva en lista över vilka hygienartiklar/apoteksgrejer man behöver ha hemma till bebisen när den kommer? Tänkte handla det sista idag. 
    * Barnolja/ apotekets naturliga olivolja
    * Termometer (rumptermometer är att föredra)
    * Puder
    * Inotyolsalva (magisk salva för små röda rumpor, funkar dock inte mot svamp),
    * Daktacort kan vara bra att ha hemma senare om de utvecklar svamp (först brukar det uppträda som torsk i munnen, kolla med bvc innan behandling).
    * Tvättlappar/våtservetter
    * Blöjor :)
Svar på tråden Augustibebis 2012